Ik kan mijn verhaal niet kwijt.

Ik kan mijn verhaal niet kwijt.


settings
  • Instellingen
  • Positie

    Automatische scrolling

(Er is een vervolg met onverwachte afloop. Je leest het hier:  Het liep uit op een rel. Beheer was een avondje uit.)

Ik mag mijn Yoors-blog met al mijn kennis van de bodem en moestuin niet meer delen met de 6.483 leden van de Facebookgroep Moestuintips en zadenruil. De beheerder heeft aangegeven dat ze het ‚te commercieel’ vindt dat er geld in Yoors omgaat „op wat voor manier dan ook”. In mijn geval staat de teller nu op € 2,- per maand. Mag ik daar even een minuut stilte voor, zodat mijn commerciële gewin even in z’n volledige omvang tot je door kan dringen? Ik moet mijn verhaal kwijt. Die Euro’s boeien me niet.

Zoals bij mijn Yoors-profiel staat, ben ik een verkenner, net zoals anderen knutseljuf zijn of imker. Maatschappelijk werkers zijn goede luisteraars, bakkers en slagers vakmensen, mensen die overal gevaar in zien zijn goede bewakers. Wat doen verkenners? Verkenners moeten op onderzoek uit en daarna terug naar hun groep om rapport uit te brengen. Dit moet een goede weergave zijn van het ontdekte. Helder, duidelijk uitgelegd en zonder de dingen mooier of lelijker te maken dan ze zijn. Een gecensureerde versie kan direct gevaar opleveren voor de groep. Zo kun je niet vertellen dat je daar en daar mooie blauwe besjes vindt, zonder erbij te vertellen dat je er vooral niet van moet eten omdat ze giftig zijn. Of; daar en daar is het mooi. Nee, je moet er ook bij vertellen dat daar indianen wonen die je koud maken. Het echte eerlijke verhaal dus. Dat klinkt nogal simpel en makkelijk, maar dat is het niet. Al mijn hele leven maak ik mee dat veel mensen er helemaal niet tegen kunnen om een echte waarneming te horen. Liever horen ze valse complimentjes. Daarvoor moet je dus bij een sociaal talent zijn en niet bij een verkenner.

Als ik niet aan het vertellen ben over mijn ervaringen of ontdekkingen, dan ben ik bezig met zaken onderzoeken. Dat kan van alles en nog wat zijn. Voor mij is zo’n beetje alles interessant. Een generalist noemen ze dat ook wel. Een goede verkenner heeft veel talenten. Je moet niet alleen snel kunnen denken, analyseren, associeren en dergelijken, maar ook snel kunnen rennen om maar wat te noemen. Aan de andere kant zijn er absoluut slecht ontwikkelde eigenschappen bij verkenners: stilzitten, doen wat er gevraagd wordt, langdurig hetzelfde werk, luisteren naar iets wat geen prioriteit heeft (in het hoofd bezig met andere zaken en dus niet op de ander z’n verhaal kunnen concentreren). Verkenners zullen niet al te sterk gehecht zijn aan spullen of zelfs dieren en mensen. Hierdoor kunnen verkenners soms zelfs koud en kil over komen. Wat overigens niet zo is. Klinkt een beetje als een ADHD-er zeker?Dat klopt. Ik ben inderdaad gezegend met ADHD en ik denk eigenlijk dat je dat ook echt moet hebben om een goede verkenner te zijn.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb een innerlijke drang om mijn kennis te delen. Dat is wat ik doe. Dat is wat ik ben. Dus om niet meer mijn verhaal te mogen vertellen met linkjes naar Yoors….. wat moet ik dan nog? Alle regelmatig terugkerende vragen elke keer opnieuw beantwoorden? Uhhh…. dat valt onder ‚langdurig hetzelfde werk’. Ga ik niet doen. Gelukkig zijn er nog andere moestuingroepen op Facebook waar ik wel mijn kennis mag delen via mijn Yoors-blog:

Natuurlijk tuinieren is een genot,

Je eigen groente en fruit kweken is hip!

Wat kunnen wij op Yoors hieraan doen?

Er zijn meer Yoorsianen die tegen dit uitsluiten aanlopen.

Een Guerilla-beweging op touw zetten? Bijvoorbeeld allemaal lid worden van FB groepen zoals Moestuintips en zadenruil en zogenaamd nietsvermoeden Yoors links delen? „Jee, moet je dit eens zien, wat interessant” of „Lees hier eens. Gaat precies over jouw vraag/probleem”.

Of heeft iemand een andere suggestie?

Yoors is opgezet door iemand die goed heeft verdiend aan een internetbedrijf en de buik vol heeft van de Mark Zuckerbergs van deze wereld die aan ons (de gebruikers) geld verdienen. Geld verdienen is niet zo erg, maar dat ongevraagd al je gegevens 50-60 keer per dag (!!!) worden verhandeld, dat stuitte hem dusdanig tegen de borst dat hij Yoors is gestart.

Als je zelf niet blogt, maar bijvoorbeeld wel een blog deelt, dan krijg je daar ook geld voor, namelijk € 0,001 cent.

Praktisch niks, maar wel meer dan bij Facebook.

Facebook verdient heel veel geld aan ons. De getallen die je erover kunt vinden op internet verschillen nogal, maar het ligt rond de € 1,35 per maand per gebruiker.

Tjonge, dan heb ik het nog niet eens zo slecht gedaan! Dat er dagen en weken uitzoekwerk, uren schrijven en herschrijven in zitten…. dat vertel ik er dan maar niet bij.

Dit verhaal heeft een vervolg gekregen toen ik aankondigde uit de groep te stappen: Het liep uit op een rel. Beheer was een avondje uit.

Foto komt van Pixabay.

Mis geen artikel of moestuintip van Mona en meld je aan als lid. Het kost niets maar levert je wel wat op. Een fijne groep mensen die je waarderen om wie en wat je bent. Mooie verhalen, foto's, ervaringen op allerlei gebied. Welkom.

Bij Yoors wordt geen handel gedreven met jouw gegevens, zoals bij Facebook. Alles wat je maakt is van jou en van niemand anders.



Beoordeel

Reviews en Reacties:

4.8 / 5 (36 reviews)
expand_more
Verberg reacties
de angst voor het onbekende is het vaak (en ook niet in willen lezen in het onbekende)
| 22:26 |
Dat zal goed kunnen. Gelardeerd met een snufje jaloezie misschien....
| 23:04 |
Dit verhaal heeft trouwens een vervolg gekregen toen ik aankondigde uit de groep te stappen: Het liep uit op een rel. Beheer was een avondje uit. yoo.rs/mona.raven/blog/yoors-welcome-1529343062.html?Ysid=86941
| 09:12 |
Misschien eens gewoon even uitleggen wat dat "geld verdienen" nou ECHT inhoudt en dat iedereen lid kan worden van yoors en zo ook "geld kan verdienen" en dat de meeste mensen het niet eens de moeite waard vinden. Mensen denken dat je stinkend en slapend rijk wordt van bloggen op yoors. Denk dat dit komt door de eerste wervingsacties van yoors. "Krijg een vergoeding" of "verdien een zakcentje" is beter van toepassing denk ik. Het blijft een hardnekkig misverstand. 
| 09:44 |
Ik heb het uitgelegd, dus er zal wel iets anders achterzitten. Commercieel gewin kun je het niet noemen.
| 09:56 |
Jammer ja die vooroordelen 😢
| 22:14 |
Er is een flinke ontwikkeling geweest. Heb er net een nieuw blog over geplaatst: yoo.rs/r/338871
| 22:44 |
Doe maar gewoon je eigen ding. (Plan plan)
| 11:32 |
💪
| 11:36 |
leuk hoor zg!
| 19:15 |
Jammer dat het zo gaat soms! Het gaat om het schrijven van blogs en de plezier die jezelf hierin kwijt kan. Natuurlijk is het ook een plezier om te lezen voor andere mensen!
| 15:11 |
Niemand die op yoors zit blog voor geld.  Het is bijzaak. Leuk dat je het krijgt maar het gaat om je blog. Triest dat er zo gereageerd wordt 
| 12:45 |
Idd Gerrit. Klopt helemaal.
| 12:47 |
Zo'n guerillia beweging werkt juist averechts. Juist door dat spammen krijgt Yoors een steeds slechtere naam. :(  Helaas zijn sommige mensen overenthousiast met het delen van hun blogs, waardoor anderen daar nu de dupe van worden; men ziet yoors en denkt direct "daar heb je weer zo'n spammer". 
| 22:56 |
Dat zou idd wel eens waar kunnen zijn.
| 23:06 |
Behalve als je ergens over schrijft waar zij geld aan kunnen verdienen dan staan ze voor in ded rij om het te delen
| 21:14 |
Ik word echt GEK van die geld-denkers.
| 21:35 |
Daar draait de wereld om of we willen of niet 
| 09:27 |
Helaas wel ja.
| 12:33 |
Erg sterk dat ze je blog weigeren, omdat je er een cent aan kan verdienen. Als je een goed blog geschreven hebt, vind ik dat je dat zeker onder de aandacht van het juiste publiek met brengen.
| 20:01 |
Dat vind ik ook, maar het wordt het publiek dus ontzegt.
| 20:15 |
Wel apart dat je op deze manier uitgesloten wordt, slaat nergens op. Wel blijven schrijven he? Hier lezen we dat graag🌺
| 19:25 |
Tuurlijk. Dank je Minnie92❤️
| 19:35 |
tjonge idioot en niet over nagedacht he. Ik verdien euro 50,00 pr jaar en die van t vorige jaar keurig aan de gemeente gegeven omdat ik een uitkering heb en elke cent dan  natuurlijk aan hen terug geef
| 18:19 |
Dat doe je goed Karin.
| 19:06 |
Jammer dat zij zo geen kennis nemen van jouw mooie blogs. Helaas, ik ben het ook al tegen gekomen op een Permacultuur site, terwijl zij het ook hebben over eerlijke betalingen.
| 17:35 |
De wereld zit vreemd in elkaar.
| 19:05 |
Ik denk dat zij de link niet willen alleen jouw verhaal
| 15:18 |
Dan kunnen ze aangeven "Geen link" maar in de groepsbeschrijving wordt Yoors genoemd. Ik snap niet dat men er iets op tegen heeft. Het is zo krom!
| 15:39 |
Dat heeft ze er nu nieuw bij gezet. Stond er voorheen niet. Triest.
| 19:08 |
Dat over Yoors stond er gisteren...
| 20:20 |
Het stond er voorheen niet. Heeft ze van de week gedaan.  Ik heb in de groep aangegeven dat ik eruit stap en als mensen willen weten 'waarom' dat ze me een pb kunnen sturen. Ben de hele tijd op messenger bezig vragen te beantwoorden. De discussie op de groep explodeert en beheerster is kennelijk uit, want reageert niet. 
| 21:27 |
Ook hieromtrend heb ik een concept klaar staan. Publiceer ik eveneens dit weekend, als het effe kan.
| 21:50 |
'kben-benieuwd.
| 22:51 |
Ook ik heb deze discussie al een aantal keren gevoerd, het grappige is dat ik dezelfde blog via blogspot dan weer wel mag plaatsen 
Dat ik daar ook iets aan verdien lijkt niet te deren 
Soms als ik het uit ging leggen mocht het dan toch wel 
Een beheerder had de brutaliteit om de foto van mijn pielemuis  te plaatsen en toen ik vroeg of ze de link erbij wilde zetten was het antwoord dat een link naar yoors op haar groep niet gewenst is
Ik heb toen aangegeven dat ze dan de foto ook weg moest halen wat ze eerst weigerde maar later wel deed omdat ik haar op de copyrights wees
Ook wel eens discussie gehad met een lid en daar reageerde de beheerder onder dat ze mijn posts juist altijd erg leuk vond zo kan het ook 
Ach er zijn genoeg groepen waar het wel gewaardeerd wordt en daar zet ik het dan gewoon in !
Maar het blijft gek waar deze "hetze"vandaan komt want links naar youtube, blogspot , zelfs commerciële webwinkels worden allemaal getolereerd. maar yoors dan niet , daar zit wel iets scheef denk ik !
| 14:20 |
Zeker zijn die er :D Vandaar mijn lijst die ik hieronder in een reactie noem.
En inderdaad: blijft gek. Zo krom als wat.
| 15:40 |
Wat krom is valt niet recht te praten.
| 19:10 |
Hier valt mijn bek van open😱
| 13:33 |
Doe maar weer dicht...
| 15:40 |
Whaha 😃
| 19:03 |
Foto?
| 19:11 |
Op aanraden van Ingrid zit het weer dicht, moment is gepasseerd 😂
| 19:20 |
Ik wil je berichten wel delen op de Facebookpagina groentetuin, wecken en inmaken :-)
| 12:52 |
Als jij denkt dat men er daar belangstelling voor heeft, graag. Dank je.
| 19:12 |
Wat kunnen sommige mensen toch moeilijk doen zeg...
| 11:18 |
Ja. Vermoeiend.
| 19:12 |
Een leerzaam verhaal over deze z.g. moderatoren, ondertussen moet je er wel voor bikkelen en het is natuurlijk belangrijk, dat je er plezier in houdt. Dat is ook iets wat ik probeer te onthouden !
| 10:53 |
Ik kampte ook met dat probleem. Ik reageer altijd met de volgende stelling: 

Dat ik niet bij Yoors zou bloggen als ik uit was op verdiensten. Dat ik dan beter een blogger zou worden zoals er twaalf in een dozijn zijn, want dat er meer te verdienen valt met blogs waar je een geschenkmand of chocoladepakket voor in ruil krijgt dan de Yp's bij Yoors. 
Wanneer ik snipped 255 gebruik (vrienden aanmelden) zet ik steeds een aanlokbericht  dat niet wijst op financiële verdiensten, maar op de andere troeven van Yoors.  
Ik kan enkel maar adviseren jou daar niet veel van aan te trekken en andere kanalen te zoeken. 

Ikzelf ben slachtoffer van gewelddaden, er zijn facebookgroepen waar ik niet in mocht omdat ze aannamen dat ik een goudzoeker was. 

Vandaag lukt het mij beter omdat ik mijn verhaal eerst deel (via mijn blogs) met de verantwoordelijken van de groepen. Als zij achter mij staan, volgt de groep. Ik zet ook niks zelf in de groepen. Ik geef het via chat door aan de hoofdmoderator.    Zij delen dan zelf mijn blogs als ze vinden dat deze een meerwaarde is voor de groep. Lukt het niet bij de moderator, vergeet het dan gewoon. Zoek een ander platform om te delen en geniet ervan uw kennis op blog te kunnen zetten.  Je geeft zelf aan dat je geen interesse hebt in euro's. Als je goed bent in uw ding, krijg je vroeg of laat wel volgers, te beginnen bij Yoors zelf. 
| 09:37 |
Dank voor je reactie. Goeie insteek ook.
| 09:45 |
Heel herkenbaar. Ik ben ook uit die facebookgroep Moestuintips gestapt om die reden. Ook uit vele andere groepen gestapt waar ik niet mag posten. Ik heb slechte ervaringen met meerdere facebook-haakgroepen. Maar ik heb ook superleuke haakgroepen, die het wel waarderen, bijvoorbeeld Haak maar aan en Haakhobby. En zo nog meer leuke groepen die nooit moeilijk doen, het juist leuk vinden en begrijpen dat door dit soort posts je groep juist groeit. We zouden die positieve groepen eigenlijk moeten belonen! (dus de omgekeerde wereld) ..
Yoors wordt groter, bloggen hoort in dit tijdperk. Een groep die het Yoors platform "niet accepteert" zal uiteindelijk toch ooit de armen openen en het omarmen. Omdat ze het dan pas begrijpen, dat we gewone bloggers zijn. Niets meer, niets minder.
| 09:10 |
Dat hoop ik met jou, maar daar heb ik een hard hoofd in.  Stug volkje hoor die lui die altijd de hakken in het zand zetten. Ook die hebben vele volgelingen..... Maar goed, daar wil ik toch niet bijhoren.
| 09:25 |
Heb vanmorge nog een mailtje gehad dat ik een link verwijderen omdat ze denkt dat mensen moet betalen om de link te zien. Er zijn veel mensen bezig met yoors kapot te maken
| 08:51 |
Ohh... wat erg!
| 09:25 |
Die snappen niets van de echte wereld. Het is facebook waar je op zit met zijn allen. Die gasten die miljarden verdienen aan wat wij plaatsen. Daardoor kunnen zij advertenties verkopen. 
| 11:50 |
Ach zolang ze er zelf niets aan verdienen of in de belangstelling komen te staan viert de jaloezie,  de zelfzucht hoogtij.
haal je schouders op, zo deze gedeeld
| 08:26 |
Het heeft er alle trekken van... zucht.... oh enne bedankt.
| 09:26 |
Herkenbaar helaas! En die beheerders zijn niet voor rede vatbaar. Ik laat ze links liggen. Je verdient mijn energie dan niet!
| 08:17 |
Lees onderstaand bericht over een discussie die ik eens had op fb in een groep. Bekrompen mensen. 

yoo.rs/elisabethskitchen/quickpost/money-money-money-1527661906.html?Ysid=2552
| 08:17 |
Tja, tis-wat. Ik had je verhaal al eens gelezen. Nu dus 2 x😜
| 09:16 |
Hihi. Ik heb het vandaag in een aantal groepen op fb gedeeld. Je zou dit blog kunnen delen wanneer ze weer over geld verdienen beginnen. 
| 09:30 |
Hahaha!! Ben benieuwd.
| 09:42 |
Sorry ging iets mis met de sterren.
Mobiele telefoon 😣 en iets te dikke vingers 😁
| 07:32 |
😂
| 09:10 |
Het zijn trieste mensen die zoiets doen.
Allemaal jaloezie, de ander dwarszitten en zich de meedere voelen.
Links laten liggen en door!
| 07:31 |
Yep.
| 09:09 |
Je kunt ook zelf een pagina opzetten op Facebook en die zelf gaan beheren. Het is in het begin wel even moeilijk, maar een doorzetter redt het wel! Ik ben op een paar sites ook geweigerd en heb daar meteen mijn lidmaatschap beëindigd. Ik beheer een aantal pagina’s en ik weiger niet! Alleen als het gewoon flauwekul gedoe is, maar ik merk dat het serieuze mensen zijn. Ik stel geen regels, dat bind ik flauwekul, ik hoef geen kleuterjuf te spelen, dat laat ik wel aan al die andere beheerders over. Bij sommige heb ik al een flinke tik op mijn vingers gehad, maar ach, het zijn mensen zoals jij en ik en ze vonden het mooi om voor kleuterjuf te spelen. Zoek de goeie eruit, er is ook een pagina voor tuinstruiners op Facebook, daar plaats ik ook weleens wat, nooit gezeur, vaak juist leuke berichten! Maar steun de mensen die jou weren ook niet meer, ga bij een groep die jou als volwassene behandelen!
| 23:40 |
Een volwassen reactie. Dank je.
| 09:09 |
👍
| 11:49 |
Wil je mij de groepen die jij beheert eventjes in PB  of via facebookchat doorgeven? Volgens mij ben ik daar niet aangesloten en horen mijn blogs daar in. We hebben dezelfde niches. 
| 09:42 |
Artikelen en verhalen
Gezondheid
Gedichten voor iedereen
De lekkerste recepten
Kronkels in je buik
Artiesten en hun muziek
Haken en breien voor iedereen




Verstuurd vanaf mijn iPhone
| 11:44 |
Thanks
| 13:05 |
👍
| 11:49 |
👍
| 11:49 |
Ik begon je relaas met belangstelling te lezen, totdat ik kwam bij de volgende zin:
'Nee, je moet er ook bij vertellen dat daar indianen wonen die je koud maken'

Je bent ofwel niet op de hoogte van de geschiedenis van het Amerikaanse continent:

het waren de Europeanen die imperialistisch andermans grondgebied binnenvielen, moordlustig, verkrachtend en stelend te keer gingen. Waar de inheemse bevolking lijf en goed verdedigden en de kolonialisten 'koud maakten', kregen laatstgenoemden slechts hun verdiende loon.

Of wel: het is in jouw omgeving 'gewoon/normaal' om dergelijke uitdrukkingen onnadenkend te bezigen.

In beide gevallen zal ik jouw klachten over facebook e.d. niet verder lezen, totdat die zin er uit is gehaald/ gewijzigd!
| 23:38 |
Ik begon je relaas met belangstelling te lezen, totdat ik kwam bij de volgende zin:
'Nee, je moet er ook bij vertellen dat daar indianen wonen die je koud maken'

Je bent ofwel niet op de hoogte van de geschiedenis van het Amerikaanse continent:

het waren de Europeanen die imperialistisch andermans grondgebied binnenvielen, moordlustig, verkrachtend en stelend te keer gingen. Waar de inheemse bevolking lijf en goed verdedigden en de kolonialisten 'koud maakten', kregen laatstgenoemden slechts hun verdiende loon.

Of wel: het is in jouw omgeving 'gewoon/normaal' om dergelijke uitdrukkingen onnadenkend te bezigen.

In beide gevallen zal ik jouw klachten over facebook e.d. niet verder lezen, totdat die zin er uit is gehaald/ gewijzigd!
| 23:36 |
Oei! Daar ben ik het enerzijds volstrekt met je eens en anderszijds zijn er ook andere manieren om die zin te interpreteren. Net als jij verdedig ik de Amerikaanse Indianen met hand en tand. Het is werkelijk van een onmetelijke verschrikkelijkheid hoe de blanke overwegend Europeesche immigrant daar meende te moeten huishouden.
Zoals als ik dit stukje bedoel is zo:
Stel we wonen allemaal nog een paar honderd jaar terug. In een dorpje met een muur eromheen. Ieder doet waar ie goed in is. Oh ja, we zijn diep in de boesch van b.v. Brazilië.
Ik ben verkenner en ben op zoek naar plaatsen waar we eten kunnen halen of vissen of planten om medicijnen van de maken of kleding.  Het is volstrekt niet de bedoeling om een ander volk uit te roeien. We leven er zij aan zij.
Ik heb een goed plekje ontdekt en het ligt niet ver van een andere plek waar we onze clan al eerder materialen uit het bos heeft gehaald.  Omdat ik als verkenner ook voor de veiligheid van mijn volk moet zorgen, denk ik vooruit. Ik weet dat ze al plukkende af kunnen dwalen of denken dat ze wel even van het pad af kunnen wijken.  Daarom moet ik ze alvast vertellen dat ze dat niet moeten doen.  Blijf daar weg anders wordt je koud gemaakt.  Dat is het territorium van een ander volk en daar hebben wij niets te zoeken.
Dat beeld had ik voor ogen.
Ik begrijp jouw associatie, want dat is inderdaad het standaard beeld.  Maar zoals hierboven beschreven is hoe ik het bedoelde.  Het zou te ver zijn gegaan om dat zo uitgebreid te beschrijven, want dan hadden andere lezers afgehaakt.
| 09:06 |
Het is mij bekend dat het merendeel van de lezers zou afhaken: gebrek aan concentratie, daardoor niet in staat om langere teksten te lezen.

Wat zou jij ervan vinden als ik, spiegelend aan jouw beschrijving hierboven, het volgende zou schrijven:
'Stel we wonen in een ommuurde enclave in de polders van een Europees land...'    '....we leven er zij aan zij..'  '...daarbuiten is het territorium van een ander volk...' etc. (als vervanging voor in 1e instantie:...'want daar wonen germanen die je koud maken')

Er zou mij op zijn minst 'onwil tot integratie en racisme' worden verweten. Ik heb nl niet het recht om zomaar een ommuurd dorp te stichten in jullie polders.
Dat de germanen 'een paar honderd jaar geleden' iets soortgelijks deden in 'mijn' werelddeel is een ander chapiter!
| 19:58 |
Er staat niet dat we in oorlog zijn met een ander volk en dat we elkaar naar het leven staan.  Wat je zegt is waar. Je kunt er allerhande invulling aan geven. Maar voor de leesbaarheid heb ik naar iets gegrepen wat toch door de grote gemene deler begrepen zal worden. Soms moet je dat doen.  
| 20:02 |
In mijn gespiegelde voorbeeld staat evenmin dat wij in oorlog zijn: daarin heb ik mij 'alleen maar' een stukje land toegeëigend, dat ommuurd etc.
Ja idd: de grote gemene deler die zich bedient van uitdrukkingen als 'indianenverhalen', spelletjes organiseert als 'cowboy & indiaan' etc. ziet er blijkbaar niets aanstootgevends in. Dat blijkt wel uit het feit dat ik de enige ben die er een opmerking over maakt.
I rest my case.
| 20:25 |
Ik schreef pas geleden ook al eens iets hierover, o.a. Maar vind het een heel goed idee, om zelf pagina's en groepen op te richten op facebook. Die zijn er ook al een aantal, dus misschien kunnen we een gezamelijke lijst maken, ingedeeld naar onderwerp. 
yoo.rs/ik.zwijg.niet/blog/haantjesgedrag-bij-vrouwen-1526306882.html?Ysid=39057
| 23:36 |
Facebookgroepen van Yoorsleden zijn er veel. We lijken te vergeten dat er meer is dan FB ;)
| 23:39 |
Ik geen FBgroepen van Yoorsleden. Heb je voorbeelden?
Ja, er is meer dan FB, maar het is wel een heel groot platform, dus heel groot bereik van je verhaal.
| 09:30 |
Zie mijn reactie hieronder bij Mieke Van Liefde.
| 15:30 |
Ik denk dat ik er veel vergeten ben. Ik post steeds op drie dezelfde, de namen waar Yoors inkomt. Een blog of PB met linken in van groepen waar mijn niche in mag is welkom. 
| 09:47 |
Ik heb een lijst van plekken waar blogs van Yoors wél gedeeld mogen worden:
yoo.rs/tipsvaningrid/blog/20-plekken-op-social-media-om-yoorslinks-te-delen-1505731056.html?Ysid=8138
| 15:12 |
👍
| 11:50 |
Lekker links laten liggen. Er zullen vast meer (facebook)groepen zijn waar je wel gewenst bent en die het op prijs stellen dat je je kennis wilt delen.
| 23:32 |
Die zijn er zeer zeker.
| 23:39 |
Klopt.  Maar ik ben nog niet uitgestapt omdat ik er ook hele leuke contacten heb met een aantal mensen. 
| 09:31 |
Oké wat kun je doen, je eigen blog starten en die vol met links zetten naar yoors. Er zijn hosts (zo heet dat geloof ik?) die gratis zijn maar wel reclame hebben. Je kunt ze ook zonder reclame nemen maar dan betaal je er wel voor. Dan stuur je vanuit fb je lezers door naar die site en van die site uit stuur je ze door naar yoors. De site kun je onder verdelen in verschillende pagina's (blogs) die je dan elke keer weer bij werkt. Is maar een ideetje hoor 😉. Wel ontzettend flauw dat je niet je kennis mag delen op de manier hoe jij het zou willen.
| 23:30 |
En om een bekrompen rede.
| 23:41 |
Dat is een optie.
| 08:51 |
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met je eens, maar ik denk dat veel beheerders zich niet realiseren dat Facebook veel aan zijn volgers verdient of ze weten het wel maar merken het niet direct. De beheerders beheren groepen en pagina’s zonder daar geld voor te krijgen en ik denk dat ze daarom moeite hebben met het feit dat Yoorsianen geld ‘verdienen’ (want zo zien ze het als ze op je blog klikken) met kliks van ‘hun’ leden. Het is een vorm van afgunst en onwetendheid. Ik denk dat Yoorsianen zelf zo veel mogelijk groepen en pagina’s moeten gaan aanmaken op Facebook en die gaan beheren, dan heb je het probleem niet. En dat gebeurt ook al heel veel.
| 23:17 |
Zelfs als je groepsbeheerder bent kun je commentaar over Yoors krijgen. Dat hebben minstens twee yoorsleden (waaronder ik) onlangs meegemaakt.
| 23:23 |
Klopt. Zij kreeg dus ook klachten. En wat ik dan niet kan uitstaan is dat daar naar geluisterd wordt. De mensen die blij zijn met mijn kennis en bijdragen gaan niet klagen dat ze er zoveel aan hebben, dus dat wordt dan niet gezien.
| 23:27 |
Triest #klachren
| 23:53 |
Ik ben meer dan 1000 volgers kwijtgeraakt sinds ik op Yoors post, maar het laat me koud. Ze volgen me graag of niet. Ik merk ook dat steeds minder mensen mijn posts aanklikken, maar ook dat interesseert me niet. Maar ik denk wel dat nieuwe volgers blijven, omdat ze dan al direct zien dat ik via Yoors post.
| 23:31 |
En als degene die klikt en naar jouw post gaat kijken ZELF ook Yp krijgt. Zou dat iets veranderen ? 
| 08:06 |
Dat zou het misschien kunnen veranderen. Je zou er een tijdelijke actie van kunnen maken om te kijken of het werkt. Alleen dan moeten ze lid worden van Yoors en dat zou een drempel kunnen zijn. 
| 08:16 |
Drempel, terwijl ze elders vaak hun gegevens invullen om op een website te kunnen reageren. Echt krom.
| 08:50 |
Heb jij helemaal gelijk in. Misschien is uittesten de moeite waard. 
| 08:54 |
Ja.
| 09:17 |
Ik denk het niet. Ik zou juist het stukje ‘verdienen’ in de tekst, die mensen te zien krijgen eruit halen en meer inzetten op dat wat Yoors uniek maakt; leuke interessante blogs zonder reclame. Als mensen dan later verder lezen zien ze dat ze er ook nog iets voor krijgen als ze zelf bloggen of delen. Dan ligt het accent meer op de kwaliteit. En dat doet ook recht aan Yoors. Mensen krijgen door de ‘verdien’-tekst toch snel het idee dat het om de kliks gaat, terwijl dat niet zo is.
| 08:56 |
Daar ben ik het helemaal mee eens.  
| 09:22 |
Dat is wat ik doe telkens ik snipped 255 gebruik. 
| 10:01 |
Klopt gaan we doen. Het verdienverhaal gaan we eruit poetsen zoals het nu is. 
| 10:58 |
👍
| 11:03 |
Goed plan!
| 11:08 |
Ik heb mijn pay-off er ook al op aangepast. Eerst had ik staan "meld je gratis aan".
Nu staat er dit:
"Mis geen artikel of moestuintip van Mona en meld je aan als lid. Het kost niets maar levert je wel wat op. Een fijne groep mensen die je waarderen om wie en wat je bent. Mooie verhalen, foto's, ervaringen op allerlei gebied. Welkom.
Bij Yoors wordt geen handel gedreven met jouw gegevens, zoals bij Facebook. Alles wat je maakt is van jou en van niemand anders."
| 11:20 |
Heel goed!
| 18:49 |
Dan knikker ik die personen van de pagina af. Ik hou niet van dat geoordeel! De telegraaf en al die andere commerciële dingen verdienen toch ook aan hun eigen artikelen?
| 23:43 |
👍
| 11:50 |
Dat is idd een goeie. Het moet zich gaan op een bepaalde manier gaan uitbreiden. FB kan daarbij zeker een middel zijn.  Ondertussen heb ik haar wel degelijk geïnformeerd vandaag. Het is geen domme vrouw. Ben bang dat ze wel koppig is, dus ik bezin me er nog op hoe van meerdere kanten (andere groepsleden die mij zullen gaan missen) te laten benaderen.
| 23:24 |
Supergoed idee. Ikzelf speel al lang met dergelijk idee in mijn hoofd, maar heb de tijd en de kennis niet (ben een echte digibeet). Mijn zoontje is te jong om een groep met zo'n niche te gaan beheren. Heb al vaak gedacht iemand te zoeken die een 'Mieke Van Liefde' groep in mijn naam zou willen starten waar alle blogs over psychisch, lichamelijk en seksueel geweld toegelaten zouden worden. Iedereen die zo'n groep beheert mag me de link doorgeven. Ik zal onmiddellijk lid worden en daar dankbaar mijn blogs delen. 
| 09:59 |
Het is heel eenvoudig hoor. Je maakt een groep aan, geeft het een naam, een profielfoto en omslagfoto, en je nodigt mensen uit. Je moet er dan wel voor kiezen of je een openbare groep of een gesloten groep wil aanmaken. Ik geloof dat je dat later ook nog wel kan wijzigen.
| 10:12 |
Heb er gewoon de tijd niet voor. Je moet zo'n groep ook leiden hé en reageren op vragen . Ik raak al niet door het schrijven van mijn boeken. 'k geef toe dat ik immens veel tijd op Yoors zit.   
| 13:08 |
Haha, ja dat kan natuurlijk, dan houdt het op.
| 19:00 |
Precies. Zo kom je aan gemiddeld € 1,35. Valutaschommelingen.
| 19:58 |
Dat is nou slapend rijk worden ;-)
| 18:51 |
En wordt een mens daar gelukkig van.....? Volgens mij is het de snelste manier om juist ongelukkig te worden.
| 22:07 |
Ja het is precies zoals je zegt.. "men denkt dat je wel flink zal verdienen bij Yoors" Tuurlijk krijg je er wat voor, maar je moet ze eens horen op sommige groepen.. gaat zo nergens over. Mensen zijn gewoonweg nog niet "wakker" op facebook en denken niet realistisch na over hun eigen surfgedrag dat facebook geld oplevert. Af en toe wordt ik ik er zo moedeloos van het feit dat we "ons als yoorser" moeten verdedigen voor wat we doen...zo jammer
| 23:14 |
Dat dus.
| 23:16 |
Idd Mirelle. Het zullen wel 2 kampen blijven; de geïnformeerden en de jaloersen.
| 23:20 |
En het aannemen van horen zeggen.
| 23:52 |
Precies..daar lijkt het wel op helaas..
| 22:56 |
Misschien eens die beheerder vriendelijk kennis laten maken met yoors.
| 23:12 |
Heeft oordeel toch al klaar. Sommigen zijn echt niet voor rede vatbaar. Hun verlies.

En wel stug Facebooken. Omgekeerde wereld.
| 23:17 |
Tis waar. Toch blijf ik een beetje hopen dat ze op een dag 'om gaat'. 
| 23:25 |
Hoop ik met je mee.
| 23:50 |
:-(
| 08:01 |
Heb ik haar idd voorgesteld. Om het te gebruiken als een centrale plaats om informatie te bewaren waar je handig naar kunt verwijzen en dan met de eventuele opbrengsten iets leuks of nuttigs doen. Verloting van een aardigheidje of aan een nuttig doel/project.  Heb nog geen reactie gehad.
| 23:18 |
Goed gedaan.
| 23:51 |
Het zou toch ook een meerwaarde voor die groep kunnen zijn, ik denk dat Yoors en FB elkaar niet hoeven te bijten en zelfs elkaar aan kunnen vullen.
| 08:01 |
Absoluut, Albert. Alleen zien mensen dat niet door de dollar tekens in hun ogen die het beeld vertroebelen.
| 10:04 |
Fanboys noemen we dat, die hebben oogkleppen op :-)
| 12:37 |
Mensen kijken duidelijk niet verder dan hun neus lang is. Heel veel bloggers verdienen een paar centen met hun blogs. Denk maar aan de Google-Advertenties of de affiliatie.
Gelukkig zijn er ook fb-groepen waar je wel kunt delen!
| 23:07 |
Klopt en ook mensen met eigen websites of blogs die advertenties toestaan. 
| 23:10 |
Precies, dat bedoel ik
| 23:24 |
#datdanweerwel. Wel tenenkrommend zulks. Ben dat spuugzat.
| 23:11 |
Ik denk ook dat het onwetendheid is of 'niet over nagedacht' of de oren laten hangen naar 1 klager..... Ik weet namelijk zeker dat er heel veel leden van die groep grote waarde hechten aan mijn blogs. Ze vinden ze informatief, interessant, leerzaam, duidelijk. Heb ik vaak als reacties teruggekregen. Echt toegevoegde waarde volgens mij, voor zo'n groep. 1x een dame gehad die boos reageerde dat het klik-lokkers zijn of weet ik veel wat voor term ze gebruikte. En het mooiste was dat zij net daarvoor iemand advies gaf over de behandeling van een zieke plant en die plant daardoor de volgende dag kapot was.....
| 23:16 |
Pfff
| 23:50 |
Mooi getal: 101 ❤️
| 10:31 |
Maar een boek kopen waar een schrijver wat aan erdient is heel geacepteerd :-)
| 23:04 |
Tja. Kift ? 
| 23:09 |
Ik wil je berichten wel delen op de Facebookpagina Groentetuin, wecken en inmaken
| 12:54 |
Precies, zo krom als maar zijn kan.
| 23:10 |
Grrr... ben het zo ontieglijk zat. Wat een oigkleppen. Oordeel zonder de ins en outs te kennen. Mijn God, de kennis die je deelt mág toch ook wat tegenover staan? Pfff die twee euro. Bij deze van mij ook yp's.
Als schrale troost. Ik ga dit delen. Echt van de zotte die misvattingen.
| 23:01 |
Dank je. Dank je.😮😊
| 23:09 |
Graag gedaan!!
| 23:10 |
Heb je dit al eens gezien? y.is/5FlkK
| 18:38 |

private lease goedkoop
private lease goedkoop
Fun & Entertainment
prEiffeltoren
prEiffeltoren
Fashion & Lifestyle
Onderzoeken
Food & Drinks
Mosselen sofrito
Mosselen sofrito
Gezondheid & Geest
Vegan haren wassen
Vegan haren wassen
Dier, Tuin & Natuur
Kooikersplas Houten
 
×

Yoors


exit_to_app Inloggen