Microdosering, Drugs ( Ik maak me zorgen )

Microdosering, Drugs ( Ik maak me zorgen )


settings
  • Instellingen
  • Positie

    Automatische scrolling

        

Er is een nieuwe trend uit, hoe kan het ook anders, Amerika, naar ons overgewaaid. Het is het innemen van een nauwelijks waarneembare dosis van hallucinogeen middel. Je snapt het al, een middel waar je hallucinaties mee kunt oproepen. Dus je neemt nu geen koffie meer om wakker te worden, je staat niet even onder een koele douche om de luikjes te openen maar je neemt een heel klein beetje drugs. Zodat je op alle vlakken beter kunt presteren. Ik maak me ernstig zorgen en weet je wat gek is? Het verbaasd me niet eens.

We moeten nu en snel

Deze maatschappij en alle mensen die op onze aardbol leven, moeten een heleboel en ook graag een beetje snel. Ik heb het al eerder gezegd, dat ik me zorgen maak over onze jeugd. Buiten spelen is er al bijna niet meer bij en hun hoofd en ook nek, wordt ziek van de tablet, Android , laptop enzovoort. Ik dacht : Ik zou ze wel eens willen zien over 20 jaar, kijken hoe ze vooral psychisch functioneren. Maar ik heb het blijkbaar veel te ruim geschat want de mensen kunnen nu al niet meer werken zonder drugs.

Wat is de werking van deze drugs

·        Tijdens schrijven kom je eerder tot de kern van het verhaal

·        Je legt verbanden die je normaal niet ziet

·        Je hebt meer zelfcompassie ( dat is dat je niet veroordelend naar jezelf kijkt )

·        Je kunt er beter van slapen

·        Je bent kalmer,

·        Geconcentreerder,

·        Scherper.

Het lijkt er dus op dat het geweldig is voor ons en dat, als je dit middel neemt, je hoge prestaties kunt leveren. Ik denk dan altijd na bij zoiets en denk dan: stel, op je werk nemen mensen het en presteren goed. Jij wilt dat spul niet nemen en presteert dus minder en ja hoor, daar is ie weer, ik lig er weer uit. Ik presteer te weinig en deze wereld draait om presteren. Hier gaat het dan naar toe? Is dit de bedoeling? Ik vind het vreselijk en ik ben bang, voor de mensen die in zo’n maatschappij moeten leven.

Wat zit er in die microdosering drugs

Heel populair is LSD en Paddo’s en verder heb je nog Iboga, Mescaline en DMT. Het zegt me allemaal niks die drugs alleen de bovenste ken ik. Maar het zijn allemaal geestverruimers natuurlijk.

In Nederland zijn de Truffels legaal voor microdosering. Je neemt er 10% van de normale dosering en dat is dan ongeveer 1 gram. Als leek denk ik dan dat een gram veel is maar dat zal dan wel niet.

Het Trimbos instituut

Het Trimbosinstituut zegt dat het niet verslavend is omdat je er zo weinig van neemt maar als je de voordelen merkt en je presteert beter, dat is dan toch ook verslavend? Lijkt mij wel want dat wil je dan toch iedere dag? En graag ook nog bij het uitgaan? Wel zegt het instituut dat het niet ongevaarlijk is en dat het uitermate vervelend kan uitpakken. Ik zou dus maar uitkijken.

 

Zorgen

Nogmaals, ik maak me ernstig zorgen over de toekomst van ons mensen. Ik hoop dat die trend toch niet inslaat maar ach, het zal wel en anders zoeken ze wel weer iets anders wat geestverruimend en prestatiegericht werkt. Wat een wereld, ik hou mijn hart vast.

 

Foto: Pixabay

Bron: Psychologie Magazine, nummer 9- 2017, Lieke Sniekers.


Wil je ook lid worden van Yoors? Het is gratis en het is erg leuk, kom erbij. https://www.yoo.rs/aanmelden?via=38855

 

 



Beoordeel

Reviews en Reacties:

4.9 / 5 (16 reviews)
expand_more
Verberg reacties
Nog een keer gedeeld voor je. xx Erika.
| 11:16 |
Dan je hoor, wat lief. xxx
| 13:40 |
De enige 'drugs' (tussen aanhalingstekens) waar ik me ooit aan heb gewaagd is 1 (hijs aan een) jointje. Dat was meer dan voldoende...
| 22:26 |
Niet aan beginnen.
| 14:44 |
Nee nooit.
| 22:37 |
Drugs maakt alles kapot en of je het nu tijdje gebruikt om beter te presteren . Op een gegeven moment heb je meer en meer nodig om de effekten nog te kunnen voelen en op het einde krijg je toch de rekening geprensenteerd ten koste van je gezondheid dank om dit met ons te delen.
| 04:42 |
Graag gedaan en je hebt helemaal gelijk.
| 12:39 |
Ik hou het bij een bescheiden biertje of een wijntje op zijn tijd.
Laat al dat vreemde spul maar aan mij voorbij gaan.
| 22:55 |
Nou voor mij ook hoor. Brrr.
| 23:18 |
Ja, ook ik snap het niet meer... Roken is iets smerigs wat hoort bij het uitschot van onze maatschappij, maar Weed of andere drugs moeten maar kunnen...
Het valt ook niet meer te snappen. Gelukkig zijn er ook mensen die nog wel kunnen nadenken! ;-)
| 22:30 |
Geen woord aan toe te voegen. Zo is het.
| 22:32 |
De staat zal er wel aan gaan verdienen.
| 16:22 |
Uiteraard. Net als tabak, drank, benzine.
| 16:35 |
Wie bedenkt zo iets.... sommige mensen hebben duidelijk teveel van dat spul ingenomen.
| 15:53 |
Ja fat denk ik ook. Deze wereld is zoek, meer, meer, meer, snel, snel en het liefst nog sneller.
| 16:36 |
Je hoort ook van veel studenten dat ze micro doseringen pep spul gebruiken om wakker te blijven tijdens studeren..best heftig!
| 22:09 |
Nou inderdaad. Vreselijk.
| 22:33 |
Als je alles wil zal je alles krijgen
| 18:36 |
Dat is zo waar.
| 19:58 |
Ik ken ze niet allemaal, maar wel LSD en paddo's. Beide heb ik wel eens geprobeerd en ik vond het niet voor herhaling vatbaar.
Tripmiddelen hebben over het algemeen ook geen verslavende werking. Het is zelfs zo dat als je het vaak gebruikt (geldt in ieder geval voor LSD), je lichaam er aan gewend raakt en je geen tripeffect meer krijgt. Totaal nutteloos dus om het dagelijks te gebruiken. Beter is om pas na minimaal 14 weer te gebruiken.
| 11:08 |
Ze zullen er vast iets op gevonden hebben om het zo te maken dat je productiever wordt ofzo. Bedankt voor je reactie hoor, daar ben ik blij om.
| 11:25 |
Van drugs word je niet direct rustig of gemotiveerd hoor, ik gebruik zelf cannabis, maar in heel kleine mate, want ik word er alleen maar sloom van. Iedereen reageert er weer anders op. De kleine hoeveelheden die wij binnen krijgen zullen misschien niet echt schadelijk zijn, maar ik vind dat we zelf moeten mogen beslissen wat we tot ons nemen, of we nu alcohol drinken willen of niet, roken willen of niet, drugs gebruiken of niet en vette maaltijden tot ons nemen. Het betuttelende gedrag van onze regering maakt ons tot slaven van demaatschappij. Het sluipt er steeds meer in.
| 18:30 |
Dat is zo maar dot werkt wel gelijk op je hersenen. Die microdosering. Daarom is dat ook zo zorgelijk. Steeds meer van ons vragen en daar kunnen we niet aan voldoen. Dus nemen we drugs . Vreselijk.
| 18:58 |
Maar is dat al niet eeuwenzo? Cafeïne en theïne zijn verslavend, maar ook tabak, roken maar vroeger ook pruimen. Aan de tabak werd ookal iets toegevoegd en wat dacht je van chocola? Ik ben eerder bang voor een aanslag dan het verslaafd worden aan kleine hoeveelheden drugs.
| 23:16 |
Je raakt er ook niet verslaafd aan. Je raakt verslaafd aan het feit dat je nóg productiever wordt, nóg harder kunt werken, nóg beter kunt schrijven enz enz. Tot de klap komt want die komt er. Wij zijn nl geen machines.
| 00:09 |
Het klink bijzonder, maar eigenlijk is het dat niet. Er worden al vele drugs in kleine hoeveelheden in medicijnen verwerkt, o.a. hoestsiroop. Ook in vrij verkrijgbare middelen. En denk eens aan de kinderen die dagelijks hun shotje Ritalin krijgen. Wat dacht je van caffeïne, dat ziet bijna niemand meer als een drug maar is ook een psychoactief middel. Zeker in energiedrinks zitten dusdanig hoge doseringen dat je het ook wel als een drug kan beschouwen.

"Psychoactieve middelen zijn stoffen of substanties die uitwerking hebben op de psyche. Deze stoffen hebben dus invloed op het gedrag of de beleving van de gebruiker. Dit kan gaan om een hallucinogeen effect, maar bijvoorbeeld ook om sedativa of nootrope stoffen.

Men gebruikt de term meestal om middelen aan te geven die een zeer sterk effect hebben (bijvoorbeeld heroïne, cannabis, mescaline, alcohol). Hoewel ook alledaagse genotmiddelen als koffie en chocolade een effect kunnen hebben op de psyche, worden deze vanwege het relatief milde effect meestal niet tot de psychoactieve middelen gerekend.

Geneesmiddelen die een effect op de psyche hebben, noemt men psychofarmaca. Geneesmiddelen die niet primair tot de psychofarmaca gerekend worden, zoals antihistaminica, middelen tegen reisziekte en bètablokkers kunnen toch een psychotrope werking hebben."
| 15:07 |
Hartelijk dank voor je goede aanvulling hoor.
| 15:54 |
en wat als hun voorraad is opgebruikt, pfff ik mag er niet aan denken dat je afhankelijk wordt van zulke dingen
| 14:54 |
Trimbos instituut zegt dat het niet verslavend is maar daar ben ik het niet mee eens. Misschien niet aan het middel, wat ik ook betwijfel, aan de snelle productie, scoren, altijd actief, daar raak je zeker aan verslaafd.
| 15:03 |
Wat erg zeg!
| 14:48 |
Ja, ik vind het zo erg.
| 15:03 |
In veel legers krijgen soldaten ook ongemerkt drugs, houden ze het langer vol en voelen ze minder pijn.
Er wordt alleen maar gekeken naar productiviteit, mensen zijn vervangbaar :-(
| 13:30 |
Wat érg zeg. Jeetje. En ja inderdaad productiviteit is het allerbelangrijkste. De mens niet.
| 14:33 |
ja twee verschillende dingen hè... de fysieke verslaving en de emotioneel/mentale verslaving.
Beiden leiden /lijden naar hetzelfde doel..afhankelijkheid van iets om een 'iemand' te zijn.
| 13:20 |
Precies. Erg
| 14:33 |

auto leasen
auto leasen
private lease goedkoop
private lease goedkoop
Muziek, Kunst & Cultuur
Aanbevolen Muziek
Aanbevolen Muziek
 
×

Yoors


exit_to_app Inloggen