Beperkte rechten?

Beperkte rechten?


settings
  • Instellingen
  • Positie

    Automatische scrolling

Ik kom niet graag op smoelenboek er hangt een vervelende sfeer en vrienden maak ik niet. Hier bij Yoors wordt er heel wat gezegd en geschreven over facebook. Yoors is er niet welkom. Vandaag (net dus) ben ik even onder mijn steen uit gekropen en ging even kijken en kwam het onderstaande bericht tegen. Daar schrik ik toch wel van. Ook weer van de reactie daaronder.

Ik vind het een naar idee dat accounts opgeheven worden vanwege een mening. Links of rechts of het midden, doordacht of ondoordacht, zwaar op de hand of luchtig.

Ik heb de vraag gesteld op grond van welke uitlating of... je er bij Yoors uitgezet wordt (ik neem aan met opgaaf van reden).

Ik hoop dat de vrijheid van meningsuiting bij Yoors is en blijft toegestaan?

Nog 3 minuten over ik krijg hiermee mijn 10 minuten vrij schrijven niet vol dus ik ga een mug vangen (voordat het een olifant wordt en ook nog in de porseleinkast rondstampt).


help

Dit pixabay plaatje had ik nog over. Lijkt mij wel toepasselijk.

Einde

signup

Word Yoo.rs lid en ervaar zelf hoe Yoo.rs is. Je krijgt ook nog eens beloon

#freewrite #freewriter #facebook #vrijheidvanmeningsuiting



Beoordeel

Reviews en Reacties:

5.0 / 5 (7 reviews)
expand_more
Verberg reacties
Degene die bovenstaand bericht over Yoors plaatste, heeft zich ernstig misdragen.
Dat zij hier artikelen plaatste van uiterst rechtse signatuur, 'Wilders-achtig',  mogelijk in de richting van Vlaams Blok, iig de mening ventilerend als zou 'haar' stad overspoeld worden met migranten, heb ik in 1e instantie naast mij neergelegd.
Totdat zij zich beklaagde over het anonieme aspect van het feedback-systeem: iemand had 1 van haar blogs de feedback 'waardeloos' gegeven. Daar heb ik op gereageerd; wanneer ik negatieve feedback geef, is het n.l. mijn gewoonte om daarnaast een reactie te plaatsen om dat te motiveren.
Ik heb haar in mijn reactie laten weten:
-dat de betiteling 'waardeloos' normaliter betrekking heeft op de inhoud van het betreffende artikel
-dat de door haar geventileerde standpunten bij mij thuis 'uiterst rechts' heten
-dat de feedback 'waardeloos' die zij direct daarop op haar blogs kon verwachten, niet anoniem waren, maar afkomstig van MIJ.
Als reactie hierop heeft zij niet slechts al mijn blogs de feedback 'waardeloos' gegeven (waaronder zelfs mijn blog over de uitvaart van mijn moeder), maar er reacties onder geplaatst, die ik niet stuk voor stuk ga herhalen. Onder mijn blog 'Herstelbetalingen slavernij' stond o.a. dat ik over het slavernijverleden zou blijven 'bleiten' (moeten googlen naar de betekenis), onder 1 van mijn andere blogs werd er aan mijn geestelijke gezondheid getwijfeld etc.
Ik heb voornoemde reacties middels het 'vlaggetje' gerapporteerd. Het Yoorsteam heeft vrijwel direct daarop haar account verwijderd. Niettemin zag zij kans via facebook opnieuw op Yoors te komen, een reactie op 1 van mijn andere blogs te plaatsen & een blog waarin zij beweerde zich 'te hebben meeslepen door de haat van anderen'.
Yoors zou naar haar mening zijn 'veranderd in een party waarin de 'goeden' buiten stonden, 'binnen zouden er alleen nog maar dronkenlappen zijn'.
Kort daarop was ook dat laatste account verdwenen.
Mijn conclusie: pure rancune!
| 19:29 |
Wangedrag moet worden gestraft. Rot dat je dat hier heb moeten meemaken, zeg. Wel heel fijn dat je het hier uitlegt. Aan zulke mensen heeft niemand, zeker Yoors, geen behoefte. Zeker rancune. Toch akelig, zulke reacties. Van mij een dikke knuffel en 💋
| 19:50 |
Tegenover die ene persoon die zich heeft misdragen, staan zoveel lieve yoorsies die virtuele vrienden zijn geworden. Ik zal nooit van mijn leven vergeten, hoe bij het overlijden van mijn moeder vorig jaar, de hartverwarmende berichten binnenstroomden.
Ook van mij voor jou een dikke knuffel.❤️💋
| 20:16 |
Schreef kort geleden ook al over dit fenomeen en ken die hele groep van Ingrid niet. Er zijn nou eenmaal mensen die op een heel bijzondere manier communiceren, zullen we maar zeggen. 
yoo.rs/ik.zwijg.niet/blog/haantjesgedrag-bij-vrouwen-1526306882.html?Ysid=39057
| 11:30 |
Netjes uitgedrukt.. "bijzondere manier reageren". Maar hier is de "klacht" dat Yoors accounts verwijderd omdat...?
| 07:11 |
Mijn reactie was op 'omdat ? Er even vanuit gaand dat zij inderdaad verwijderd is en er meerdere mensen verwijderd zijn. Ik zit hier nog niet lang op Yoors en heb best wel moeite met mensen te vertrouwen, maar als ik lees dat mensen 'klagen' ergens verwijderd te zijn of geblokkeerd of zo, dan hebben zij zich meestal ook misdragen. Ik ben eerlijk gezegd blij, dat als er hier bijv. wordt gescholden, of als je telkens met onterechte kritiek komt of mensen persoonlijk aanvalt, dat Yoors dan ingrijpt, tenminste dat neem ik aan.
| 07:58 |
Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe dat gaat.  Ik zit hier ook al niet jaren. Ik lees verschillende blogs over van alles en nog wat en schrijf zelf ook over van alles en  og wat. Ik vind de sfeer hier goed. Hoe en of er ingegrepen wordt weet ik niet.
| 12:21 |
Ja, prima sfeer hier. 
😄👍
| 13:15 |
Klopt helemaal; zie mijn reactie met uitleg boven.
| 19:31 |
In dit geval: omdat diegene zich misdraagt!
| 19:30 |
Dit heb ik gelukkig gemist. Onzin-bericht. 
| 09:12 |
Amen.
| 09:31 |
Ik had het ook gezien en een stukje gevolgd. Spijtig dat iemand zo reageert, totaal onterecht naar mijn mening.
| 00:36 |
Ik merk er persoonlijk niets van bij Yoo.rs. Ik kruip maar weer onder mijn steen. Het is daar een stuk vrediger.
| 00:40 |
Heel slim! 
| 06:31 |
Ook gezien hoe ik daar op in ging? Toen dat over sekte kwam heb ik het bericht weggehaald (lukte pas na 5 keer...)
| 07:30 |
Ik zag het ja. Altijd jammer als het zo moet lopen, maar je had geen keus meer.
| 09:18 |
Anders werd het een gebed zonder einde. En het hoorde daar simpelweg niet thuis.
| 09:30 |
Betrof mijn groep. Bericht en lid verwijdert.
Ze was nogal rechts. Dat kan.
Maar ze plaatste ook posts over dat Yoors waardeloos is. En dat is nergens voor nodig.
Bovendien beweerde ze yoors als een sekte te zien. Pfffffff.
Jammer dit.
| 23:59 |
Een sekte nog wel? Ik ben benieuwd waar zij haar uitingen op baseert. Ik zie dat graag onderbouwd met feiten.
| 00:31 |
Maar in elk geval niet in mijn FBgroep.
| 07:30 |
'NOGAL' rechts?? Lieve Ingrid, als jij die het toonbeeld van milde verdraagzaamheid, zoiets zegt, heeft ze het meer dan kakelbont gemaakt!❤️
| 19:34 |
Ik ben het niet met haar eens op dat rechts gebied, maar anderen wellicht wel. Ik scroll dan verder.

Het kan denk ik nooit zo zijn dat elke post van een ander bevalt.

Iemand is kennelijk telkens de feedback 'waardeloos' aan het geven. Dat is kwetsend.

Als een post niet bevalt, negeren. Als er aanzet is tot haat en of geweldt, rapporteren.

De feedback is bedoeld om goede posts er uit te filteren.
(Evenals plagiaat.)
| 19:57 |
Als de feedback daarvoor bedoeld is kan negatief dus niet "vrij invulbaar" gebruikt worden? De reeds ingevulde woorden zijn ook op meerdere manieren opvatbaar.
| 10:58 |
"m.i." had ik er bij moeten zetten. Ik ben immers geen Yoors-teammember.
| 11:05 |
Och jee.. ik had niet door dat dit verhaal nog achter het blog zat dat maar van 1 kant het beeld liet zien van de downvote-beoordeling waardeloos en dergelijke. Ik zag alleen maar dat degene  {de betreffende blogger} "zo maar" een "onterechte" "waardeloos" mening zou hebben gekregen en hier o.a. heel verbolgen over was. Maar ik kende haar als blogger zelf niet maar schrok wel van alle informatie die ze hier rond verspreidde. Dat is een nadeel als je soms een blog oppikt{in je nieuwsfeed} als lezer met een bepaalde titel en je weet de achtergrond niet. Ben blij dat zowel jij als de andere blogger Soberano de situatie hierover wat beter hebben uitgelegd. Dit is ook echt ontoelaatbaar gedrag wat ik allemaal hier lees over desbetreffende blogger.😔
| 20:37 |
Inmiddels is vandaag een fatsoenlijker blog geplaatst door diegene. (Nieuw account.)
| 22:08 |
Oke, dat is fijn om te horen ;)
| 23:26 |
:)
| 23:27 |
Fijn dan kan het hoofdstuk gesloten worden en het gewoon gezellig blijven. Al blijft het vreemd graag ergens bij te willen zijn wat elders afgekraakt wordt.
| 10:59 |
Inderdaad.
| 11:05 |
ja idd heel toepasselijk😜
| 23:29 |
Ik volg het ook momenteel, wat een gedoe zo.................. niet leuk! 
| 23:20 |
Ik volg het niet ik liep er tegen aan schrik er van en verbaas mij er over.
| 00:32 |
Was ook heel heftig en niet terecht naar Ingrid toe, maar ook niet naar Yoors toe. Ze is inmiddels geloof ik al 3 keer ook van Yoors verwijderd............... Ingrid heeft goed gehandeld en is ook netjes gebleven op haar groep. Hoop dat ze niet nog meer groepen nu gaat bestoken! 
| 06:30 |
Waarom blijft iemand zich hardnekkig aanmelden bij... waar het zo slecht is?
Ik mag aannemen dat er toch mensen zijn die niet alles klakkeloos geloven en op eigen ervaring afgaan.
| 09:23 |
Tja...................... wie weet dat.......... ik snap het ook niet. Als Yoors zo slecht is, dan blijf je daar toch weg? 
| 11:03 |
Onderhand riekt zulks naar smaad!!!
| 23:07 |
Mits geen bewijzen wel
| 00:39 |
Dat iemand zich niet thuis voelt op Yoors: kan.
Dat iemand het feedback systeem niet fijn vind: prima.
Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken (want die hebben geen bek...)
Maar eer aan jezelf houden en vertrekken. Toch?
Enfin. Dat iemand zich dan 'verlaagd' tot zo'n gedrag: Erg jammer.
En dat iemand dan ook nog begint over dat ik hier verdien (nou poeh poeh.... en ik geef dat netjes op...) 'want je bent er fanatiek' (of iets in die strekking). Alsof ik me naar een wildvreemde moet verantwoorden wat ik waarom doe.
Dat ik vrijwillig mensen help (OOK ALS IK ER GEEN PUNTJES MEE VERDIEN OF ZELFS HELEMAAL GRATIS OP MIJN WEBSITE) dat ziet ze niet. Maar zet me daarmee wel openlijk ONTERECHT aan de digitale schandpaal.

En Yoors ook nog eens, vandaar deze reactie over smaad. Het is niet de eerste (en gelukkig kan men ze op 1 hand tellen, die eerst lid zijn en zich later zo uiten).
| 07:37 |
Ik verwacht geen antwoord laat staan feiten. Verder ben ik het met je eens dat als het allemaal zo ... (ja wat eigenlijk?) is, je beter af bent elders. Er zijn zoveel mogelijkheden om te ventileren, je ei kwijt te kunnen, zelf iets opzetten voor gelijk gezinden kan ook. Ik vind dit weer heel erg naar afgunst ruiken en weer krijg ik dat vervelende fb gevoel :(
Yoors is niet af dus daar ga ik van uit. De contacten vind ik leuk en verdienen kan en daar zal altijd veel tijd en energie in zitten, ook al denken anderen van niet. Goed dat je dit zegt. Waarom Yoors mensen/accounts wist aldus... zal wel onduidelijk blijven.
| 08:24 |
Afgunst proef ik er ook uit. Maar dat is onze interpretatie. We weten niet wat er werkelijk in iemand om gaat.
Yoors is niet af inderdaad, maar er wordt hard aan de weg getimmerd. De insteek van feedback is niet - wat ik uit haar woorden begreep - iets om onrust te stoken, mensen tegen elkaar op te zetten. Het is juist om echt goede post naar voren te halen en plagiaat er uit te filteren. Opvallend dat ik sinds invoering feedback niet of nauwelijks nog plagiaat aan trof. Heb nog geen enkele keer negatieve feedback gegeven.

Zij had een akkefietje kennelijk, met 1 Yoorslid. Nou, dan hoef je geen heel platform neer te maaien.
| 08:38 |
Volgens mij kun je hier ook mensen blokkeren. Dan lijkt mij het akkefietje opgelost, je hoeft je niet te ergeren.
| 09:03 |
Nee, op Yoors kun je wel mensen negeren. Dat is anders dan blokkeren.

Niemand hoeft zich te ergeren.
| 09:08 |
Negeren is toch ook goed en verder niet reageren. Yoors lijk mij groot genoeg
| 09:14 |
Juist.
| 09:31 |
Ja met mij!😀
Alle lof voor het Yoorsteam voor hun optreden. Zie mijn reactie bovenaan.
| 19:37 |
Had ik door. Maar ik zie jou er niet voor aan om élke post van haar als waardeloos te bestempelen. Jij bent direct.
| 20:18 |
Dank je wel, lieve Ingrid! Ik geef, zoals gezegd in zo'n geval een reactie, waarbij ik motiveer waarom ik de betreffende post als negatief beoordeel. Uiteraard had ik al een tijd lang bij het zien van haar rechtse bericht, direct doorgescrolled. Het schoot me pas in het verkeerde keelgat, toen ze zich beklaagde dat iemand haar een negatieve beoordeling had gegeven. Toen heb ik haar na aankondiging vooraf, een paar 'waardeloos' gegeven. Als ik had geweten dat ze zelfs JOU had aangevallen, zou ik ze echt allemaal hebben gepakt!
| 20:34 |
Ik wil niemand tegen iemand opzetten.
Waardeer de gedachte dat je mij wil steunen.
| 21:04 |
❤️
| 21:10 |

auto leasen
auto leasen
private lease goedkoop
private lease goedkoop
Muziek, Kunst & Cultuur
Aanbevolen Muziek
Aanbevolen Muziek
 
×

Yoors


exit_to_app Inloggen