Het feedback systeem op Yoors zal voor bitterheid zorgen

Het feedback systeem op Yoors zal voor bitterheid zorgen


settings
  • Instellingen
  • Positie

    Automatische scrolling

Het recent aangekondigde feedback systeem is goed bedoeld en makkelijk voor iedereen die geen zin heeft zijn mening in meer dan drie woorden te uiten, maar ik heb zojuist heel rap geleerd dat het anonieme aspect een probleem is.

Twee van mijn tekeningen zijn beschuldigd te zijn gestolen/gekopieerd nog geen minuut nadat ik ze online heb gezet. Dat steekt, net als het feit dat ik gedwongen deze beschuldigingen moet accepteren, omdat ik ze niet ongedaan kan maken en er geen gebruikersnaam wordt vermeld die ik kan benaderen om mezelf te verdedigen.

Zo nu en dan upload ik oud tekenwerk van mezelf op Yoors, iets dat ik heb gedaan sinds ik hier kwam. Mijn tekeningen trekt erg weinig kijkers op deze site, het uploaden doe het voornamelijk voor mezelf, maar dat het beetje reactie dat ik krijg begint te bestaan uit dit soort streken vind ik wel erg.

Ik weet niet wie de ongelovige is, maar ik zal u laten weten dat de "oorspronkelijke titels" die ik bij mijn tekeningen vermeld op te zoeken zijn in Google, die u hoogstwaarschijnlijk naar de originele upload zal brengen, in dit geval van VampireMeerkat op Deviantart.com.
Een bekende naam, lijkt me.

Ik vind anonimiteit geen goed idee op Yoors. Je kritiek onderbouwen is ook iets dat we mensen best wel mogen aanmoedigen, maar als we echt een blog met 1 woord willen beschrijven, dan met gebruikersnaam erbij. De meesten van ons zijn volwassen mensen; ik verwacht dat we het lef toch wel hebben om openlijk iets slechts over een slecht stuk te schrijven.
Niemand heeft trek in oorlog met elkaar, maar op deze manier wordt iedereen alleen maar bitter en valt er niet eens wat uit te vechten. Waar kan je je recht halen op deze manier?

Tot zo verre mijn mening over het huidige feedback systeem.


signup

Word lid en beloon de maker en jezelf door de maker te belonen en jezelf waardoor je de maker beloont. En jezelf.



Beoordeel

Reviews en Reacties:

5.0 / 5 (10 reviews)
expand_more
Verberg reacties
Misschien dat "geen inhoud" een betere omschrijving zou zijn, maar dat is alsnog een beoordeling die details/uitleg nodig heeft.

Ik kan je blog niet lezen, het brengt me telkens terug naar de beginpagina van Yoors.
| 19:44 |
Misschien dat "geen inhoud" een betere omschrijving zou zijn, maar dat is alsnog een beoordeling die details/uitleg nodig heeft.

Ik kan je blog niet lezen, het brengt me telkens terug naar de beginpagina van Yoors.
| 19:43 |
Ik ben het voor het grootste deel wel met je eens: de anonimiteit zou er van mij af mogen, zodat je in gesprek kunt met de feedbackgever.
| 07:07 |
Ik ben het helemaal met je eens !   het spontane en de open contacten zijn weg . Men kan anoniem van alles spuien (al of niet terecht) . Ik doe er niet aan mee mijn commentaren geef ik vanuit mijn hart . in EEN woord alles zeggen, is killing voor een 'open communicatie'..voor begrip, delen , getriggerd worden door iemands werk en IN geprek komen.  dit 'gesprek' verwordt tot EN woord...dat kan de lading net dekken en de menselijkheid is weg ...niet wenselijk wat mij betreft. Als er dan ook nog mensen van deze anonimiteit misbruik maken van dat ene woord..je niet eerlijk en een open  postieve feedback kunnen /willen geven...   als je dat de ander niet waard vindt.... ben je het niet waard een 'oordeel' te vellen ZO je dat al ooit mag doen.  Ik ken je ook van DA... (al doe ik er niets meer mee ) . wellicht afgunst ? 
| 19:25 |
Veel blogs hebben die onderbouwing echt nodig. Als je bijvoorbeeld alleen maar een grappig stripje van 3 plaatjes ziet, dat kan je makkelijk beoordelen met 1 woord, maar tegen een nieuwsbericht, dagboek of mening kan ik niet alleen "leuk" zeggen.
| 15:42 |
DAT bedoel ik .... taal is het weergeven van 'gevoelens' en 'emoties '  ..die zijn echt niet altijd in een woord te pakken lieverd ! Ik begrijp jouw punt HEEL goed , en ik onderschrijf het ook ! en ALs je al reageert...en je wilt je gevoel delen ..laat het dan vooral NIET anoniem zijn, daarmee doe je gevoelens en emoties geen recht
| 19:03 |
Negatief of positief, gewoon zeggen wat je wil en uitleggen waarom, met je naam eronder, zodat iedereen meteen weet wat ze aan je hebben. Daar wordt iedereen beter van.
| 19:43 |
Amen ik ben voor openheid en transparantie ! 
| 19:46 |
Henk jan en het beheer kunnen wel zien wie het gedaan heeft. Meld het even. Hopelijk wordt het rechtgezet
| 21:25 |
Je zal vermoedelijk intussen gezien hebben dat de verantwoordelijken van Yoors hier een blog rond gemaakt hebben.  Iemand beschuldigen van plagiaat zonder zeker te zijn is strafbaar en dat is maar goed ook. Persoonlijk heb ik nog niemand negatieve feedback gegeven. Mocht ik dat doen dan zou het zijn omwille van een blog dat echt een verkeerde aandacht trekt, zoals een kliktitel die nergens op slaat of een blog waar enkel  rrrrrrrrrrr, zzzzzzzzzzzzzzz, ikkkkkkkkkkof zo geschreven staat, wat in het verleden wel eens gebeurde. Een blog waar je tijd in stak verwijderen omdat er één of twee negatieve reacties bij staan zou ik echt niet doen. Dat kunnen steeds pestkoppen zijn die jou willen treffen. Mochten er alleen maar negatieve dingen op komen, dat is een ander paar mouwen, dan kan je nog altijd navraag doen bij je volgers wat zij negatief vinden en of die opmerking rechtvaardig was. Ik ben ook een perfectionist en zou negatieve feedback erg vinden, maar er wel van willen leren om beter werk te leveren.  Hopelijk krijg je vanaf nu heel veel positieve feedback. Weet dat de daders bekend staan bij Henkjan en terecht gewezen kunnen worden. 
| 19:33 |
Ik heb ook niet zo veel gezien waar ik positieve of negatieve feedback bij wil achterlaten, ik ben te veel van het schrijven, al begrijp ik dat het feedback systeem bedoelt is als een soort kwaliteitsfilter.

Hopelijk krijg ik de feedback die ik verdien.

Het kan zijn dat het een misverstand was of mensen het systeem iets te letterlijk gebruiken, waardoor echte vleeseters bijvoorbeeld vegetarische blogs als "waardeloos" beoordelen. Hopelijk wordt dit uitgesproken met de mensen die geregistreerd staan als de negatievelingen van de site.
| 20:34 |
Als vleeseter een vegetarisch blog als waardeloos bestempelen is ook een not done. Iedereen weet toch dat je geen reactie moet nalaten bij iets wat je ding niet is qua thema. Het gaat om de kwaliteit van een geschreven blog toch. Als iets niet in je interessesfeer ligt , verlaat dan het blog of lees het en geef dan een reactie op de schrijfstijl zelf vind ik. 
| 21:01 |
Nou ja, daar gaan we vanuit dat mensen geen onderwerpen gaan opzoeken die hen niet interesseren, om daarna hun stem uit te brengen. Zou ik ook raar vinden.
| 22:35 |
Van mij hoeft het niet anoniem, ik reageer altijd onder het artikel met commentaar en sterren. Een heel waardevol of mooi artikel krijgt van mij nu ook een pijltje omhoog nog erbij. 
Jammer dat jij negatieve reactie kreeg, zonder dat je je kunt verweren. Tip: Wanneer je iets plaatst wat je ook al op een andere site hebt staan, vermeld dat dan even erbij met de link, dan is het meteen voor iedereen duidelijk dat het wel je eigen werk is. 
| 14:25 |
Qua negatieve reacties mag iemand mag best tegen me zeggen dat ze een tekening niks vinden, maar om voor dief uitgemaakt te worden vind ik gevaarlijk. Wat als Yoors een automatisch rechtssysteem gaat koppelen, waarbij een post automatisch verwijderd wordt als genoeg mensen stemmen dat het gestolen is?

Ik laat nu de dingen maar zoals ze zijn, maar zal proberen toekomstige uploads beter te omschrijven.
| 18:17 |
Zet jouw naam/logo er op voor niet kan lezen.
'klein' heeft overal copyright van... zag ik.
| 20:16 |
Ik denk dat ik het bij de omschrijving plaats, moet even kijken hoe ik dat mooi kan doen.
| 20:36 |
Niet echt stimulerend voor de creatievelingen en kunstenaars onder ons. Je gaat met je werk dan toch liever elders staan ipv het niveau en de veelzijdigheid van Yoors op te krikken.
| 12:55 |
Dit voelt voor mij sowieso geen plek om fanart op te plaatsen, maar iemand moet het begin vormen.
| 13:06 |
Daar ben ik het mee eens. En idd iemand moet er mee beginnen. Extra bitter is het dan wel als kennelijk de "kenner" het als diefstal betitelt (ben benieuwd van wie).
| 13:14 |
Ja, geen idee. Ik heb geen vijanden hier en de vaste mensen die op mijn blogs reageren moeten mijn pagina toch gezien hebben, daar staat geschreven dat ik soms video's en tekeningen van mezelf upload.

Ik denk dat het een willekeurig iemand was die misschien toevallig in de film categorie aan het kijken was.
| 18:20 |
Hoe weet dat willekeurige persoon dan dat het plagiaat is? Moet dan toch een fanart-kenner of art-kenner zijn
| 18:27 |
Nou, die heeft mogelijk mijn "oorspronkelijke titel" stukje gelezen en is daarmee vanuit gegaan dat ik het echte werk opnoem omdat het niet van mij is? Dat is het enige wat ik kan verzinnen.

Het vreemde is dat ik 4 tekeningen tegelijk had gepost, en de 2 waar ik iets meer bij had geschreven waren genegeerd.
| 18:44 |
Dus iemand die half kijkt en gelijk rapporteert om een punt te scoren.
| 22:57 |
Ik vind jouw tekeningen super en vind het erg dat je dit soort dingen ervaart met het nieuwe feedbacksysteem.
| 10:38 |
Het zou me niet eens zijn opgevallen als er geen melding op mijn scherm verscheen. Ik snap het niet, ik heb nooit een vermelding gekregen van de positieve feedback die ik nu en dan krijg, komt dat alleen wanneer iemand iets niet goed vindt? Nee toch?
| 12:29 |
Nee hoor, je krijgt ook meldingen van positieve feedback.
| 12:56 |
Ik mag hopen van niet, want dat zou wel heel gemeen zijn.
| 17:13 |
Mee eens! Ik het hetzelfde gehad. Ik heb een hele blog geschreven over een bepaalde soort reep. 
Dit gebruik ik zelf.  Het gaat om een healthy lifestyle. Ik snap dat sommige mensen daar allergisch voor zijn en er niets aan hebben.
Echter heb ik er, zo als altijd, veel tijd en moeite in gestoken. 
Ik kreeg de feedback: "waardeloos".  
Dat stak ook ontzettend! Niet tof! Ik heb de blog verwijderd. 
| 08:23 |
Nou zeg, wat een brute beoordeling.

Ik zou geen werk verwijderen, dat is zonde, dat ga ik ook niet doen. Als je die tekst nog ergens hebt opgeslagen, gewoon opnieuw uploaden. Er zullen altijd mensen zijn die er baat uit halen.
| 12:26 |
Ik bedoel "baat bij hebben".
| 12:37 |
Ja ik snap het ;) Helaas niet meer bewaard. De volgende keer weer beter!
| 17:02 |
Je gaat een blog dan daarom toch niet verwijderen? Ik dacht dat het systeem in eerste instantie bedoeld was om de kwaliteit van de blogs te verbeteren. Dus waarderen op: inhoudelijke informatie, uiterlijk (moeilijk voor de telefoongebruiker zoals ik die veel opties niet heeft), etc.
Er is zoveel waar ik niet van hou of niets aan heb maar daarom kan ik de blog nog wel goed vinden.
| 12:52 |
Nou ik verwijder hem daarom wel, want als ik ergens mijn best op doe en het wordt zo afgezeken zonder tekst en uitleg er bij geeft mij dat wel een rotgevoel. 
Ik kan het inderdaad wel waarderen als iemand een waardering geeft ook al is die niet positief, maar dan wel met feedback waarom en hoe ik het de volgende keer anders kan doen. Alleen de tekst waardeloos van een anonieme beoordelaar heb ik geen ruk aan.
| 17:00 |
Dat geeft mij ook een rotgevoel maar ik zou wel willen weten wie en waarom en die blogs willen zien.
| 17:24 |
Dat is dus de reden waarom ik uiteindelijk heb gekozen om hem te verwijderen ;) wil ook gewoon kwaliteit leveren en als perfectionist is dat soms lastig :P 
| 17:01 |
Dat zo'n vaag figuur langskomt om modder op je te gooien heeft op zich niks te maken met je schrijfkwaliteit, trek het je in de toekomst vooral niks aan.
| 18:22 |
Ik sluit me aan bij de reactie van Hans. De positieve feedback met de vermelding Informatief is dus van mij!
| 08:02 |
Lewl, dank u, stoutmoedige Yoorsling. Ik denk dat als ik stem, ik dat ook maar ga aankondigen, ik lees toch nooit blogs zonder een reactie te schrijven.
| 12:23 |
En mss onder jouw tekeningen (niet er door heen) hier op yoors een vermelding zetten waar en wanneer je ze eerder hebt gepubliceerd en als je dat onder een andere naam doet dan hier, die ook vermelden.
Het is niet verplicht of noodzakelijk, maar het voorkomt eventuele onaangenaamheden.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik op jouw tekeningen zelden of nooit reageer: ik vind ze mooi en knap gemaakt, maar ze hebben vaak betrekking op films e.d. die ik niet ken. Mss moet ik voortaan toch aangeven dat ik ze mooi en professioneel vind + een positieve vermelding erbij. 😄
| 15:14 |
Nou ja, als het je niks zegt hoef je niet per se te kijken, hoor, ik weet dat mijn werk heel specifiek gericht is op de animatiewereld. Daar moeten je interesses ook maar liggen.
Ik denk dat niemand dat echt heeft op Yoors, het verklaart de weinige kijkers, maar laten we ons maar bedenken: als ik door blijf gaan, nodigt dat toekomstige tekenaars en cartoonisten uit naar de site. Misschien wordt het dan zijn eigen categorie.
| 18:28 |
Dat laatste zou zomaar kunnen; ik hoop het voor jou!
| 18:50 |
Heb je ook helemaal gelijk in! Dat weet ik ook wel... de volgende keer zal ik ook proberen het mij iets minder aan te trekken, maar op dat moment voelde het zo en handelde daar gelijk naar :)
| 19:56 |
Ik begrijp je gevoel, zeker als je van plagiaat wordt beschuldigd is het goed als de klager iets kan bewijzen en je vervolgens kunt aantonen waarom dat niet klopt.
| 00:25 |
Ja, het is vreemd dat zonder dat er onderzoek gedaan hoeft te worden iemand zo'n beschuldiging mag maken. Ze moeten wel een reden geven. Er werd hier gewoon vanuit gedaan dat ik een dief ben.
| 12:20 |
Ik zie dat je onder je tekeningen een datum zet, misschien is het (ten overvloede) ook goed er een copyright met jouw naam onder te zetten?
Dat doe ik bij mijn verhalen ook. 
Ik heb enkele verhalen ook 'herplaatst', en dat heb ik er dan ook altijd bijgezet. Gewoon om misverstanden te voorkomen.
| 12:56 |
Ja, die data heb ik overgenomen van mijn upload op Deviantart. Iedereen die naar de tekening zal zoeken zal zien dat de aangegeven datum de vroegste upload is die op het internet is te vinden; dat, in combinatie met de naam van de genoemde uploader, functioneert een beetje als mijn copyright. Ik denk namelijk dat groot mijn naam over de tekening plakken niet echt wat doet. Ik vind het er ook lelijk uit zien.

Het lost ook niet het probleem op dat er mensen zullen zijn die zonder onderzoek doen hun oordeel klaar hebben. Als ze wel onderzoek hadden gedaan, zouden ze de link hebben gelegd tussen mijn naam hier en die op Deviantart, die hetzelfde is.
| 13:04 |
Het hoeft ook niet door de tekening heen te staan, dat maakt het vaak niet mooier.
Maar ik zou het bij de datum zetten.
Ik ben met je eens dat het te gek voor woorden is dat mensen niet zelf onderzoek doen.
| 13:14 |
Hm, ik zal het proberen te onthouden in de toekomst.
| 13:36 |

private lease goedkoop
private lease goedkoop
Fun & Entertainment
prEiffeltoren
prEiffeltoren
Fashion & Lifestyle
Onderzoeken
Food & Drinks
Mosselen sofrito
Mosselen sofrito
Gezondheid & Geest
Vegan haren wassen
Vegan haren wassen
 
×

Yoors


exit_to_app Inloggen