×

Yoors


exit_to_app Inloggen

camera_alt
Afbeelding toevoegen
notifications_noneadd
30-10-2018 15:40
1 volger , 2 antwoorden
2 antwoorden
Uitleg van mijn idee: Up-voten/Belonen

Uitleg van mijn idee: Up-voten/Belonen


Vandaag heb ik een vraag/idee voorgelegd in Yama. Alleen het reageren blijkt voor mij niet meer mogelijk, taggen ook niet. Kan gebeuren, maakt verder ook niet uit als er even een 'bug' is of wat dan ook maar ik merk dat er toch veel verschillende inzichten zijn wat betreft het voten, inleggen, gokken, waarderen of hoe je zienswijze ook is.

Onderstaande reactie wou ik dus plaatsen n.a.v. een reactie van Elisabeth (lekkerereceptenvoor2):

Reactie Elisabeth:

'Klein' Wat mij bevreemd, is dat er gezegd wordt goed blog of bij mij ziet er lekker uit. En dan geen upvote geven. Tot nu toe speel ik quitte In het begin heb ik wat verloren. Het zal nog wel wijzigen, het blijft uitvogelen ook voor Hj.

Mijn reactie:

@lekkerereceptenvoor2 (taggen werkt niet meer goed) Mensen zeggen dat maar verwachten niet dat er nog vote's na hen komen. Dit is eigenlijk al een bewijs dat het niet om waarderen gaat. Het gaat vaak om je populariteit en eerder behaalde resultaten onder jouw posts. Men* wil simpelweg hun inleg verdubbelen. Wanneer je 'Yama' in je titel verwerkt gaat het door 't dak heen. Ook het tijdstip waarop je post is van invloed. Post je 's avonds laat/'s nachts, ziet men 's morgens dat er geen of nauwelijks reacties/vote's zijn. Men durft dan niet meer in te leggen. Sommige mensen wel met 5 of 10 punten, misschien wel 25. En dat soort hoeveelheden zijn dan ook echt waardering of goodwill. Zeker is het lastig om het iedereen naar de zin te maken en dat het puzzelen is voor Henkjan snap ik ook heel goed. Maar ik geloof echt in die 20/20. Yoors blij, maker blij en vote's naar kwaliteit.

*Het woordje 'men' heeft uiteraard ook betrekking op mezelf.

'Zit er een gok-element in het voten en is die met jouw puntenverdeling weg?'

Het heeft allemaal met vertrouwen te maken. Als dat weg is, wordt er niet meer ge-vote. Dus komt er een post van Yoors of iets met Yama erin bijv; verwacht men dat dit blog populair wordt. Dit geldt ook voor posts van personen die eerder ook succesvol waren of een titel die succesvol is. Men zet dan in met het vertrouwen dat er na hem of haar ook iemand in gaat zetten. Die persoon vertrouwd vervolgens op het zelfde, zodat diegene ook weer inzet. Op een gegeven moment zijn er zoveel voters dat mensen twijfelen of er na hun nog wel wordt ingezet. Dan stopt het. Als het om waarderen zou gaan, zou er verder ge-vote worden. en waarderen doe je met 5 of 10 Yp. Niet met 100 of duizend of dergelijke.

Wanneer mijn idee 20/20/60 ingevoerd zou worden, krijgt de maker iets meer voor zijn inzet, Yoors krijgt meer voor zijn werk en platvorm en men gaat waarderen in plaats van gokken. Waarom? Omdat je met die 60% geen verdubbeling kunt geven. Stel je gaat naar een casino en je zet 50 Euro op zwart en als je wint, wordt het verdubbeld naar 100 Euro. Dan zul je het risico eerder nemen dan wanneer je 50 Euro slechts 60 kan worden.

Zo is het ook met voten. Als je mogelijke winstmarge veel kleiner wordt, neem je het risico niet meer. Wat je dan overhoudt is écht waarderen en goodwill. Je staat niet langer stil bij je mogelijke verdubbeling want die is er niet meer. Nu is er bijv. nog 10% winst te behalen. Dus vote je naar waarde van het blog met ca. 5-15Yp verwacht ik gemiddeld. Komen er vote's na jou, krijg je die 10% extra. Leuk meegenomen maar ook niet meer dan dat.

Meer blogs én reacties

Omdat het in mijn voorbeeld niet langer lucratiever is om te 'gokken' dan om blogs te maken, gaan mensen weer meer bloggen en beter lezen i.p.v. met vote's 'duiken' op het eerste mogelijk populaire blog wat voorbij komt.

Wie heeft daar voordeel van?

Iedereen! Yoors krijgt 10% meer of bespaart in de uitgaven, net hoe je 't ziet en de maker van de blogs omdat hij/zij een groter stuk van de taart krijgt bij upvote's. Ook 10%. Alleen de vote's zijn nu lager dus je royalty's qua waarde ook. Maar op langere termijn ben je wellicht juist beter af omdat het voten met 5-15 vote's door zal blijven gaan als waardering. Bij het 'gok-voten' zullen je inkomsten eerder opdrogen verwacht ik. Wat zeker is, is dat je meer tijd hebt om te bloggen, je blogs te delen en je netwerk uit te breiden. (denk aan je pageviews) En er komen dan ook vast blogs met een hogere kwaliteit, omdat het niet langer meer gaat om 'populaire blogs produceren'.

Dit blog zal ik naar waarde waarderen zoals het mij goeddunkt. Natuurlijk heeft iedereen een eigen mening die gerespecteerd dient te worden. Dat zal ik dus ook doen. Hopelijk zien jullie hier een voordeel in of heb je wellicht een beter idee? We horen het graag!

Update: 31-10-2018

© 30-10-2018 Copyright; Blog, titel en tekst(en) van en door: Enriqué, blogs and more Alle rechten voorbehouden/All rights reserved. Geciteerde tekst van Elisabeth (lekkerereceptenvoor2) Headerafbeelding Pixabay: https://pixabay.com/nl/vrienden-samen-vriendschap-3408314/  Tags: #upvote #beloningssysteem #waarderingssysteem

Gerelateerd:






Chalija
Ik ben rekenkundig geen wonder. Ik lees je blog nog even weer opnieuw en denk toch wel dat je gelijkt hebt. Als ik vanmorgen na ga waar ik upvotes heb gegeven is dat niet per se op blogs die inhoudelijk altijd super goed waren. Ik was er snel bij en gokte dan dat ik mijn inleg wel verdubbeld terug kreeg. Oeps. Pijnlijk om toe te geven. Maar zo is het wel bij mij gegaan. Ik zal dus niet meer hoger inzetten en alleen als ik een blog of post goed vind en als ik de post zie - want er ontglipt mij wel eens wat - zal ik gedoseerd inzetten om te kunnen belonen voor het schrijven. Niet iedereen is in staat om er altijd snel bij te zijn, omdat men andere bezigheden heeft.
Echter vind ik wel dat je gisteren wat "vreemd" reageerde. Tussen de vragen roepen wat je vindt. Ik snap wel dat je frustraties voelt. Dat had ik ook van de week soms als ik niet snapte wat er nu weer gebeurde. Ik heb echter geleerd door mijn verleden op Yoors, dat als je boos wordt en in mijn geval je account afsluit, wat jij gelukkig nog niet hebt gedaan, je alles kwijt bent. De 10000 YP's waren toen foetsie. Ik had al een betaling aangevraagd hoor en toen afgesloten. Maar toen had ik pech toen ik 1 of 2 weken later terug kwam. Soms laat je je leiden door emoties en is je gedrag niet altijd even handig. Maar ik begrijp je punt. Alleen zijn wij de baas niet. De beslissing is uiteindelijk aan de eigenaar van Yoors. Ik hoop dat je blijft schrijven om het schrijven... Als de rust is terug is.
02-11-2018 07:54
02-11-2018 07:54 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
Chalija zo'n soort wonder ben ik ook niet hoor. :wink: Heel herkenbaar wat je schrijft en datzelfde deed/doe ik ook wel. Pijnlijk om toe te geven idd, maar wel dapper van je! We zijn niet heilig en dat hoeft ook niet. Maar daarmee wil ik wel aantonen dat de impuls dus verkeerd is; die van het verdubbelen. Wat ik merk is dat ik bij wat ik echt goede blogs vind toch ook wel hoger inzet, ongeacht de 'winkans'. Maar wat jij zegt, zei ik eigenlijk ook, hetzij in andere woorden; Voor wie de hele dag werkt, wordt de spoeling dun. Ja, voor mij is het volgende stukje betreffende mijn reactie dan weer pijnlijk om te lezen, wat overigens geen waardeoordeel is! Op zich ben ik blij dat je dat eerlijk zegt. De maat was bij mij vol, er zijn dingen die eerder al niet goed gingen maar dat is geen excuus natuurlijk. ik zal mijn eigen reacties nog eens nalezen. Omgekeerd heb ik ook botte en onhandige reacties gekregen, dat is de andere kant. Zeker zijn de beslissingen aan de eigenaar van Yoors maar een ieder heeft een grens. En wanneer die gepasseerd wordt gaan er idd mensen weg. Dat is toch wel iets om rekening mee te houden denk ik. Dank voor je reactie/feedback!!
07-11-2018 00:13
07-11-2018 00:13 • Reageer
Alzheimerblog
Ik kan me vinden in jouw oplossing!
01-11-2018 06:55
01-11-2018 06:55 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
Alzheimerblog Dank je wel!!
07-11-2018 00:15
07-11-2018 00:15 • Reageer
Leonardo
Ik zie dat upvoten weldegelijk als gokken. En dat is het naar mijn mening ook.  Maar daar aan meedoen moet ieder voor zich weten. Als ik een blog van een ander lees, moet ik niet verplicht worden om te upvoten.  Ik geef slechts waardering in tekst als ik het bewuste verhaal goed vind.  En als ik het heel goed vind wil ik ook wel een upvote toepassen. Maar het moet zeker geen verplichting worden...
31-10-2018 19:45
31-10-2018 19:45 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
Leonardo dat is het ook gewoon. Die term is wellicht niet geliefd maar ik houd er ook van 'het beestje bij de naam te noemen'. Het upvoten moet zeker niet verplicht worden, volledig mee eens! Ook wat betreft het waarderen in tekst. Dat is voldoende. Dank voor je reactie!
07-11-2018 00:19
07-11-2018 00:19 • Reageer
DiaantjesLife
Ik ben en blijf zuinig met upvoten totdat ik het echt goed snap, want mijn punten zijn niet voor mijzelf zoals je weet. Ik reageer onder een blog, omdat ik wil reageren en soms probeer ik iets met punten, omdat ik het toch ooit moet gaan snappen. Ik ben helemaal blij met het nieuwe yoors, maar snap echt de ballen niet van het upvoten, de logica niet dus. Wanneer geef je hoeveel punten? Wat is tactisch? Ik wil niet teveel kwijtraken. Het is al een mager sponsor jaar en daar baal ik van, maar kom ook niet echt aan goed promoten toe.......... Vandaag krijg ik ineens geen berichten meer in mijn inbox, dus als ik niet reageer, dat komt omdat ik geen bericht krijg. Zo balen dat dit juist op mijn vrije dag is.................... maar ik wil dus ooit gaan upvoten, naast reageren, maar dan moet ik het wel goed snappen! 
31-10-2018 19:42
31-10-2018 19:42 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
DiaantjesLife onlangs kon ik niet direct reageren, nu gelukkig wel. Idd weet ik dat jij de punten niet voor jezelf spaart. Tactisch is het in elk geval je eigen blog als eerste te waarderen, zodanig dat een ander er ook nog 'brood in ziet'. Je kunt niet altijd alle blogs van iedereen waarderen, dan ben je zo blut. Met 5-15 punten kun je af en toe je waardering laten blijken. Als je wilt voten om punten te verdienen voor jouw goede doel is het waarschijnlijk handig om risico te spreiden dus niet 1x50 inzetten maar 5x10 of 10x5 Yp. Of je moet zeker weten dat het blog gaat 'scoren'. Maar ik vind het een systeem wat totaal niet bij Yoors of het beoogde doel van bloggen past maar zolang het er is, dealen we er maar mee. Dank voor je reactie!
07-11-2018 00:28
07-11-2018 00:28 • Reageer
weirdmommy
Als ik een post heb gelezen. Upvote ik deze ook vaak.  Ik heb niet zo heel veel yps meer. Dus smijt een beetje met de yps zodat de maker er ook wat van krijgt.  
31-10-2018 18:14
31-10-2018 18:14 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
weirdmommy dat is lief van je maar je hoeft het niet te doen hè! Dank voor je reactie!
07-11-2018 00:29
07-11-2018 00:29 • Reageer
wakeupkitty
Een heel verhaal en ik onderschrijf het ook en vote nu niet/nauwelijks nog. Ik heb de verdeling een paar keer zien wijzigen (bvb ineens geen royalty yp meer als je zelf vote), mijn blogs verdwijnen (niet zichtbaar dus er kan niet gevote worden en ik kan niet steeds blogs waarop gevote is weer in beeld zetten) en een teken van goed en kwaliteit (en voor mij is dat op de lange duur) vind ik veel niet. Als ik wat yp er bij verdien verdeel ik dit nu over een paar posts die ik waardeer. Daar is bij mij wel een maximum aan.
31-10-2018 07:27
31-10-2018 07:27 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
wakeupkitty dank je wel Kitty. Als 'smartphone-user' grijp je er dus helemaal naast. Ook dat is een groep om rekening mee te houden. Jij gaat verstandig met je Yp's om en ik vote ook niet alles. Je eigen posts mag je best belonen naar waarde die je zelf inschat. Daar dacht ik eens anders over maar je bent zelf de eerste rechthebbende. Alleen ik doe dat met mate en ook afhankelijk hoe lang ik met een post bezig ben geweest.
31-10-2018 12:23
31-10-2018 12:23 • Reageer
Dewaputra
Ik vind het huidige systeem prima. Ik zie het upvoten absoluut niet als een goksysteem, zoals jij maar blijft beargumenteren. Een inzet is een berekend 'risisco' en de hoogte van die inleg is van die berekening afhankelijk.  Als je weet wat je doet, eindig je gemiddeld genomen elke dag in de plus. Ik wel in elk geval.  Als een upvote inleg na verdubbeling nog maar 60% rendement zou opleveren zoals jij voorstelt, dan wordt upvoten minder aantrekkelijk. Waarom? Omdat er dan nauwelijks nog iets aan upvoten te verdienen valt. En dat verdienmodel, naast het in de kijker spelen van een post, is namelijk de charme van het systeem.  Een verhoging van Royalty Yp van 10 naar 20 procent compenseert die 40% rendementverlies van Upvote Yps bij lange na niet.
31-10-2018 04:47
31-10-2018 04:47 • 9 reacties • Reageer
Dewaputra
Ook wel relevant, ik doe per dag gemiddeld 10 upvotes, 
31-10-2018 21:25
31-10-2018 21:25 • Reageer
Dewaputra
 Henkjan de Krijger Precies. Mijn inleg ligt tussen de 10 en de 50 voor 'gewone' posts en tussen de 50 en 100 voor speciale posts. Dat leverde mij over de afgelopen 24 dagen gemiddeld 105Yp per dag op.
31-10-2018 21:22
31-10-2018 21:22 • Reageer
Henkjan de Krijger
Dewaputra 'Klein'  Als je overal snel bij bent en niet teveel inlegt bijvoorbeeld 10Yp kun je een goed rendement maken denk ik. 
31-10-2018 21:10
31-10-2018 21:10 • Reageer
Henkjan de Krijger
Dewaputra  Helemaal mee eens. Bij gokken heb je geen enkele invloed op de uitkomst. Hier kun je geheel transparant alles overzien een een berekenend risico nemen op basis van je inschatting wat de post gaat doen. Net als bij een werkelijke investering in bijvoorbeeld een bedrijf als je een aandeel koopt. Dan weet je ook niet waar dat bedrijf heen gaat of wat de resultaten zullen zijn. Je kunt wel veel over en van dat bedrijf onderzoeken en dan een beter overwogen beslissing nemen. 
31-10-2018 21:09
31-10-2018 21:09 • Reageer
Dewaputra
Opm: Gemiddeld 130Yp verlies en 235Yp winst, saldo 105Yp = betreft mijn gemiddelden per dag  
31-10-2018 20:53
31-10-2018 20:53 • Reageer
Dewaputra
'Klein' natuurlijk mag je dat beargunmenteren, ik heb nergens beweerd dat je dat niet zou mogen. Ook heb ik nergens beweerd dat het niet om de knikkers gaat. Het gaat OOK om de knikkers zeg ik steeds - lees mijn reactie verderop eens goed. Ik geef slechts mijn mening en die staat nu eenmaal haaks op de jouwe. Een berekend risico wil zeggen dat je de hoogte van je inleg laat afhangen van een aantal factoren, zoals het soort post, het aantal upvoter voor je, de ingelegde bedragen  en je eerdere ervaringen met soortgelijke posts. Op die manier komt ik elke dag op een klein winstbedrag uit. Over de afgelopen 24 dagen is dat voor mij gemiddeld 130Yp verlies en 235 Yp winst, saldo 105Yp. Hoeveel mensen er 'al dan niet bekaaid' vanaf komen, heb ik geen onderzoek naar gedaan en dat is ook niet relevant. Als je er steeds bekaaid vanaf komt en risico's niet kunt berekenen, dan zou het logisch zijn om niet up te voten (het is immers geen verplichting). Hetzelfde geldt voor beleggen in aandelen. Heb je er geen verstand van: niet doen! Maar dan niet proberen om extra mee te verdienen aan de expertise van anderen die er wel verstand van hebben.
31-10-2018 20:43
31-10-2018 20:43 • Reageer
The Original Enrique
Dat mag ik beargumenteren, zoals een ieder zijn/haar mening mag uiten. Een berekend risico bestaat niet; dat is een tegenstrijdigheid in zichzelf. Dan was het geen risico meer. Je hebt nooit alle kennis wie gaat voten, waarop, wanneer en met hoeveel. Je eigen woorden: "Je moet gewoon zorgen dat je de eerste bent", in Yama onlangs, zeggen mij genoeg. Een handjevol mensen is er goed mee; 10% van 1000=100Yp + 10% van wat de rest nog inzet. De meesten komen er bekaaid vanaf. Dus zeg alsjeblieft niet dat het niet om de knikkers gaat.
31-10-2018 12:16
31-10-2018 12:16 • Reageer
Dewaputra
wakeupkitty ik schreef dat upvoten bij een 20/20/60 verdeling minder aantrekkelijk wordt, niet dat dan niemand meer zal upvoten. Je bewering dat voor invoering van upvote massaal beweerd werd dat het niet om de Yps gaat, kan ik niet plaatsen. Ik heb althans steeds beweerd dat het upvote systeem primair een 'like' systeem is om posts in de schijnwerpers te zetten, en secundair een investeringsssysteem. 
31-10-2018 09:12
31-10-2018 09:12 • Reageer
wakeupkitty
Dewaputra hier wil ik even op inhaken... voordat het voren inging werd er massaal beweerd dat het niet om de yp ging ... nu is dat wel zo want bij minder % vote niemand meer? 
31-10-2018 07:29
31-10-2018 07:29 • Reageer
marijke
ik doe vaak ook maar wat. Eigenlijk meer als ik iets leuk vind. Vergeet het ook nog vaak hoor. 
31-10-2018 00:26
31-10-2018 00:26 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
marijke nou precies! En 't moet ook leuk blijven. Iedereen gaat er op een eigen manier mee om. Onderaan de streep weet ik niet of het wel zoveel oplevert allemaal. Maar de waardering, daar zou het om moeten gaan.
31-10-2018 01:28
31-10-2018 01:28 • Reageer
Ditisveer
Ja ik ben het inderdaad wel met je eens, had het nog niet zo bekeken. Het begon een beetje als een leuk spelletje te voelen, maar ik snap ook wel dat mensen daarvoor hier niet komen. We drijven af van de essentie van yoors denk ik. 
30-10-2018 23:40
30-10-2018 23:40 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
Ditisveer dank je. Ja het leek wel een leuk spelletje idd maar gaf ook onrust vond ik. Het schiet op deze manier ook z'n doel voorbij, denk ik ook. En ook volledig mee eens dat we zo afdrijven. Mooi verwoord!
30-10-2018 23:55
30-10-2018 23:55 • Reageer
Ingrid Tips en meer
Ik denk er lang niet altijd aan om te upvoten. Moet er nog aan wennen. Ik ervaar het ook niet als 'wie populair is krijgt meer upvotes'.
Soms zoek ik een oude post van iemand op, die mij id bijgebleven en upvote ik. Meestal als enige, dus ik zie er niets van terug en daar is het mij ook niet om te doen.

30-10-2018 21:16
30-10-2018 21:16 • 3 reacties • Reageer
Ingrid Tips en meer

'Klein' Enige upvoter zijn is niet erg. Tenminste, als het niet om de yp's gaat. Ik upvote niet vanwege yp's, al is het natuurlijk wel fijn om toch yp's binnen te krijgen. Maar naar mijn idee is het wat dat betreft tot nog toe dat ik meer uitgeef dan binnen krijg. No problemo, daar ben ik zelf bij.

Overigens denk ik dat de meeste yoorsleden pas 's avonds aan yoors toekomen, omdat over het algemeen de meeste mensen werken.

Zelf vergeet ik het vaak, maar probeer er aan te denken. Voel me ook niet verplicht.
01-11-2018 07:46
01-11-2018 07:46 • Reageer
Madeleine
Ingrid Tips en meer dat herken ik wat je schrijft. Dat doe ik ook ..oude post weer een zetje geven, ook al verschijnen ze misschien niet direct in trending toch breng ik ze even weer onder de aandacht om de maker wat te geven.
31-10-2018 19:52
31-10-2018 19:52 • Reageer
The Original Enrique
Ingrid Tips en meer ja het is sowieso wennen allemaal. Dat met populaire mensen of items, zie ik wel. Yoors, Yama en blogs als deze 'scoren' over het algemeen goed. En andere, niet nader te noemen items ook, ongeacht de inhoud op een gegeven moment. Wat jij doet doe ik ook soms, idd items die je bijgebleven zijn. Maar zoals je zegt ben je vaak de enige. Het merendeel gaat gewoon naar nieuwe items, welke m.i. dan ook overgewaardeerd worden. En voor mensen die 's avonds thuiskomen van hun werk, is de kans om ook een keer een verdubbeling te hebben erg klein. Dat vind ik geen eerlijk systeem. Waardering kan dan het uitgangspunt zijn maar verdubbeling is ook een prikkel die in het leven geroepen is. Vandaar mijn idee voor een kleine aanpassing met (wat ik verwacht) een goed resultaat.
30-10-2018 21:27
30-10-2018 21:27 • Reageer
Albert van den Berg
Ik heb mij onbezonnen en met volle overgave op het upvoten gegooid, ik sta geloof ik wel op winst maar heb er eigenlijk geen voldoening van. Ik begrijp ook nog steeds niet wat de blogger (behalve die 10%) er mee opschiet of dat het hogere rankings krijgt in zoekmachines. Ik blog gewoon wat door, merk wel dat de reacties minder zijn.
Als ik reageer op iemand en die antwoord kan ik daar niet meer op reageren, ik ben de enigste niet want ik kreeg al reacties via een prive bericht, lijkt mij toch niet het doel.
Ik mis de cadeautjes ook erg.
30-10-2018 20:26
30-10-2018 20:26 • 2 reacties • Reageer
Albert van den Berg
Albert van den Berg
 Ik kreeg geen melding dat jij nu gereageerd hebt, ook al heb je de tag gebruikt.
Ik ga er maar vanuit dat het bugs zijn en dat interactie weer terug komt. Ik mis het (te) erg.
30-10-2018 21:34
30-10-2018 21:34 • Reageer
The Original Enrique
Albert van den Berg nee, het geeft eigenlijk geen voldoening hè? Meer een soort onrust merk ik... Die rankings in die zoekmachines, daar heb ik ook vraagtekens bij. Met die sterren en later met die feedback ging toch ook goed eigenlijk? Die sterren hadden in elk geval effect. Dat eenmalige reageren is ook wel iets ja, nu kun jij op deze reactie al niet meer reageren. Er was eerst meer interactie idd. De cadeautjes mis ik ook, niet om te krijgen maar om te geven. Zo voelen de meesten dat wel denk ik. Dank voor je bijdrage!
30-10-2018 20:46
30-10-2018 20:46 • Reageer
Mieke Van Liefde
Ik geef graag 25 of 50 Yp rechtstreeks aan de maker van een goed blog. Upvoten waarbij de Yp's in een pot belanden om nadien te verdelen onder goeie gokkers is niet mijn ding. Yoors was voor mij een blogplatform met goede schrijvers die interessante dingen weten te vertellen. Ik mis dat nu. Gelukkig kan ik via instellingen en filter nog de mensen vinden waarvan ik weet dat ze echt schrijven. Want tussen de trending en favorites zie ik ze niet meer verschijnen. Ik schreef hier gisteren al over ...
30-10-2018 19:49
30-10-2018 19:49 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
Mieke Van Liefde ja, dat schenken missen meer mensen, ik ook. Dat 'gokken' zie ik ook liever gereduceerd tot waarderen. De royalty's vind ik dan wel weer een vooruitgang, even afgezien van de percentages. ik ga je blog lezen, bedankt voor je bijdrage!
30-10-2018 20:31
30-10-2018 20:31 • Reageer
spelbuiten
Heel duidelijk omschreven en doordacht geschreven, doch mij nu gaan uitspreken hoe het allemaal beter zou kunnen, lijkt me niet verstandig. Ik kan nu eindelijk een beetje het systeem snappen, indien het weerom wijzigen gaat! Alvast succes met je vraag, want zo te lezen blijken er toch voorstanders te zijn. Sommigen verkiezen het huidige, las ik ook.
30-10-2018 18:42
30-10-2018 18:42 • 2 reacties • Reageer
spelbuiten
'Klein' kan best allemaal zijn. Gelukkig dat ik dit van jouw even terug open vinkte, want had er helemaal geen melding van gekregen dat jij me had geantwoord. Mijn inziens: dat zij  misschien eerst de mankementen oplossen die voor problemen zorgen, alvorens wel wat anders te gaan uitdokteren. 
31-10-2018 20:30
31-10-2018 20:30 • Reageer
The Original Enrique
spelbuiten dank voor je compliment! Mmm, ik lees 1 echt tegengeluid. Ja, als dingen veranderen is altijd lastig, dat snap ik. Maar als de meerderheid zou vinden dat het beter kan, wat nog afwachten is natuurlijk, zou het ook niet goed zijn om op dezelfde voet door te gaan... Volgens mij zou je 't nauwelijks merken, alleen de percentages veranderen dan, technisch gezien.
30-10-2018 18:50
30-10-2018 18:50 • Reageer
SocialPro
<a target="_blank" class="removable-mention" contenteditable="false" data-mentionid="74402" href="https://yoo.rs/useroverview/74402/'Klein'">'Klein'</a> Wat mij heel erg opgevallen is, is dat blogs al dan niet met een bepaalde waarde heel wat minder gelezen worden dan voor het systeem veranderde. Ook tijdens de voorbereidingen liepen de views enorm achteruit. Waar ik vroeger 2 à 300 lezers en views had op mijn blogs heb ik nu nog amper 5 à 9 views :flushed:. Ook viel mij op dat zeker niet de beste blogs de beste plaats krijgen of zelfs helemaal niet getoond worden in trends of in de header van Yoors. Dus kwaliteit telt hier niet naar mijn gevoel....
30-10-2018 18:20
30-10-2018 18:20 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
SocialPro o, er gaat iets niet goed, technisch gezien geloof ik... Maar ik ben met je eens dat de views maar ook de interactie met mensen is verslechterd. Trending lijkt trending zeg maar, haha. Helemaal met je eens hoor! Het lijkt nu meer te gaan om populariteit. Het zou zo moeten zijn dat de beste blogs de meeste vote's krijgen en dus in het zicht komen. De header van Yoors, dat weet ik niet, volgens welke criteria deze gekozen wordt. Maar volgens mij komt iedereen wel aan de beurt wat dat betreft.
30-10-2018 18:29
30-10-2018 18:29 • Reageer
The Original Enrique
LazyBlogger Hans van Gemert volgens mij legt Yoors al bij idd omdat er nu 80%  over is voor de voters. Daarvan kan je niet verdubbelen.
30-10-2018 17:57
30-10-2018 17:57 • Reageer
FrutselenindeMarge
ik rotzooi maar wat yp vind de royalty nu wel extra meerwaarde
30-10-2018 17:51
30-10-2018 17:51 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
FrutselenindeMarge Het systeem op zich van de royalty's is wel goed, daar heeft denk ik niemand klachten over. De percentages zijn een tweede...
30-10-2018 17:59
30-10-2018 17:59 • Reageer
Hans van Gemert
Ik vraag me af of het oude systeem van 3yp als je een reactie krijgt, 1 als je er eentje geeft én de mogelijkheid om te upvoten (zonder het 'beleggen') en mét de mogelijkheid 'cadeautjes' uit te delen niet voor alle partijen voordeliger uitwerkt.
30-10-2018 16:48
30-10-2018 16:48 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
Hans van Gemert dat is een hele goeie!! Die laat ik even op me in werken... Dank voor het meedenken!
30-10-2018 16:51
30-10-2018 16:51 • Reageer
Eddy en Rita
Voor ons hoeft het Yp systeem niet zo. We zijn er ook niet zo ernstig mee bezig, vandaar dat ons potje van gisteren van 1500 naar 526 gedaald is.Het wekt de illusie dat als men een blog verhoogt door te upvoten het ook een interessante blog is. Onze blog "Ons potje is leeg en nu? staat met een upvote van 10238 eerst op de pagina 'populair'. Verdient? Absoluut niet? Interessant? Helemaal niet! Maar toch lekker de hoogste score. Helaas maar 82 pageviews. Close but no cigar! 'Klein'  Als het dan toch moet, is jouw idee zeker niet slecht. Het voelt eerlijk aan.
30-10-2018 16:30
30-10-2018 16:30 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
Eddy en Rita dat is wel jammer voor jullie! Maar leuk dat jullie toch ook een goed scorend blog hebben, haha! :wink: Zo zie je de tegenstrijdigheid, heel apart. 'nieuw', 'trending' of de titel zegt idd niks over kwaliteit. "Close but no cigar" heb ik nog nooit gehoord maar ik vind 'm wel grappig! :joy: Dank voor jullie reactie en compliment!
30-10-2018 16:44
30-10-2018 16:44 • Reageer
Dana
Goed nagedacht. Inderdaad wordt nu door 'sommigen ' niet echt gewaardeerd op inhoud, maar meer op zelfscoringskans
30-10-2018 16:12
30-10-2018 16:12 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
Dana dat heb je mooi verwoord! Dat is het juiste woord idd. Ach, we zijn geen heilige boontjes allemaal en dat hoeft ook niet. Maar ik denk dat het bloggen dan weer de hoofdzaak wordt en het neemt die toch vervelende verleiding weg. Zo ervaar ik dat tenminste. Dank voor je reactie en compliment!
30-10-2018 16:37
30-10-2018 16:37 • Reageer
Madeleine
'Klein' ik ervaar het helemaal niet zo....maar ieder zijn eigen mening uiteraard....upvoten vind ik zeer zeker geen "gokken"En geloof me met "gokken"heb ik genoeg ervaring hoe dat werkt, maar dat terzijde... Upvoten is voor mij "investeren"en ook als kleine blogger heb ik al heel wat posts geupvote. Waarom? Omdat ik ze interessant of leuk vindt, niet om er zelf beter van te worden. Natuurlijk wel leuk als je je investering terugkrijgt, maar de waardering is het belangrijkste! Ook vind ik dat mensen zelf in hun post moeten investeren. Daarmee laat je zien dat je trots ben op je geschreven post en dat die het waard is om gelezen te worden. 
30-10-2018 16:02
30-10-2018 16:02 • 2 reacties • Reageer
Madeleine
:stuck_out_tongue_winking_eye:@Klein heel belangrijk om je eigen post te upvoten. Laat maar zien dat je zichtbaar bent tussen alle bloggers. Als iedereen dat gaan doen wordt het nog interessanter!En voor de rest rustig upvoten zo hier en daar, kleine beetjes op verschillende plekken leggen, zodat het blijft rouleren met de posts. Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken. Ik heb nog steeds hetzelfde aantal yp's dan toen het YAMA systeem begon. Ik kreeg gisteren nog punten binnen van een post die ik twee weken geleden had geupvote! Ik wist niet eens meer dat ik die had 
geupvote hahaha 
31-10-2018 20:00
31-10-2018 20:00 • Reageer
The Original Enrique
Madeleine ok, dat kan ook natuurlijk. Dat vind ik heel knap trouwens, bewonderenswaardig zelfs! Waardering is zeker het belangrijkste ook al is het 'maar' een reactie alleen. En helemaal mee eens dat je je eigen posts mag upvoten en met de waarde die je er zelf aan toekent. Op dit laatste ben ik dus na een aantal weken van mening veranderd. Eerst vond ik dat bijna 'not-done'. Maar we zullen het voortschrijdend inzicht noemen. :wink:
30-10-2018 16:34
30-10-2018 16:34 • Reageer
Annemiek
Ik denk dat je gelijk hebt. In het begin waren er velen die het aan het uitproberen waren. Ik ook. Maar nu houd ik het bij max 5 pntn voten  bij de blogs die ik echt waardeer en dan probeer er ook naar te kijken dat ik straks nog voldoende over houd voor de goede doelen. Met dat de royalty yps er zijn zet ik zelf nauwelijks meer in op mijn eigen blogs. Dat moet ik wel zeggen. Gewoon omdat ik wel zie of er gevote wordt en als/wanneer dat gebeurd dan komen ze vanzelf wel.
30-10-2018 15:56
30-10-2018 15:56 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
Annemiek dank je. Ja, we hebben het zowat allemaal wel uitgeprobeerd, denk ik ook. Het is idd wel tellen geblazen nu want als je 'iedereen' upvote en altijd, dan ben je zo door je punten heen, tenzij het vermeerderd wordt dan. Zelf zet ik wel in op eigen posts, naarmate de tijd en energie ik eraan gespendeerd heb. Je bent zelf de eerste rechthebbende op inkomsten uit eigen posts vind ik en net als Madeleine zegt; je mag best laten zien dat je trots bent op je eigen post.
30-10-2018 16:29
30-10-2018 16:29 • Reageer
lekkerereceptenvoor2
Het is het proberen waard. Waarom niet. Het is raar dat er niet wordt geupvote als er al een rijtje voters staat. Waarom? Omdat men dan bang zijn om geld te verliezen. Hallo, had je het op fb gezet, was alleen Mark en kornuiten er rijker van geworden, mocht het daarom gaan. In het begin heb ik een blog van mezelf groot ingezet, was een test. Doe ik niet meer. Ik vote nu  op met een bescheiden bedrag. Het gaat mij niet om de winst, maar om de maker van het blog te waarderen inderdaad. Als ik wil gokken koop ik een staatslot! 
30-10-2018 15:49
30-10-2018 15:49 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
lekkerereceptenvoor2 het enige verschil is dat je op FB geen geld verliest. Ja, in zekere zin wel misschien... Mensen willen niet dat het punten/geld kost. Dat was ook goed te merken met het idee om 1 Yp te betalen (0,1 cent) om te reageren. Wou ik ook niet, gevoelsmatig gewoon. Maar ik wil vrijwillig echt wel 5 Yp of meer neerleggen voor een goed blog. Maar dat hoeft niet altijd. een reactie alleen is ook goed. En idd voor gokken hebben ze andere systemen bedacht, haha!
30-10-2018 16:16
30-10-2018 16:16 • Reageer
peterdenharder
Goed geschreven, wel overwogen.
30-10-2018 15:46
30-10-2018 15:46 • 1 reactie • Reageer
The Original Enrique
peterdenharder dank voor je compliment Peter!
30-10-2018 15:51
30-10-2018 15:51 • Reageer