Werknemers Die Nooit Ziek Zijn Moeten Beloond Worden

Werknemers Die Nooit Ziek Zijn Moeten Beloond Worden


settings
  • Instellingen
  • Positie

    Automatische scrolling

Werknemers die nooit, bijna nooit of weinig ziek zijn zouden beloond moeten worden. Omdat zij de afdeling draaiende houden, omdat zij moeten invallen en inspringen daar waar de zieke werknemers het (helaas moet) laten afweten.

Zieke werknemers zijn niet altijd ziek. Soms hebben ze gewoon een offday of hebben ze het weekend te veel doorgezakt. De meeste ziekmeldingen zijn altijd op maandag. Soms is er sprake van ziekteverzuimfraude.

Altijd maar weer moeten opdraaien voor die zieke collega's
 

Zieke werknemers zijn soms wel degelijk ziek en die moeten dan ook beschermd blijven en zeker niet gestraft worden. Over hen hebben we het dan ook niet. Niet iedereen heeft een hoge weerstand of de mazzel om niet een been te breken, bekkeninstabiliteit te hebben of een griepje of burnout.

Dit gaat om de werknemers die er altijd maar weer staan. Het nooit lieten/laten afweten. Daar komt natuurlijk ook een portie mazzel bij kijken, maar er zijn er ook die er alles aan doen om niet ziek te worden. Die gaan niet op wintersport, zodat ze niks kunnen breken of ze leven gezond en zorgen dat hun weerstand mooi op peil is en blijft.
 

Werklui waar altijd een beroep op gedaan kan worden en die er altijd zijn verdienen waardering
 

Personeel dat er altijd is moet een extra vergoeding krijgen in de vorm van een waardebon of een andere prestatiebeloning.

Sommige zorgverzekeraars willen hun klanten belonen voor hun gezonde levensstijl, dat moeten werkgevers ook gaan doen.

Uiteraard moet het niet zo zijn dat zieke werknemers, toch op het werk komen bikkelen met alle gevolgen van dien zoals het aansteken van anderen of het blijven kwakkelen.

Het mag nooit ten koste gaan van jezelf en dat moet een bedrijf ook in de gaten houden, mensen die toch komen werken met zieke besmettelijke lijf direct naar huis bonjouren.

https://www.metronieuws.nl/binnenland/2018/06/salaris-van-rokers-omlaag-vanwege-de-vele-pauzes

help
signup

Word lid en beloon de maker en jezelf!



Beoordeel

Reviews en Reacties:

4.7 / 5 (9 reviews)
expand_more
Verberg reacties
Ik vind ergens wel dat je gelijk hebt..
| 21:02 |
Ik snap wat je bedoelt maar ik kan het er niet mee eens zijn. Het is goed mensen te belonen maar niet omdat ze gezond zijn. Want dat is soms niet hun eigen verdienste. Er zijn genoeg mensen die heel hard werken, altijd op tijd zijn, en dan ineens ziek worden. En soms moeten collega's dat opvangen. Daarom heet het collega's.
| 10:15 |
Dankjewel voor de reactie. Vd week zag ik bovenstaand krantenartikel waarin een ziektewetuitvoerder bedrijven adviseert werknemers die de griepprik halen geld te geven. Ook een soort beloning.
Ik zie het niet als een beloning voor gezond zijn, ik zie het als een beloning voor het hebben van geen ziekteverzuim. Er zijn werknemers die werken, maar niet gezond zijn. Ziekte kan natuurlijk vanalles behelsen.
Gezond zijn kan wel een eigen verdienste zijn. Niet altijd natuurlijk, maar je kan bepaalde adviezen in acht nemen waardoor je minder vaak je hoeft ziek te melden.
En ja je kan altijd ineens ziek worden, en dan is het leuk als je ooit 's beloond bent voor het niet ziekmelden vroeger.
En ja het is normaal dat collega's dat opvangen, maar soms moeten ze ook het een en ander opvangen voor collega's die er de kantjes van af lopen en sommigen zijn soms ook helemaal niet ziek maar hebben een weekend doorgezakt.
Niet zeggende dat iedere zieke de boel belazert :)
| 10:54 |
Ben ik het helemaal mee eens. Ik ben zzp'er dus ik betasl het sowieso zelf.
| 22:03 |
Mooi !
| 21:06 |
Het meeste eens met de reactie van Ingrid en Marc.
| 16:16 |
Dankjewel voor je reactie.
| 21:07 |
ja!! en zo ook niet rokers !!!
| 14:24 |
Over dat laatste heb ik nog niet nagedacht :)
| 20:10 |
Het lijkt me niet zo praktisch...
| 23:51 |
Ik google er net even op 'gezonde werknemers belonen' en er wordt al over gesproken. Het kan op velerlei manieren en het kan zeker praktisch en nuttig zijn.
| 20:13 |
De meesten melden zich ziek als ze dat ook daadwerkelijk zijn. Wordt men daar dan in feite voor afgestraft :( Want de niet-zieke zou dan beloning krijgen. Nee, die krijgt gewoon het loon, waarvoor ze zijn aangenomen.

Ga dan ook maar de mensen die nooit boetes in het verkeer krijgen en/of nooit een ongeluk veroorzaken ook maar belonen...
| 16:40 |
Nee de zieke wordt niet gestraft de mensen die zich nooit ziek melden worden beloond.
De voorbeelden die je noemt vind ik niet van toepassing. Gezonde werknemers moeten nmlk vaak het werk overnemen van zieken, daar mag best iets tegenover staan. Ik heb me in de 5 jaar dat ik bij deze werkgever zit nooit ziekgemeld en daar mag ik best een pluim voor krijgen op wat voor manier dan ook.
| 20:15 |
Werknemers Die Nooit Ziek Zijn Moeten Beloond Worden?

Lijkt mij een zeer slecht plan! Je gaat de werkgever niet alleen met de kosten van de "zieke" opzadelen, maar ook nog eens met de kosten van hen die het overnemen. Enig idee, wie uiteindelijk die kosten gaan betalen? Altijd de klant, degene die de portemonnee trekt. Ook verzekeraars moeten zich helemaal niet bemoeien met een slechte of gezonde levensstijl! Zijn ze helemaal gek geworden? Ze moeten hun werk doen, en niet meer dan dat, daar betaal ik ze voor! Weleens nagedacht over de diepere gevolgen? Als u nu dit product eet of drink, krijgt x% korting. Als u elke dag nu 10.000 stappen zet, en ons dat laat zien via uw "eye phone", krijgt u x% korting. In dit landje is de vrijheid al zo goed als verdwenen, jij pakt de vrijheid in een doosje, doet er een strik omheen en stuurt het zelf weg... why?

Snap je gedrevenheid, ik begrijp wat je schrijft. Kan het alleen niet eens met je zijn, moet je niet wakker van leggen, het is slechts mijn mening!
| 16:38 |
'In dit landje is de vrijheid al zo goed als verdwenen...'
Welnee Marc: niet 'zo goed als', maar totaal en volledig!
| 16:20 |
Ik heb me in de 5 jaar dat ik bij deze werkgever zit nooit ziekgemeld en daar mag ik best een pluim voor krijgen op wat voor manier dan ook. Die beloning kan op velerlei manieren want gezonde werknemers schelen ook geld toch. Als ik me niet ziek meldt dan scheelt het mijn werkgever toch geld? Er zijn mensen die vinden dat iedereen recht heeft op een ziektedag. Daar ben ik het niet mee eens. Als ik niet besmettelijk ben en me fit voel dan ben ik er. En ik probeer van alles om fit te blijven. Ik weet dat het ook met je gestel te maken heeft en mazzel hebben. Een werkgever kan ook vanalles doen om gezondheid te stimuleren bij werknemers.
| 20:18 |
Okay, de zieke straffen omdat die ziek is, en de gezonde belonen we omdat die gezond is. Dank je wel! Dus omdat ik mijzelf al die jaren (38) in gezondheid uitgesloofd heb voor een werkgever, waarbij werkweken van 65/70 uur eerder regel dan uitzondering waren ben ik goed ziek geworden, dat is dan dubbel k.t, want naast dat ik doodziek ben geworden, wordt ik ook nog eens op één of andere manier gestraft omdat ik doodziek ben geworden. Ik hoop het niet alleen, maar ik gun je van harte dat je nooit ziek wordt! Je zou zomaar slachtoffer kunnen worden van je eigen gedachtegoed... Ik heb nog geluk gehad, maar 3x " hartproblemen", half geamputeerde voet. En nog wat andere operaties die ik hier niet eens ga neerleggen. Maar ik ben er nog, en hoe lastig soms ook, ik zorg er voor elke dag plezier te hebben! Het is makkelijk om regels te bedenken als je aan de top staat van je eigen kunnen. En omdat we in het "nu' leven denken we niet na dat we zelf ook een keer wat kunnen krijgen, en denken we niet na over de lange termijn gevolgen van die regels, maar derhalve beslis je zomaar even dat jij iets verdient omdat jij het goed doet. Nou, de persoon die op maandagmorgen zich ziek meld om dat ie een te zwaar weekend heeft gehad, leeft misschien wel mooier dan de brave volgzame werkslaaf. Nee, het is absoluut niet eerlijk tegenover zijn collega's, maar daar ga je vanzelf anders over denken als jezelf een keer op maandagochtend moet ziek melden omdat je zondag avond iets verkeerd hebt gegeten. Met oprechte excuus, maar je hebt ego en ego....
| 22:39 |
Dankje voor je feedback Marc. Maar ik snap niet waarom belonen van de ene groep automatisch het straffen van de andere groep inhoudt?
Als iemand goud, brons of zilver wint op de olympische spelen worden degenen zonder medaille dan gestraft?
Ik weet dat er geen competitie is tussen collega's en dit voorbeeld een beetje mank loopt, maar een ander voorbeeld heb ik even niet. Even dit proberen:
Als iemand jarenlang in dienst is en een grote bos bloemen krijgt omdat hij met pensioen gaat, maar een ander die na een jaar werken vertrekt en dan geen feestelijk uitgeleide krijgt, wordt die laatste dan gestraft?
Ik begrijp dat je veel overuren hebt gedraaid, iets wat ik spijtig vind, als werknemer is het opletten geblazen om niet over je kunnen heen te gaan. Want dan riskeer je een burnout enz
Ik weet dat ik ziek kan worden zeker naarmate ik ouder wordt, maar dan zou ik het alsnog niet erg vinden als collega's die een volgzame werkslaaf zijn beloond worden. Zij houden de toko draaiende als zieke collega's dat niet kunnen. En daar hebben de zieke collega's ook baat bij.
Ik vind het spijtig wat je is overkomen en bewonder hoe je er in staat. Elke dag plezier hebben is idd van essentieel belang. Niet ziek worden heeft ook met geluk en je gestel te maken. Het is niet altijd in de hand te houden.
Jammer dat het je zoveel doet in negatieve zin, dit artikel.
| 23:08 |
Jammer dat het bij jouw zou negatief resoneert, dat zijn jouw gevoelens, jouw gedachten...

Anders.... Je hebt een baan voor 40 uur in de week. Je krijgt daar een afgesproken bedrag voor. Je komt altijd keurig op tijd en je bent de laatste die naar huis gaat Met welke reden moet ik je dan extra belonen omdat je collega ziek ik? De ziekte is al een straf* op zich! Omdat jij de taken (tijdelijk) overneemt? Als dat kan, heb je er blijkbaar tijd voor en heb ik je al die tijd teveel beloont voor het werk wat je werkelijk doet! Feitelijk zou ik je minder moeten gaan betalen als je collega weer beter is! Bovendien, je zieke collega zal waarschijnlijk ook jou werk overnemen als jij ziek ben, maar als ie verstandig zou die dat niet doen, snap je? Je kan ook nee zeggen tegen een werkgever, ongeacht waarmee hij dreigt, wat niet zou mogen!

Mijn verhaal zou best weleens mank kunnen gaan, daar heb je wellicht een punt. Echter is belonen of straffen per definiete fout. Naast het feit dat ik van alles mankeer ("straf 1") wordt je ook nog eens keihard financieel bij de ballen gepakt ("straf 2"), en met deze feiten heb ik mijzelf even door emotie laten lijden in jouw verhaal, excuus, mijn fout! Het zou veel eerlijker zijn door te kijken naar de capaciteiten van een mens, jij kan blijkbaar meer of misschien beter, en je collega misschien niet, want hij is regelmatig ziek. Misschien dan eens kijken of het werk wel bij de juiste personen is onder gebracht. Heeft de één niet te veel taken en/of de ander misschien te weinig. Dus; om de tafel en open en eerlijk bespreken, het hoeft niet altijd meteen om geld te gaan. Het belonen heeft mij mijn gezondheid gekost, ik ging voor de money's, de centen. Met terugwerkende gedachte kan ik in mijn beleving spreken van een grove misleidende fout. Geen spijt, spijt is het verlangen het verleden te veranderen en dat kan niet!

Dank dat je het spijtig vind Ramou, oprecht. Maar dat hoeft niet, ik had daar destijds zelf voor gekozen, ik ging mee in de flow, net als jij nu doet. Mijn hebzucht was nooit tevreden, meer was nooit genoeg... Daarnaast ben ik gelukkig met het feit dat ik het e.e.a mankeer, het leert mij (eindelijk) en nog steeds, te begrijpen dat het leven niet om werken en geld gaat. Hetgeen ik fysiek moet inleveren, heeft zich 1000x uitbetaald in geestelijk/emotionele/spirituele groei. De rekening is heel erg hoog voor mij, maar wat ik er voor terug krijg is onbetaalbaar! Ik weet niet hoe ik daar dankbaar voor kan zijn!

Beste Ramou, doe wat je moet doen! Maar zorg ervoor dat je geen gebruik maakt van de zwakke kant van een ander persoon wanneer deze ziek is. Dat is een oneerlijke strijd!

*Als laatste van dit veel te lange stuk van mijn zijde! Ziekte is natuurlijk geen straf, ik/we gebruiken deze woorden nu wel, maar ze zijn misplaatst. Ziekte is een waarschuwing van de ziel/geest naar het lichaam dat je het niet goed doet, iets niet goed zit. Probleem is dat we het niet altijd kunnen zien, in sommige gevallen niet willen zien, en in de ergste gevallen het negeren.

Fijne nacht gewenst voor jouw en de jouwen!
| 01:06 |
Ik vind het een leuke blog, natuurlijk wil ik wel een beloning van mijn werkgever, maar mijn gezondheid is het belangrijkste. Een gezonde leefstijl houd soms voor mij ook in dat ik Nee moet zeggen tegen extra diensten. Soms zijn diensten met inval krachten druk, dan heb ik na werktijd nog tijd nodig om van alles te regelen, die tijd mag ik schrijven. Maar het komt er wel automatisch bij. Extra werk lukt soms ook niet omdat mantel zorg normaal is tegenwoordig, zo ook het opvangen van kleinkinderen om de jonge gezinnen te ondersteunen. Het is van belang datgene te doen waarbij je in balans bent.
| 16:33 |
Nee zeggen tegen extra diensten, overwerk, overuren is niet waar ik op doel maar ik vind het heel goed van je dat je je grenzen aangeeft zodat je niet te veel hooi op de vork neemt.
En zeker, er komen steeds meer mantelzorgers en veel werkende grootouders moeten hun kleinkinderen opvangen.
| 20:19 |

private lease goedkoop
private lease goedkoop
Fun & Entertainment
prEiffeltoren
prEiffeltoren
Fashion & Lifestyle
Onderzoeken
Food & Drinks
Mosselen sofrito
Mosselen sofrito
Gezondheid & Geest
Vegan haren wassen
Vegan haren wassen
 
×

Yoors


exit_to_app Inloggen