Met een knal het leven uit.....

Met een knal het leven uit.....


settings
  • Instellingen
  • Positie

    Automatische scrolling

Tweede kerstdag 21:57

Ik heb net een post op Facebook geplaatst over wat tweede kerstdag voor mij compleet maakt.......een filmpje van mijn katten en mijn hond op mij en naast mij terwijl ik een leuke film op Netflix kijk......echte rijkdom noem ik het daar. En dat is het ook echt voor mij. Voor een boel mensen niet te begrijpen maar de onvoorwaardelijke liefde van mijn dieren betekent immens veel voor me.  Met mijn complete ziel en zaligheid zorg ik voor ze, mijn hart loopt over van liefde als ik aan ze denk. En ik weet dat ik daar niet de enige in ben.

Daarom komt het bericht dat ik daarna lees op Facebook ook zo hard binnen.........een post over Hunter, een pupje van 12 weken die vermist was .........helaas dood gevonden op de snelweg. De reden dat hij vermist raakte? Het diertje was zich letterlijk en figuurlijk doodgeschrokken van het vuurwerk..........mijn hart breekt als ik dit lees. Zo jong.......zo'n leven nog te leven.......baasjes die dit diertje in hun hart gesloten hebben.......een hart dat nu in duizend scherven ligt. Mijn hart breekt een stukje mee.....

Het zoveelste dodelijke slachtoffer onder de honden al dit jaar, en de zoveelste naam op een heeeeel lange lijst met dodelijke vuurwerkslachtoffers door de jaren heen.  En als we daar dan ook nog eens de overleden katten aan toevoegen dan is het leed helemaal niet meer te overzien. De impact die vuurwerk op onze huisdieren heeft is een "onzichtbaar"leed. De meeste vuurwerkfanaten hebben werkelijk geen idee dat hun feestje een regelrechte nachtmerrie betekent achter die willekeurige deur in die willekeurige straat.  Dat daar een hond bij de eerste knal compleet in een stuip schiet en onder een tafel vliegt waar hij vervolgens bibberend de eerste paar uur niet meer onder vandaan is te krijgen hoe lief de eigenaar het ook probeert. Dat dit dier nog liever in zijn eigen urine ligt dan met de baas naar buiten gaat. Dat door de stress er geen hap eten meer door zijn keel wil. Elders vliegt op dat moment een hond met de snelheid van het licht bij zijn eigenaar vandaan in blinde paniek. Een eigenaar die compleet onvoorbereid op dit vuurwerk, zijn hondje gewoon nog los had lopen. Het is tenslotte pas november! Met een beetje mazzel zullen eigenaar en hond na dagen en soms weken weer herenigd worden. De hond is zwaar vermagerd en in de meeste gevallen gewond. Maar als je geen mazzel hebt dan wordt je pupje van 12 weken doodgereden op de snelweg. Omdat één of andere onverlaat zich niet aan de regels kan houden. Er zijn hele hordes hondeneigenaren die al halverwege december hun huis en haard moeten verlaten om pas ergens halverwege januari weer terug te komen. Ze vluchten naar een plek waar geen vuurwerk is omdat ze de angst van hun hond niet aan kunnen zien. Ergens in het midden van het Zwarte Woud zitten ze het vuurwerk uit. Of ze zoeken een vuurwerkvrij bungalowpark uit. Een vriendin van mij vertrekt met haar caravan naar een camping ergens in Nederland.........het is december!!

Mensen moeten hun dieren vol met drugs stoppen om het leed enigszins draagbaar te maken!

Hoe lang gaan we dit nog accepteren?! Wanneer laten wij de stem van onze huisdieren horen! Dit kan niet langer!

We mogen in Nederland een heleboel. In veel landen mag men zelf geen vuurwerk afsteken maar wij mogen dat wel. En dat is ook iets wat niet hoeft afgepakt te worden MITS iedereen zich aan de regels houd. Vanaf 18:00 op 31 december tot 02:00 op 1 januari mogen jullie knallen wat je wil.  Dat tijdsbestek zorgen wij wel dat we op een hutje op de hei zitten, onze honden aan de lijn houden, de pilletjes op tijd geven, de ramen, deuren en gordijnen potdicht houden en de radio op topvolume hebben.  Als het daarvoor en daarna maar stil is! 

En als men zich daar niet aan kan houden? Helaas, dan moeten de goede maar onder de kwade lijden en dan mag dat hele vuurwerk van mij lekker verboden worden. Dan gaan we naar een mooie vuurwerkshow van de  gemeente toe die door professionals wordt afgestoken. Dan komen we daar onze buren tegen en schudden ze de hand. Dan tellen we met zijn allen af van 10 naar 0 en zoenen elkaar en wensen elkaar een gelukkig nieuwjaar. Dan voelen we ons verbonden en genieten we met zijn allen van iets moois Dan maken we met zijn allen op 1 januari het plein gezamenlijk weer schoon want dat is dan ook zo gebeurd.  En dan beginnen we het nieuwe jaar met een gevoel van verbondenheid in plaats van een gevoel van woede, machteloosheid, onbegrip en immens veel verdriet.......rust zacht kleine Hunter......mijn hart huilt om jou ;-(


NB. Heb jij een bange hond? Stuur mij dan een filmpje van je bange huisdier toe. Ik wil van al deze filmpjes één lange film maken zodat we die massaal kunnen delen. Zo krijgen al deze diertjes toch een stem en wordt hun leed zichtbaar!

Hieronder kunnen je vrienden zich aanmelden. Jullie krijgen beiden gelijk een beloning van 125 Yp. Je kunt het helemaal bewerken en op maat maken.Weghalen is ook heel eenvoudig met het rode kruisje als je er met je muis op gaat staan.

Beloon de maker en jezelf

Word lid


Beoordeel

Reviews en Reacties:

4.6 / 5 (35 reviews)
expand_more
Verberg reacties
Ik lees dit rijkelijk laat. 
Maar ik ben het er helemaal mee eens. Een goede post om het eind van het jaar nog eens te delen op Facebook. Ik zet hem in mijn bookmarks. 
| 09:18 |
Lekker op tijd.... maar niet minder gemeend. Ik heb geen huisdieren (meer) en onze honden waren niet bang voor vuurwerk, maar toch...
Het lijkt (hier in het westen) teveel gevraagd je aan de regels te houden Het HELE JAAR zijn er jongeren die het leuk vinden om (bij voorkeur midden in de nacht) enorme vuurwerkknallen af te schieten. Liefst onder een tunneltje waar het zo lekker weerkaatst. Ik hoor dan de buurhonden tekeer gaan. Terecht! Ook de mensen (waaronder ikzelf) schrikken zich de rambam. Niets tegen vuurwerk, maar wel tegen de mensen die zich niet kunnen gedragen. Dus..... gedraag je, of geen vuurwerk meer. Aan hen de keus.
| 12:58 |
ik ben het er totaal niet mee eens. ik heb zelf een pitbull. hij is totaal niet bang van vuurwerk en vind het juist leuk en wil eropaf rennen en het pakken. ook hier in de buurt werd al wat eerder vuurwerk afgestoken en kwam ook 3 gasten tegen die vuurwerk aan het afsteken waren op de uitlaat plaats zij konden mij nog niet zien toen. ik ben er langs gelopen met mijn hond en ze wachtte toen met het afsteken van vuurwerk tot ik weer ver van hen verwijderd was. ik ben het er wel mee eens dat ze het vuurwerk pas op de dag zelf mogen afsteken. hier bij ons werd er vanaf donderdag 28 december het vuurwerk afgestoken en dit kwam simpelweg doordat je vanaf die dag al je vuurwerk mag ophalen. ik denk dat als dit wordt aangescherpt dat je pas vanaf 30 december je vuurwerk mag ophalen dat dit ook al een hele hoop scheelt. want op de dag zelf vuurwerk ophalen dat gaat hem simpelweg niet worden omdat er dan teveel mensen hun vuurwerk moeten ophalen. maar als dit over 2 dagen wordt verspreid zal dit wel kunnen.
| 09:05 |
IK ben niet voor een verbod van vuurwerk maar ik ben wel klaar met die lui die begin december al starten. De laatste dagen lijkt het wel of je in oorlogsgebied zit.Ik heb mijn pup de 31e om 15.30 naar een vriendin gebracht het beestje was compleet over de zeik.Zij woont in de polder alwaar het een stuk rustiger was.Ik heb haar daar ook laten slapen. Mijn oude jack russel van 16 is ernstig ziek die wilde ik onder mijn hoede houden.Gewoon lopen kon je de 31e absoluut niet.Je moest echt de woonwijk uit met de auto de polder in in de hoop dat daar geen afstekers zijn.Ik vind het verschrikkelijk. Had ik ook nog een buurma die vuurwerk af ging steken in de achtertuin. Mijn konijnen ook over de zeik pfff Mensen zijn alleen maar met zichzelf bezig er word geen rekening meer gehouden met huisdieren.De afgelopen 3 dage waren er 4 dieren vermist,weggelopen in blinde paniek uit de riem geschoten...Dit is toch niet normaal meer? Blijkbaar zijn afspraken niet te maken Kortom het vuurwerkverbod moet er toch maar komen denk ik. Zo jammer want ik weet wat een plezier het afsteken kan geven. Het is alleen die vreselijke harde knallen die het feest verziek
| 23:31 |
Voor mij mogen ze ook het vuurwerk gaan verbieden, want ik ik vind het voor de dieren echt zielig dat niemand zich aan de regels houden. Qua vuurwerk afsteken er zijn er genoeg die al dagen bezig zijn met het afsteken en de dieren moeten er onder lijden.

Groetjes josma
| 00:17 |
Bedankt voor je reactie.......en ik denk er net zo over. Als iedereen zich gewoon aan de afspraak zou houden zou het zoveel leed schelen ;-(
| 16:48 |
Ja, ik heb ook huisdieren gehad en het was elk jaar weer ellendig het diertje zo te zien lijden voor mij mag het dus stante pede verboden worden !
| 23:55 |
Ik snap dat gevoel helemaal. Ik denk dat er heel veel mensen die mening met je delen. Ik ben al blij als iedereen zich aan de regels houd maar helemaal verbieden ben ik zeker geen tegenstander van.
| 16:50 |
Het lijkt misschien of er dan vrijheden worden weggenomen, maar de vogels zullen ons erg dankbaar zijn.
| 17:45 |
Hier ook een heel bange Golden, en voorheen ook een heel erg bange Berner kruising.
De Berner was gelukkig stokdoof tijdens haar laatste jaarwisseling en kreeg er toen niets meer van mee.
Het Goldentje staat strak bij elke knal, en zo gaat het nu dus al het hele jaar door. Desensitiveren heeft op deze manier geen enkele zin, want om de haverklap wordt in de wijk hierachter weer wat afgestoken. Ik werd echt spinnijdig toen ik er achter kwam dat dat mag sinds 2012!
Helemaal verbieden hoeft niet van mij, maar wel beperken tot tussen 18:00 en 02:00 op Oudjaarsnacht.
| 19:11 |
Tuurlijk moet dit ophouden. gewoon netjes je tijd aanhouden en is dan al moeilijk zat voor ALLE dieren. Neemt niet weg dat ik via deze weg de mensen die deze moppentrommel zijn verloren heeeeel veel sterkte wil wensen voor nu en de toekomst. het is niet niks een maatje te verliezen en zeker niet op deze manier. rip lief moppie
| 16:48 |
Ik hoorde vuurwerk en nu ben ik dood.

Lekker met het baasje naar buiten mooi omheind veldje op. Saampjes een beetje dollen en een plasje doen of wat stevigers lossen. Baasjes houden mij goed in de gaten want ze houden van mij en ik van hun.
Ik hoor een raar geluid pof en zet nog wat stapjes en dan ineens een KNALLLLLKNETTERRRRRRRRRR. Ik schrik en begin te rennen en rennen want ik wil maar 1 ding WEG VAN DIE HERRIE.

Ik ren en ren en wordt ineens door iets tegengehouden mijn paniek wordt groter en vecht en vecht. Yes ik ben los en ren en ren zo hard als mijn beentjes mij kunnen dragen. Ik weet niets meer en zie ook niets meer want ik ben in paniek.

Dan ineens zie ik mijzelf liggen op straat er komen mensen bij en ik wordt opgepakt zie ik. Ze gaan bellen met tranen in hun ogen en tijdje later zie ik hoe ze mij in de armen leggen van mijn baasjes. Ik zie het verdriet van mijn baasjes heb geen idee wat er aan de hand is. Dan hoor ik mensen zeggen sorry hij/zij is de snelweg opgerend en overreden en nu is ie dood.

Daarom vraag ik willen jullie mijn vriendjes in bescherming nemen door geen vuurwerk meer af te steken terwijl wij buiten zijn. Wij moeten naar buiten want wij willen ons huis niet bevuilen.
| 22:17 |
uit de grond van ons hart wensen we jullie alle sterkte en moed voor nu en de toekomst.
| 17:11 |
Stop deze sensatie .. blijf jezelf dan is je dier ook zichzelf ....
| 21:13 |
wij hebben al jaren dieren waaronder ook honden. neemt die weg dat het schorrie morrie hier in dit dorp erop uit zijn als je met de hond aan de lijn aan komt lopen express vuurwerk te gooien. Vanmiddag nog bij twee oudere dames met hond meegemaakt. Je zou ze wurgen en ook nog uitlachen ook. Kwestie van opvoeden van de jeugd en ouders als je ze weet aanspreken. ik hoef ze niet tegen te komen en heeft niets met sensatie te maken. is hoe je het ziet. happy new year
| 16:53 |
Dat is het probleem de jeugd gooit doelgericht als ze je zien aankomen en dat vind ik echt bizar.Ik heb mijn jongens altijd de instructie gegeve direct te stoppen als ze iemand met een hond zagen lopen
| 23:35 |
Sensatie? Weet je niet waarover dit gaat misschien?
Stel je alsjeblieft open voor het verdriet van een ander...
| 19:04 |
Ik sta hier ook achter!
| 11:18 |
Dankjewel!
| 11:21 |
Prima geschreven !
Sta er helemaal achter.
| 08:24 |
Dankjewel voor deze lieve reactie!
| 10:49 |
Ik sta hier 1000% achter!! Ik HAAT vuurwerk!! Mijn kleine stoere hondje ligt als aan trillend hoopje ellende verstopt en wil niet eens meer naar buiten :(
| 07:24 |
Arm ding ;-( ik hoop dat deze ellende snel stopt. Toch een goede jaarwisseling toegewenst! En filmpjes van je hondje zijn welkom zodat ik één lange film kan maken van alle bange hondjes. Die ga ik dan breed verspreiden in de hoop dat het opgepakt word door de politiek
| 10:50 |
Niks aan toe te voegen. Genoeg angsthaasjes onder mijn vleugels gehad, het breekt je hart.
En nu gaat het alleen nog over honden/dieren in dit stuk. Tel daarbij op de vervuiling, schade aan zowel particuliere als gemeentelijke eigendommen, mensen met ptss of beperkingen waardoor zulke geluiden harder binnen komen, ouderen en mensen in het algemeen die de straat niet meer op durven uit angst voor 'baldadigheid', blijvend fysiek letsel (en kosten) bij zowel afsteker als onschuldigen etc etc etc etc
| 00:31 |
je hebt helemaal gelijk! Het gaat zoveel verder dan alleen de honden ;-(
| 10:51 |
Uit mijn hart gegrepen verhaal. Onze Jacky is doodsbang, hyperventileert nu al bij alle knallen.
Ze hoeft 'savonds niet meer uit, zo bang.
De politie kan niets doen, ze hebben het te druk met andere zaken.
Pas als er veel meldingen komen kan overwogen worden om extra te patrouilleren
Morgen gaat de verkoop beginnen en denk je dat de jongelui dan niet afsteken?
vuurwerk afsreken particulier moet gewoon verboden worden.
| 22:57 |
Arme Jacky, ik heb zo met je te doen ;-( Heb je al eens gedragstherapie geprobeerd? Mogelijk dat het een stuk minder word?
| 00:00 |
Goed stuk, en helemaal mee eens. Mijn honden heb ik zelf gefokt en onze nesten worden gesocialiseerd op vuurwerkgeluid als ze nog bij ons zijn. Maar ik heb ook een geadopteerd hondje, en hij vindt het vreselijk. Wij staan met oud en nieuw bovenop een stille duintop te kijken hoe heel de stad het vuurwerk afsteekt want zelf vinden we het ook rotherrie. Doen we sinds 2000.... en het bevalt goed. Maar het is ronduit idioot dat we dit moeten doen om de herrie te ontlopen. Ik leefde ook mee met de eigenaren van kleine Hunter, op de avond waarop hij ervandoorging, en nadat het afschuwelijke nieuws van de afloop bekend werd. Gisteren en vandaag heb ik de petitie Vuurwerkverbod gedeeld op FB. Deze petitie hoort bij het Vuurwerkmanifest dat twee jaar geleden werd gelanceerd door een aantal oogartsen. Sindsdien hebben 1.000 organisaties zich aangesloten en 52.000 particulieren. Ik zou zeggen: teken, en deel massaal op FB! Eind januari wordt de petitie aangeboden, kun je lezen. petities.nl/petitions/vuurwerkverbod?locale=nl
| 20:11 |
Ik heb gelijk getekend!!! bedankt voor het delen!
| 00:01 |
ik heb zelf geen hond maar ik heb wel met ze te doen en wat je al zegt; "laat iedereen zich toch aan de regels houden" dan heb je er ook echt plezier van
| 18:13 |
precies, dan blijft het voor iedereen leuk!
| 00:01 |
mooi artikel, persoonlijk mogen ze hier ook wel knalvuurwerk verbieden en mooie gecontroleerde vuurwerkshows of op bepaalde regios door particulieren worden afgestoken, die 2 kleine monsters hier (2 rode huiskaters van 7 maand) hebben nog weinig aandacht geschonken aan de paar knallen en pijlen die inmiddels in de buurt zijn afgeschoten (misschien omdat er vanaf computer of tv al genoeg lawaai komt dat ze dit niet opmerken, Na 2 katten door auto aanrijdingen te zijn verloren, en ik groter ben gaan wonen, blijven dit 2 binnen katten, Sowieso vind ik katten los in een wijk waar veel verkeer is toch erg risicovol. Wat vuurwerk betreft zelf schenk ik er geen aandacht aan, mijn ervaring is als je als eigenaar ergens sterk op reageert, de dieren dit dan ook oppikken als natuurlijke reactie, van oh baas schrikt, zal wel eng zijn, moeten wij ook bang zijn dus, honden hebben een sterkere roedel vorming dus zal dit ook eerder gebeuren dan een kat. Desalniettemin vergeet jeugd vaak de gevolgen en concequenties van hun "lolletje" als vuurwerk gooien naar mensen en dieren.
| 17:38 |
Bedankt voor je reactie! Er zijn echter ook zoveel honden die ondanks de goede reactie van de baasjes toch heel heftig reageren. Hun gehoor is zoveel beter dan dat van ons en die knallen zijn gewoon echt niet normaal meer ;-(
Dus hoe goed je als baas ook reageert, helaas is dat niet altijd voldoende
| 00:03 |
Ja mooie blog en het is waar
| 17:21 |
Dankjewel!
| 00:03 |
Ik hen het geheel met je eens, heb zelf ook een hond die als de dood is voor Vuurwerk, in deze dagen kan ik niet met de hond normaal naar buiten. een knal en zij trekt zich met het staartje tussen haar pootje weer naar binnen en doet dan vervolgens niets meer.Dit duur zeker t/m half januari als er niet meer wordt geknald. Maar ik heb nog een oproep, kunnen wij allen de eigenaren van Hunter helpen. Ik weet dat deze honden duur zijn in aanschaf. Laten we wat verzamelen om ze zo te helpen aan een nieuwe pup te helpen. (het is een idee).
| 16:44 |
Voetnood: Anders voor de vele extra kosten, zoals dierenarts, crematiekosten enz. Dit kan helpen met het verlichten van de kosten en pijn. Ook zo kunnen we ze helpen met het verwerken van deze verschrikkelijke ramp.
Als het straks het nieuwe jaar is,moet we door gaan met deze actie. Anders verdwijnt het naar de achtergrond en wordt het weer vergeten tot de feestdagen volgend jaar. En dan kan het weer te laat zijn.
| 17:12 |
Juist na nieuwjaar gaat het pas beginnen! Ik hoop op vele filmpjes en dan ga ik daarmee alle instanties benaderen
| 00:05 |
Lief idee Monique maar ik geloof niet dat ze daar al aan toe zijn ;-(
| 00:04 |
Waarom vuurwerk. Vervuiling ten top. Slecht voor de dieren. Mensen die lichaamsdelen verliezen en brandwonden oplopen. Waarom geen prachtige lasershow. Kijk wat er o.a. in Rotterdam gebeurt. Prachtig om te zien. Mensen gaan kijken. Staan samen. Praten en het verbroedert. Geen gelazer maar gelaser !!!
| 16:35 |
Ja zeker waar!!!
| 00:05 |
Ik heb geen huisdieren, maar ben het helemaal met je eens.
| 16:18 |
Dankjewel voor je reactie Hans!
| 00:05 |
Mijn katten wilde wel dat het het hele jaar oud en nieuw was. Die vonden vuurwerk kijken geweldig. Dat zaten ze met de pootjes op het raam te tikken om het te pakken.
Ben een voorstander van behoud het is goed voor de economie. Iedereen is zo tegen maar ondertussen schieten we voor miljoenen de lucht in.
| 14:54 |
Als ze zich dan maar aan de regels houden!
| 00:06 |
Erger me er ook al jaren aan.
En dan niet alleen voor mijn kat, maar ook voor mijzelf.
Je durft haast niet meer door het dorp te fietsen.
Bang dat ze met vuurwerk gooien.
| 14:49 |
Als iedereen zich aan de regels zou houden, zou het probleem veel kleiner zijn. Ik snap dat het lastig is iemand op heterdaad te betrappen bij het afsteken van vuurwerk. Ik moet zeggen dat het hier dit jaar heel veel rustiger is, heb maar 1 x zo'n harde knal gehoord nog. We hebben ook wel jaren gehad dat het in november begon en tot half januari doorging, iedere dag 1 knal, iedere keer net een andere plek. Ik heb vier raskatten die niet buiten komen en die er ook niet bang voor zijn, maar ik woon redelijk gunstig tov wegen enzo en op de eerste verdieping.
| 13:51 |
Ik ben het voor een heel groot deel met je eens. Absoluut! Ik ben er ook voorstander van dat het vuurwerk voor particulieren wordt verboden ... maarrrrr, daar zeg ik bij als hondeneigenaar van vier honden, waarvan 2 bange honden ... Je weet verdorie zelf ook dat je ze vanaf oktober onderhand NIET MEER LOS MOET LATEN LOPEN. Dus dat Hunter dood op de snelweg is terug gevonden, is hoe triest ook, in mijn ogen echt toch ook zeker de verantwoordelijkheid van de baasjes die een zo jonge pup LOS laten lopen in deze tijd. Dat is gewoon onverantwoord. En helaas heeft Hunter daar de rekening voor moeten betalen. Van een puppy kun je al zeker niet verwachten dat hij terug komt als je hem roept. Een pup moet nog alles leren. En dan een pup in deze tijd los laten lopen? Dat is echt onverantwoord. Ja mensen moeten zich aan regels houden, en mogen geen vuurwerk afsteken voor 31 december ... maarrrrr iedereen weet dat er WEL vuurwerk wordt afgestoken, en daar kun je nog zo op tegen zijn als je wil, het gebeurd. En zal ook altijd gebeuren. Het is onrealistisch om te verwachten dat het niet meer gebeurd. Dus als hondeneigenaar houd je daar rekening mee, voor de veiligheid van je dier. En je zorgt dat je dier veilig is. Die verantwoording heb je naar je dier toe.
| 13:10 |
we weten niet hoe dit is gebeurd....misschien is de riem geknapt, misschien stond hij al binnen en is weer naar buiten geschoten en misschien was het iemand die de risico's nog niet begreep als onervaren hondeneigenaar.....feit blijft dat mensen zich niet aan de regels houden en daar zou iets aan moeten veranderen.
| 13:52 |
Mee eens hoor. Gisteren nog zag ik een Labrador die finaal zijn langlooplijn door knapte. Nu was het op dat moment geen echt groot problerm maar met vuurwerk wordt het toch een ander verhaal.
| 19:40 |
ja die uitrollijnen zijn echt niet veilig! Als je hond een paniekrun maakt knapt hij makkelijk!
| 10:54 |
Het is een lastig probleem, categorie 1 vuurwerk mag bijvoorbeeld WEL afgestoken worden. Maar het is ook lastig om de de miljoenen nederlanders te controleren die illegaal of te zwaar vuurwerk afsteken buiten de toegestane tijden. Het is onbegonnen werk vrees ik ... Zelfs als vuurwerk voor de particulier verboden wordt zullen er heel veel mensen hun vuurwerk uit bijvoorbeeld Belgie blijven halen. Ik vrees dat je er nooit verlost van raakt ...
| 19:52 |
Nou zeg, dat is best een hard oordeel zo....eigen schuld dikke bult? Ik lees hieronder dat het pupje in de afgesloten tuin liep... Eigen schuld? En dan, alle honden ophokken net als de arme konijnen hun leven wegteren in een "veilig" hokje? Ik de k dat ik dan echt geen hond meer zou willen.... Nu zijn die van mij niet bang voor vuurwerk, maar ik laat ze eigenlijk altijd loslopen waar dat veilig kan.
| 19:03 |
Als het pupje in een afgesloten tuin liep is dat natuurlijk een heel ander verhaal, al had ik op fb begrepen in een hondengroep dat Hunter los zou hebben gelopen. Om nou gelijk te zeggen dat alle honden opgehokt moeten worden zoals konijnen ... nee, natuurlijk niet. Maar in druk bevolkte landen als nederland en vele andere europese landen zal je toch rekening moeten houden met de veiligheid van je hond. En dat is wat je zelf ook al zegt, je laat ze loslopen waar dat veilig kan. Dat is in deze tijd van het jaar helaas NERGENS in nederland.
| 19:42 |
Hetty, het is absoluut niet hun verantwoordelijkheid!!! Hunter liep in een omheinde tuin! Hij heeft zich in doodsangst er doorheen gewurmd.
| 00:07 |
Dat zeg ik toch ook in mijn eerste zin Hylke! De rest van mijn woorden ging in dit bovenstaande stukje NIET over de eigenaren van Hunter.
| 00:30 |
Sorry Hetty, ik zie dat het jouw eerste post onderaan staat. Daardoor had ik eerst de andere reactie van jou gelezen
| 10:53 |
Snap ik, kan ook gebeuren. Het is hoe dan ook beroerd, en helaas verwacht ik komende dagen meer ellende wat dat betreft. Vanaf vandaag mag de rotzooi weer verkocht worden, ik houd mijn hart vast voor alle dieren.
| 11:58 |
moeten we nu al vanaf oktober de honden en andere dieren gaan vastbinden omdat een aantal onverantwoordelijke mensen niet even kunnen wachten. zoals nu op tv beestjes krijgen kalmeringsmiddelen enz . te zot voor woorden. en btw afsteken mag pas 31 dec vanaf 1800 uur en niet al in oktober of begrijp ik je boodschap nu verkeerd?
| 17:17 |
Dat begrijp je idd verkeerd.
| 17:26 |
Je weet verdorie zelf ook dat je ze vanaf oktober onderhand NIET MEER LOS MOET LATEN LOPEN. Dus dat Hunter dood op de snelweg is terug gevonden, is hoe tries etc etc
| 17:56 |
dit staat geschreven dus weet niet hoe ik het anders zou moeten begrijpen.
| 18:04 |
Als baasje ben ik verantwoordelijk voor de veiligheid van mijn honden. En die veiligheid waarborgen dat ligt ook in mijn macht. Ja ik houd daarmee dus rekening met het feit dat er mensen zijn die zich niet aan de regels houden. Ja ik baal daar van, maar wens daar niet mijn hond de dupe van te laten worden. Nogmaals .. in dit geval van Hunter is het dubbel zo triest omdat hij ook nog eens in een afgesloten tuin liep. Dat vind ik het heel erg ja, daar kan ik gewoon letterlijk echt ZIEK van worden. Maar ik zeg wel eerlijk dat ik vind dat je als hondeneigenaar de verplichting hebt om aan de veiligheid van je hond te denken, ook als dat tegen jouw principes en gevoel van rechtvaardigheid ingaat. Je hond lekker zien rennen, en daar van genieten is heel beperkt als hij door een knal het leven uit rent ... ook als die knal daar eigenlijk niet had mogen zijn, maar jij het wel had kunnen voorkomen door je hond gewoon aan de lijn te houden. Dus loslopende honden, ja graag zelfs! Maar alleen dan wanneer het ook veilig en verantwoord is. En helaas betekent dat toch dat je er al lang voor de jaarwisseling ook rekening mee zal moeten houden. Het is nu eenmaal een utopie om nu te denken dat er geen vuurwerk afgestoken wordt voor de jaarwisseling, en het ligt helaas niet in mijn macht om daar iets aan te veranderen, behalve mijn handtekening zetten onder talloze petities tegen vuurwerk ... wat ik dan ook trouw elk jaar doe.
| 18:47 |
lieve hetty mooi geschreven maar de hond was in een afgesloten tuin. ook mijn hond is afgesloten in de tuin maar hoe goed ook kan er in paniek een plek gevonden worden door angst cq boosheid toch ergens doorheen te glippen of overheen te klimmen. en wat moet je als mens nu dan nog meer doen om te voorkomen. als een hond in een afgesloten tuin loopt hoeft hij/zij niet aan de lijn. die etterbakken en ook de ouders daarvan moeten hu verantwoordelijkheden nemen en flink aanpakken netzoals de mobiel in de auto. pfff dat is mijn mening. straks mag ik helemaal niks meer in eigen huis en tuin zeg. Het gaat erom ook dat de hond op eigen terrein op afgesloten ruimte was. op straat is een ander verhaal
| 19:55 |
Lieve Monique, heb je mijn reactie goed gelezen? Dat schrijf ik dus ook ... Het is alleen helaas een utopie om te denken dat er snel verandering komt in het gedrag van die etterbakken. En dus dien je als hondeneigenaar er rekening mee te houden, hoe triest en treurig ook ...
| 20:47 |
En weet je wat nou het ergst is van alles ... ??? De mensen die vuurwerk willen afsteken en zich wel aan de regels houden vinden dat zij net zo veel recht hebben en dat als de regels verruimd zouden worden dat er minder problemen zouden zijn, en mensen zich meer aan de regels zouden houden. Wie heeft gelijk? Zij? Wij? Niemand? Iedereen?
| 20:51 |
Zowel mensen als dieren kunnen vuurwerk als beangstigend ervaren. Zeker als het roekeloos wordt gebruikt. Zelf ben ik voorstander van centraal laten afsteken door gecertificeerden.
| 13:00 |
ik zou dat ook prefereren! Nu laat je jeugd die duidelijk al aantonen geen regels te kunnen naleven met zeer gevaarlijk materiaal los op straat
| 13:53 |
Niet alleen (sommige!) jeugd die zich misdraagt. Ook 'volwassenen' kunnen er wat van...
| 13:57 |
Inderdaad ook (sommige) volwassen gaan er niet handig mee om!
| 15:53 |
Ik vind het voor katten ook ontzettend zielig.. Voor alle dieren wel eigenlijk. Ook vind ik dat de knallen steeds harder lijken te worden, soms lijkt het wel oorlog :/
| 12:46 |
helemaal mee eens......en ook de dieren in het wild! En wat denk je van de mileuvervuiling!
| 13:53 |
Wat een mooi initiatief.
Ik hoop dat je uw doel bereikt.
Ik deel jouw blogs sowieso met een vzw die zich inzet voor het beschermen van dieren.
| 12:45 |
super bedankt daarvoor!
| 13:54 |
ja ik snap het helemaal.
hier ook ieder jaar ellende met mijn kleine vriend.
gelukkig kan mijn poes het beter handelen allemaal.
ik ben ook tegen vuurwerk afstekend
Het is namelijk heel absurd om daar aan mee te doen.
natuur , huisdieren, gezondheid, geld verkwisting en gevaarlijk.
siervuur werk ( kan ) mits gecontroleerd onder begeleiding van een bedrijf mooi zijn.
ik wens iedereen sterkte toe met huisdieren
| 12:34 |
ook veel sterkte voor jou diertjes!
| 13:54 |
Ja dieren en vuurwerk gaat niet samen.
| 11:02 |
helemaal mee eens!
| 13:54 |
Mijn honden hebben gelukkig nooit last van vuurwerk gehad. Ik ga ook niet tijdens geknal wandelen. Honden los laten lopen mag bij ons al jaren niet meer en het is ook al jaren zo dat vuurwerk veel eerder wordt afgestoken. Ondanks het verbod wordt er volgens mij niet echt op gecontroleerd. Triest dat een pup wordt doodgereden. Nog triester dat de eigenaar het niet aangelijnd heeft gehouden. De doorsnee pup van 12 weken luistert niet perfect is ook te speels.
| 03:11 |
Ik kan er niet over oordelen, mogelijk is de pup zelfs losgeschoten van schrik, of stond hij net binnen en is van schrik weer naar buiten gerend. Een beginnend eigenaar die zich nog niet bewust is geweest van de risico's? Hoe dan ook een vreselijke les. En heel eerlijk? Mijn pups lopen zo snel mogelijk los omdat ze juist op deze leeftijd zo goed te leren is bij je te blijven. Dit was niet gebeurd als iemand zich aan de regels van het vuurwerk gehouden had. Op deze manier zullen mensen hun pup al in november niet meer los moeten laten want dan begint het geknal hier al
| 08:40 |
Als je zo dicht bij de snelweg woont dan brengt dit vele risico's met zich mee. Eea is ook afhankelijk van het soort hond, leeftijd, schrikreacties enz. Of het anders niet gebeurd was is moeilijk te zeggen. Er kan ook een fietser over jouw over de weg schietende pup/hond vallen en zwaar lichamelijk letsel oplopen. Ik kom bij ons erg veel loslopende honden tegen die (bijna) ongelukken veroorzaken. Volgens de wet ben je wel als eigenaar aansprakelijk. Een aangereden hond is vreselijk, deze aanrijden overigens ook. Zelf steek ik geen vuurwerk af dus ik praat eerder, langer, zwaarder vuurwerk zeker niet goed maar het is wel iets waarvannwij allemaal weten dat het gebeurt. Netzogoed dat je het karakter/gedrag van een pup moet leren kennen/weten. Ik heb er zelf 1 van 11 weken en die loopt dus niet los. Ik hoop dat alle betrokkenen het een plaats kunnen geven. De vuurwerkafstekers zullen er niet van wakker liggen vermoed ik.
| 09:19 |
Die hebben inderdaad waarschijnlijk niet eens in de gaten wat een leed er veroorzaakt is. En het lijkt me vreselijk als je zelf de automobilist bent die zo'n pupje dood rijd ;-( In dit hele verhaal zijn alleen maar verliezers ;-(
| 15:56 |
Het ergste is dat Hunter thuis in een omheinde tuin liep toen het geknal begon. Door angst is het hem gelukt te ontsnappen.

Wij hebben er zeven en ook een omheinde tuin. Geen van allen angst voor vuurwerk maar een hond geschrokken en bang doet rare dingen...

Dus makkelijk oordelen als je bedenkt dat Hunter nog levend, gezond en wel in de omheinde tuin had gelopen als de vuurwerk afsteken zich gewoon aan de regels had gehouden...
| 10:38 |
Makkelijk oordelen? Nav een bericht bekijk ik verschillende opties. Had idd .. hij had ook op 31 dec kunnen ontsnappen, zich rot kunnen schrikken van een knal van een kapotte uitlaat. Uiteindelijk is het achteraf gepraat. En nogmaals ik praat vuurwerk niet goed, eerder afsteken niet, mijn afvalbak die in brand gestoken wordt niet... alles is alleen niet altijd zo zwart-wit.
| 13:23 |
ach jemig ;-( dat maakt het nog vreselijker ;-( vind het zoooo afgrijselijk voor de baasjes ;-(
| 15:57 |
er staat ook nergens dat de pup los liep, als de pup ontspannen aan de lijn heeft gelopen en het schrik ineens, dan kan de lijn net zo makkelijk uit je hand schieten
| 11:50 |
Ja ook dat kan zo langs de snelweg wandelend. Hoe het precies gebeurd is zal wel onduidelijk blijven
| 13:15 |
Vreselijk. Arm diertje, arme dieren. Ik zie zelf ook weer op tegen oudejaarsavond. Waarschijnlijk zit ik dan de hele avond met een bange hond op schoot. Ook de katten moeten een paar dagen verplicht binnen blijven. Het verbod op knalvuurwerk kan voor mij niet vroeg genoeg komen.
| 00:26 |
Sterkte ook deze jaarswisseling weer Alie. En filmopnames van je bange diertjes doorsturen zou zeer gewaardeerd worden. Ik maak er één lange film van om de buitenwereld te laten zien wat de impact van hun feestje is.
| 08:36 |
Waar kan het filmpje heen gestuurd worden?
| 01:00 |
Tragisch... Ik hoop dat Nederland centrale vuurwerkshows gaat houden en individueel gaat verbieden. Succes!
| 23:42 |
Ik zou dat absoluut ook prefereren. Maar als iedereen zich aan de regels houd zijn we ook al een heel eind.
| 08:35 |
Arme Hunter, ik mag er niet aan denken dat dat met mijn schatjes zou gebeuren. Wij wonen gelukkig "in the middle of nowhere", het is de eerste keer dat we hier Nieuwjaar gaan vieren, dus ik weet niet hoeveel van onze buren gaan meedoen. Wij gaan toch de rolluiken naar beneden laten en ze dicht bij ons houden. Mooi geschreven en ik hoop ook dat vuurwerk ooit verbannen wordt. Het is voor niets goed.
| 23:17 |
Dankjewel, ik hoop dat jullie met je hondjes veilig door het oud en nieuw heen komen!
| 23:31 |
Euh, euhm... tja... Wat zal ik zeggen...
| 22:10 |
je mag mijn woorden gebruiken ;-) Deel het in je netwerk. Misschien ken je mensen die bange honden hebben en graag meedoen met de actie
| 23:32 |
Ah, nu staat er tekst. Toen ik reageerde niet...
| 23:56 |
aaaah dan snap ik je reactie ook ;-)
| 08:58 |
;-)
| 10:49 |

private lease goedkoop
private lease goedkoop
Fashion & Lifestyle
Onderzoeken
Gezondheid & Geest
Vegan haren wassen
Vegan haren wassen
Dier, Tuin & Natuur
Kooikersplas Houten
auto leasen
auto leasen
 
×

Yoors


exit_to_app Inloggen