Stoppen met Werken en Leven Van Internet - Hoe Deed Ik Het?

Stoppen met Werken en Leven Van Internet - Hoe Deed Ik Het?


settings
  • Instellingen
  • Positie

    Automatische scrolling

Al vanaf het moment dat ik begon met schrijven via Yoo.rs, besloot ik dat ik er van wilde leven. April 2018 liep mijn contract af. Ik verwachtte niet verlengd te worden, vanwege de krimp van het bedrijf en de markt waarin we werkzaam zijn, en ik begon na te denken over leven van mijn online inkomsten. Against all odds werd ik toch nog eens voor 8 maanden verlengd, maar dit was de laatst mogelijk verlenging, mijn derde tijdelijke contract. Ik ben daar heel dankbaar voor, want toen had ik absoluut niet kunnen leven van mijn online inkomsten, maar nu is dat anders. 

Hoe ik dat heb gedaan? 

1. Ten eerste heb ik het besluit genomen. Je passie leven, of je droom volgen, kost daadkracht. Doorgaan, ongeacht alles. Ook als het zou betekenen dat ik me eindeloos zou frustreren over te weinig geld, te weinig sociale contacten, wantrouwen van de mensen om me heen....; wat dan ook, dit is wat ik wil en ga doen. En dat deed ik. De mensen om me heen gingen me serieus nemen, en ik noemde mezelf parttime auteur.

2. Geduld was de tweede pijler. En dat is voor mij vreselijk moeilijk. Ik moest de tijd nemen om te leren, te groeien, bekend te worden, mijn Facebook-groep te laten groeien in het aantal leden én om leren gaan met kritiek. Als je doet wat heel veel mensen zouden willen doen, en jou lukt het wel en een ander niet, dan speelt er soms jaloezie, en dat kan zich op een lelijke manier uiten. Geduld bewaren dus, op alle gebieden. 

3. Lef en daadkracht tonen. Ik nam risico's, hoe klein of hoe groot ook, om mijn droom na te leven. Ik benaderde mensen met wie ik zou willen samenwerken, schreef verschillende bedrijven aan, startte een website, en durfde mezelf vaker te laten zien.

4. Je verwachtingen aanpassen. Als ik via Internet net zoveel zou willen verdienen als ik doe met mijn baan, zou het me absoluut niet lukken, want het is voor mij (nog) te hoog gegrepen. Dankzij het minimalisme, ontspullen en prioriteiten stellen, kon ik mijn maandlasten veel lager krijgen, waardoor het punt dat ik zonder vaste baan zou kunnen rondkomen, steeds dichterbij kwam. De verwachtingen lager instellen, maakte het dus eerder mogelijk.

5. Spreid je inkomen. Nee, ik kan niet leven van Yoo.rs alleen. Maar er zijn nog veel meer manieren om online geld te verdienen. Zo verdient mijn vriend zijn inkomen via game-streaming op Twitch. Daar ligt niet mijn talent, maar wél het zijne, en er zijn nog tientallen andere manieren van online geld verdienen. Maar ook naast Internet zijn er vele wegen die naar een grotere rijkdom leiden. Als je niet werkt en dus wat meer tijd hebt, zou je kunnen kiezen voor het verhuren van je auto, de verkoop van de eieren van je kippen, het verhuren van overige ruimte in je garage, oppassen op de buurkinderen, paardrijden geven, en ga zo maar door. Je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt! Je kunt je tijd zelf indelen!

6. De sprong wagen. En dan is het zover; je contract loopt af, en je moet het zelf gaan doen! Durf de sprong te wagen. Je bent gegroeid, je hebt doorzettingsvermogen en geduld ontwikkeld, je hebt een netwerk opgebouwd en nu moet je het simpelweg gaan doén! Gaat het mis? Dat kan, maar dan heb je het in ieder geval volle bak geprobeerd. Gaat het niet mis? Welkom in jouw droomleven! 

"GMVDMinimalism is een enthousiaste schrijfster die met veel plezier haar stukken deelt over besparen en bezuinigen, veganisme, minimalisme, consuminderen, ontspullen, duurzaamheid, zero-waste, zelfvoorzienend leven en simpel leven, maar ook over alle andere onderwerpen die ze in het dagelijks leven tegenkomt. Ze woont samen met haar poes Sientje en haar kippen Annabel en Zarah midden in Nederland. Als fanatieke veganiste en minimaliste met een groen en duurzaam hart neemt ze geen blad voor haar mond.

Wil je haar volgen en altijd als eerste op de hoogte zijn van haar dagelijkse schrijfsels?  

Wordt dan lid van haar Facebook-groep, door te klikken --> GMVDMinimalism ". 

Volledig gratis lid worden van Yoo.rs?

Ook kijken of je kunt leven van je schrijfsels? 
Meld je hier aan, en start vandaag nog! Yoo.rs zit op jou te wachten!


Beoordeel

Reviews en Reacties:

4.9 / 5 (31 reviews)
expand_more
Verberg reacties
Wat dapper dat je gekozen hebt voor wat je echt wil, daar heb ikrespect voor
| 17:38 |
Wat verdien je dan maandelijks met Yoors? Heb je bewijzen daarvan want iedereen kan vanalles beweren. Even advocaat van de duivel spelen.
Je zegt dat je contract in april stopt, dus je hebt verlenging gekregen want in je nieuwste blog zeg je dat je eind december stopt.
Wat als yoors flopt schrijf je, maar toch durf je het erop te wagen?
Ik vind het moeilijk om te geloven dat Yoors je voornaamste inkomen kan zijn.
Lijkt me eerder een bijbaantje of een klein zakcentje.
| 12:51 |
Ik heb nergens gezegd dat Yoo.rs mijn voornaamste inkomen is, mijn voornaamste inkomen is voortgekomen uit Yoo.rs. Via Yoo.rs heb ik naamsbekendheid gekregen en ik word nu regelmatig benaderd om betaalde stukken te schrijven, super leuk!
Inderdaad is mijn contract nog eenmaal verlengd, maar nu is het bedrijf in een krimp en is het zeker dat ik niet weer verlengd word, of vast krijg.
Ik hoef niets te bewijzen, dat zou ook geen doen zijn; hoeveel inkomen jij (en je gezin) nodig hebben hangt van zoveel af. Stel dat ik jou zou bewijzen dat ik 100,00 per maand verdien met Yoo.rs, dan zegt dat nog niks. Want als ik maar 80,00 lasten heb, kan het wel, maar als de lasten 1800,00 zijn, duidelijk niet. Het is van zoveel factoren afhankelijk en ik haal uit zoveel bronnen inkomen, dat dat nergens op zou slaan. Het zou alleen maar discussie teweeg brengen, en daar is iemand bij gebaat.
| 18:14 |
Oh maar nu nuanceer je het al.  Nee, maar dan hoef je ook niks te bewijzen immers je leeft niet van Yoors.
Als ik jou was zou ik toch weer in loondienst gaan want als ik zie wat je allemaal moet doen voor je inkomen dan mag je jezelf wel gaan klonen ;)
| 21:06 |
Huh? Dat doe ik nu al naast m'n baan, dus klonen lijkt me niet nodig. :-) Dat nuanceren had ik in m'n andere stuk ook al gedaan.
Zelfs als ik 100% van Yoo.rs leef, hoef ik niets te bewijzen, ik ben niemand iets verschuldigd, vind dat een gekke benadering.
De dingen die ik nu doe om m'n geld te verdienen zijn pure hobby; tuinieren, voor de dieren zorgen, schrijven en internetten. Ik zou dus niet weten waarom ik beter in loondienst zou gaan werken; ik doe nu alleen maar wat ik leuk vind.
| 00:02 |
Fijn dat je van je hobby's kunt leven. Hier geef ik aan waarom ik loondienst fijner vindt maar als jij zo rondkomt dan is het goed. yoo.rs/ramoulade/blog/een-passief-regelmatig-inkomen-verdienen-met-bloggen-yoors-1535283472.html?Ysid=44645
| 16:44 |
Over ondernemend gesproken;-)
| 12:44 |
Ja klopt, maar het is ook vreselijk leuk!
| 13:57 |
k Ben hier best veel te vinden..toch heb ik t afgelopen jaar euro 75,00 op mijn naam staan... na de eerste 50 ontvangen.. en weer richting de gemeente ... heb ik besloten het niet te innen...maar als k aan jou denk... hoe kun je daar van leven en de huur betalen..zelfs al zou je het per mnd ontvangen
| 15:18 |
Het ligt er natuurlijk ook aan; wat zijn je vaste lasten, wat zijn je overige inkomsten, et cetera.
| 15:32 |
Zeg dat wel...want de vaste lasten zijn vast ook behoorlijk
| 16:10 |
Die heb ik al bijzonder verlaagd, dus ik kom steeds dichter bij het punt!
| 16:13 |
Knap van je .. Mijne is bijna net zo hoog als de uitkering ahaha, dus voor jou t overwegen waard
alhoewel in t daagse leven sociale contacten toch anders is
| 16:14 |
spaar je voor als je met pensioen bent?
| 23:43 |
Ja, zeker!
| 00:14 |
Dit bedoelde ik ook voor Karin, of geld voor een cadeautje overmaken aan iemand anders. 
| 00:16 |
het yoors potje zeker, vlgd jaar 3 aug. leuk en dan ga ik ook mijn schilderijen en overdaad in t huis verkopen en weggeven... als cadeau   werkt niet..want je int het zelf.
al heb ik over een jaar euro 100,00 een leuke start om de rest te gaan bekijken..krijg aow en geen pensioen
| 10:52 |
Dan heb je een appeltje voor de dorst, ik weet natuurlijk niet hoeveel je te verkopen hebt.
| 10:58 |
De zolder staat er vol mee... alleen is kunst momenteel even op een laag pitje 
toch is ruimen  naast dit plan  wel verstandig ...je ruimt vast  zodat de kinderen t later minder hoeven te doen..leuk weer doelen
| 11:58 |
Het is een lastige vraag... je wilt graag een regelmatig leven, maar hoe wil je een regelmatig leven opbouwen zonder regelmatig inkomen?
| 14:43 |
Omdat een regelmatig leven geen geld hoeft te kosten. Op tijd opstaan, en iedere dag op tijd naar bed gaan, eten bij mensen die je lief hebt, elke dag sporten; het heeft niets te maken met inkomen. Nu werk ik wisseldiensten; ik heb meer dan genoeg inkomen, maar nul regelmaat.
| 14:48 |
Ik ben uit noodzaak voor mezelf begonnen, weliswaar niet met schrijven, maar toch... Ja je hebt veel vrijheid, ja het voelt fijn om je eigen agenda te kunnen vullen... maar denk ook eens aan de andere kant. Nu zie je het allemaal erg dromerig in... maar er is geen vangnet hoor, als het even niet meer gaat...
| 15:35 |
Ik wet het, ik ben eerder ondernemer geweest. :-)
| 15:36 |
Nou hoe je dat zou kunnen doen om van yoors te leven weet ik niet
ik zal wel iets niet goed doen ben nu misschien een 5 / 6 maanden bezig
sta nu op ruim 9000 dus ik bedoel maar
| 14:14 |
Nee, ik zit inderdaad wel op wat meer :-)
| 14:18 |
Hoeveel dan?
| 12:53 |
Ik heb de op een na laatste keer laten uitbetalen, en ik sta nu op 33467. Niet zo veel dus, maar ik ben er ook even tussenuit geweest. Dat merk je direct! 
| 18:17 |
Jij weet hoeveel geld je nodig hebt om maandelijks rond te komen. Jij weet hoeveel inkomsten je nu hebt met schrijven en hoeveel je tekort hebt om met schrijven alleen rond te komen. Jij weet hoeveel tijd je stopt in je huidig schrijfinkomen en wat je dus kan binnenhalen met dubbel/drievoudige tijd.
Het lijkt me heel moeilijk, ikzelf kan het niet, heb de social media niet en zou zeker niet kunnen leven van schrijven. Het is wel een grote droom. Heb gisteren nog tegen iemand gezegd dat ik hoop na publicatie van één of ander boek te kunnen leven van schrijven alleen. Het lijkt me heel moeilijk. Maar de aanhouder wint.
| 21:01 |
Denk inderdaad dat een boek lastiger is in dit digitale tijdperk, maar met bloggen geloof ik er zeker in. Ik weet dat het kan, de vraag is; zou jij het durven?? Nee, dus. Of in ieder geval nu nog niet. Succes en veel plezier met schrijven!
| 21:21 |
Ik verdien zeer weinig met mijn schrijven. ik denk dat ik veel meer bij yoors zal kunnen verdienen als het eerste boek uit is. Dan zal men al eens op google gaan zoeken wie Mieke Van Liefde is. Enige volgers die ik heb is via een facebookprofiel. Op 5/06/2017 ontstond deze naam (is pseudoniem) en nu heb ik 72 volgers. Vind dat al een mooie verdienste. Ik laat het graag zachtjesaan groeien.
| 21:27 |
Ik heb nu ruim 260 volgers sinds Augustus op Facebook en vandaag heb ik Twitter aangemaakt, daar heb ik er nu 8 :-). Ik wens je al met al heel erg veel succes met je droom een boek uit te brengen!
| 21:33 |
Het moét mogelijk zijn om van schrijfsels te leven, maar dan moet je volgens mij echt wel 'klein' beginnen en groeien. Als je geen baan meer hebt, heb je tijd om te schrijven, kun je al je energie daarin stoppen. Zou ik ook héééééééél graag doen, maar ik heb een vaste baan en zal voorlopig het risico niet nemen !
| 16:06 |
Hou ons op de hoogte ben toch echt heel benieuwd of dit haalbaar is.
| 14:25 |
Dat zal ik zeker doen!
| 14:34 |
Je kan altijd het risico nemen en kijken hoe je het bevalt
Super dat je zoveel kan verdienen met Yoors, dat je niet echt veel nodig hebt om van te leven en zo dan nog 8u pr dag binennkort gaat schrijven :D!

Succes zou ik zeggen, je hebt ook enkele online click programma's waarbij je een beetje per dag moet klikken om zo een beetje te verdienen, maar het is iets en het is ook gratis te doen :D!
| 15:40 |
Alleen jij weet wat je verdient bij Yoors en wat je nodig hebt om van te leven. Ook jij weet of je de sociale contacten van het werk wil missen, of je financiële tegenvallers kan opvangen. Maar als het tegen valt kan je altijd weer op zoek gaan naar een baan, heb je in ieder geval je droom geleefd. Ik volg je(maar blijf wel werken)
| 14:50 |
Beetje vooruit schrijven en vanaf April zien wat er gebeurd. Lijkt mij moeilijk om alleen via Yoors een maandinkomen te genereren. Of zijn je vaste lasten minimaal? Verder zul je toch heel wat tijd moeten besteden aan onderzoek/schrijven en of je dan nog veel tijd hebt voor sociale contacten? Ik wens je wel heel veel succes!
| 08:15 |
Ik heb niet veel lasten en wanneer ik stop met werken gaat de auto ook weg en heb ik meer tijd om nog meer eigen eten te verbouwen en dergelijke! Dat scheelt ook weer 150,00 per maand! Het plan is dan 8 uur per dag te schrijven, alsnog fulltime, dus!
| 00:12 |
Proberen waard neem aan dat je stukje ww krijgt!
| 00:13 |
ja heb aleens gedaan ook
| 13:46 |
En waarom niet meer?
| 00:12 |
Alleen van Yoors leven? Ik denk dat (je) het kan.

Als je op de juiste plekken de juiste berichten weet te delen en lezers aan je weet te binden.

Ik las dat iemand in 1 van de reacties opperde om een blogsite te beginnen. Een website is ook een optie. Kun je eens proberen en dmv affiliate links wat inkomsten hiermee te vergaren. Ik zie het wel gebeuren. GMVDMinimalism.nl ofzo. ;-)

Weet zeker dat je de juiste beslissing gaat nemen. Succes!
| 16:10 |
Dank je wel!
| 00:12 |
Ik denk niet dat je van Yoors kan leven. Het is leuk als hobby, vooral omdat je hier een platform hebt waar je je schrijfsels kan delen en dat je daar een klein beetje mee verdient is dan weer mooi meegenomen. Mensen lezen je blogs. Dat is fijn. Ze laten reacties achter, wat je blij maakt. Maar als je geld wilt verdienen om van te leven, dan moet je echt als journalist bij een bedrijf gaan werken. Niet op Yoors. Het is een leuke bijverdienste, geen hoofdinkomen.
| 23:01 |
Maar hoe weet je dat als je niet weet wat ik verdien én niet weet wat mijn vaste lasten zijn?
| 23:52 |
Nou ja, ik ben dan nog maar een scholier maar ik zou zelfs mijn vaste lasten niet van Yoors kunnen betalen. Laat staan een volwassene... Ik bedoel je hebt toch iets qua huur/hypotheek, zorgverzekering, andere verzekeringen, telefoon, dat soort dingen. Ik heb al issues met m'n zorgverzekering en huur betalen en ik werk dan +- 13 uur in de week...
| 16:18 |
Dan verdien je misschien minder dan ik online doe.
| 17:46 |
Wellicht. Misschien moet ik dan ook maar 20 blogs over chocoladeletters gaan schrijven.
| 18:40 |
Dat lijkt me bijzonder oninteressant :-). En dan leest niemand het en levert het ook niets op.
| 20:10 |
Waarom geef je die informatie niet prijs dan? Dan kunnen we beter oordelen :) Wat verdien je hier en wat zijn je vaste lasten.
| 12:56 |
Ik geef die informatie niet prijs omdat niemand daar wat aan heeft. Jullie HOEVEN namelijk niet te oordelen ;-). Om je een idee te geven; in totaal verdien ik 200,00 meer dan mijn lasten zijn, per 4 weken. Dat geld verdien ik via Yoo.rs, via betaalde artikelen op aanvraag, via Euroclix, MyClix, NuCash, Qassa, Opinionbar, Toluna, Gratis, Gratiz en Scoupy, via verkoop van spullen uit de moestuin, eieren van mijn kippen en zelfgemaakt (af)wasmiddel, via het geven van paardrijles en het verhuren van mijn paarden, via het verkopen van tweedehands spulletjes en nog veel meer. Compleet zonder voor een baas te werken dus. Daarnaast heb ik de afgelopen jaren gewoon gewerkt, en een flinke spaarrekening voor wanneer het even niet gaat, maar die heb ik gelukkig nog niet hoeven gebruiken.
| 18:21 |
Ja maar het is net zoiets als 'show us the pictures, or it didn't happen', snap je?
Je moet je beweringen wel kracht bij zetten door transparant te zijn. En dat doe ik door mijn statistieken te laten zien.
We hebben er wel degelijk wat aan, namelijk dat we dan kunnen zien of zoiets voor ons ook weggelegd kan zijn, want zo breng je het wel.
Zoals je het nu stelt, heb je dus veel nevenactiviteiten en leef je dus niet van Yoors.
| 21:02 |
Yoors is een hele leuke site en mooie aanvulling als je heel veel schrijft en deelt.
Je moet wel inspiratie blijven houden en vooral de aandacht vast blijven houden.
| 18:00 |
Inderdaad! Dank je wel voor je reactie!
| 00:13 |
Ben benieuwd of dat te doen is, en of je daadwerkelijk je dag vult met onderzoeken schrijven en bloggen...
Inprincipe zou het natuurlijk moeten kunnen!
| 16:21 |
Ik ga er voor, maar neem er geen ontslag voor; mocht ik ontslag krijgen dan is dat hoe het loopt, en die kans zit er in, vanwege een tijdelijk contact in een krimpende markt.
| 00:13 |
Knap dat je dit overweegt zelfs! Hopelijk lukt het je ook echt!
| 00:36 |
Dat hoop ik ook!
| 00:13 |
En al wat gedroomd tijdens het dagdromen? ;-)
| 14:21 |
Ik wacht in ieder geval mijn contract af, de tijd zal het leren...
| 14:41 |
Leven van een Yoors in komen gaat je niet lukken. Yoors is een platform voor een leuk extra'tje.
Leven van bloggen is überhaupt heel moeilijk. Er zijn legio mensen die dat doen en maar een handjevol mensen die er daadwerkelijk goed mee verdient.
Als je met bloggen wil verdienen dan zou ik eerder een eigen blogwebsite opzetten (is niet zo heel moeilijk.. ik gebruik op voor mijn blogs Wordpress). Daar kan je dan advertenties bij laten plaatsen door Google. Tenzij je echt opvalt bij adverteerders verdient dat ook niet zo heel veel, maar al wel meer dan Yoors. Je zou je dan wel een specifieke niche kunnen richten zodat mensen met een bepaalde interesse vaker bij je terug komen. Dan kan je met affiliate programma's gericht producten verkopen waar je in je blogberichten naar verwijst. Maar ook hier geldt weer dat je boven de massa uit moet komen
| 08:49 |
Of het gaat lukken is niet aan een ander om te oordelen, jij hebt namelijk geen idee wat ik binnensleep per maand, of wat mijn vaste lasten zijn. De vraag is niet of ik er genoeg mee verdien, de vraag is of ik het durf om de vrijheid van het bloggen te verkiezen boven de zekerheid van mijn baan. Op dit moment verdien ik de helft van mijn inkomen met bloggen, aangezien ik niet meer tijd hebt, daar ik ook nog 40 uur werk.
| 09:25 |
Dan ga je toch lekker va april Bloggen bij Yoors? Succes alvast met het dagdromen
| 18:37 |
Dank je wel!
| 00:14 |
Wat sleep je binnen en wat zijn die vaste lasten dan? Je doet heel geheimzinnig :)
| 12:57 |
Alles gaat zoals het moet gaan, en als de tijd rijp is, zal ik de juiste keuze maken.
Prachtig deze zin zo denk ik ook
| 21:06 |
Dank je wel.
| 00:14 |
Vind dit een risico,wel een mooie instelling
Het leven is aan de durvers
Ik durf ( nog) niet :-)
| 22:44 |
Misschien ooit?
| 00:14 |
Dat zou een erg groot risico zijn. Maar ze zeggen dat je altijd je hart moet volgen..
| 12:25 |
Waar zit naar jouw mening het risico in?
| 13:46 |
Misschien in de toekomst en de vele opties die in het verschiet liggen bij Yoors maken het straks misschien mogelijk om van te leven. Ik denk dat met jou vele deze droom koesteren, maar voor nu zeker als je de kostwinner bent zou ik op zeker spelen en yoors voor nu ernaast doen.
| 23:31 |
Leuke vraag ik zelf werk 20 uur van yoors alleen red ik het niet. Wel kijk ik naar andere mogelijkheden Ben benieuwd hoe het je vergaat
| 15:56 |
Ze zeggen altijd alles wat je echt wilt is mogelijk. Je hart volgen is het mooiste wat je kan doen. Of je echt van Yoors kunt leven dat betwijfel ik nu nog. maar je weet het nooit natuurlijk. Als je echt alles op alles zou zetten en er heel veel tijd en energie is steken denk ik zeker dat je een heel eind kunt komen. hang natuurlijk een beetje af van wat je per maand ( echt) nodig hebt om van te leven. Heb vertrouwen Geloof ik wat je ECHT wilt en kijk wat er gebeurd. ik weet zo even niet wat jij voor een baan hebt . Iets zomaar opzeggen zou ik zelf niet durven. van de andere kant soms moet je wel risico's durven nemen in het leven . Vaak is het inderdaad onze angst die ons van alles tegenhoud waardoor je niet komt waar je wil zijn of komen.
| 15:52 |
Van Yoors lijkt me een heel groot risico, maar je weet nooit. Misschien ooit!
| 15:09 |
Niets is zeker in dit leven, ook de garantie op een inkomen niet. Zowel via een baan, als via Yoors blijft het een onzekerheid die je hebt. Maar als je kijkt naar de inkomsten die je nu krijgt ... en je haalt daar de inkomsten van je baan, én de belasting vanaf, blijft er dan genoeg over om zuinig van te leven? Dan heb je de kans in elk geval om je neven inkomsten te gaan zoeken. Ik kan het me ook nog niet voorstellen dat ik het zou kunnen, maar ik ben ik, jij bent jij ... en als je nooit een risico neemt heb je ook nooit echt je hart gevolgd. Don't dream your life ... live your dream. Maar wel met altijd een realistische kijk op de mogelijkheden.
| 14:27 |
Van Yoors leven?
Dat lijkt me echt wel een grote droom... natuurlijk heb ik nu ook niet de mogelijkheid om er vaak mee bezig te zijn.
| 14:05 |
Enkel van yoors lijkt me lastig, maar is natuurlijk van vele factoren afhankelijk. Er zijn veel andere dingen die je erbij zou kunnen doen, je moet enkel wel de stap durven zetten idd om dan voor jezelf/freelance te gaan beginnen. Wij zijn beide ondernemers en houden wel van een gokje nemen, we zijn niet voor niks al 2x geëmigreerd ook natuurlijk ;) Volg je hart..
| 09:43 |
Ik kan me nog niet voorstellen dat je alleen van yoors zou kunnen leven.
Ben nog maar net begonnen.
Zou er nooit een baan voor opzeggen.
| 09:04 |

Persoonlijk kanaal
Arbowetten bestonden toen nog niet
Gezondheid & Geest
mentale fysiotherapie
mentale fysiotherapie
Muziek, Kunst & Cultuur
Portret tekenen
 
×

Yoors


exit_to_app Inloggen