Re: Veganistische Hondenvoeders - Vegan Hond


settings
  • Instellingen
  • Positie

    Automatische scrolling

Hier heb ik ernstige vraagtekens bij!

Het risico vind ik te groot om dat van een enkele dierenarts aan te nemen, laat staan van een commercieel bedrijf die hondenvoer produceert/verkoopt. Een hond heeft gewoon vlees nodig m.i. en de meeste honden lusten niet eens fruit of groenten, dat zegt mij al genoeg. Alliumsoorten zoals prei, ui, bieslook, knoflook en lente-ui zijn zelfs gevaarlijk voor een hond, zo ook champignons. Mais wat ook (ter goedkope opvulling) in Bonzo-diner zit, wordt door een hond niet eens verteerd. En de hond stamt toch van de wolf af? Die eten volgens mij ook geen sla, haha! Nee, serieus; het zou heel mooi zijn als het zo was maar volgens mij is dit voer gewoon weer om een nieuwe geldstroom aan te boren voor de fabrikant/een gat in de markt op te vullen/inhaken op een hype en ik vind het al met al nog niet overtuigend...



Beoordeel

Reviews en Reacties:

5.0 / 5 (8 reviews)
expand_more
Verberg reacties
Die vraagtekens heb ik ook. Al las ik ooit over monniken die hun honden alleen havermout gaven. Zij werden oud en geen ziekten.
| 10:16 |
Ja, wel interessant natuurlijk maar ik hou het toch maar bij vlees. Koeien kregen vroeger ook (kracht)voer waar vlees in verwerkt zat, terwijl een koe toch echt een herbivoor is. Daar is de sector toch ook op terug gekomen.
| 12:38 |
Honden zijn niet 100% carnivoor zoals katten en fretten maar horen wel vlees te eten. Bvk barfen. Honden met allergieën en spijsverteringsproblemen zullen ook altijd eerst terug op vlees gezet worden. Echt vlees niet die troep uit blik vermengd met granen en grienten en andere pulp. In de geschiedenis van het hondenvoer, inclusief de puppybrok, zijn al heel wat fouten gemaakt. Ook op de puppybrok van destijds is men terug gekomen. Veel te veel voedingswaarden, te snelle groei, bot-/gewrichtproblemen enz.
Gewichtstoename (extreme zelfs) is tegenwoordig ook standaard bij honden. Er looen er niet veel meer bij wie je de ribben kunt voelen. 
Wie een vega hond wil moet een planteneter nemen. Dat voedingsfabrikanten inspringen op de vraag van eigenaren vind ik niet verwonderlijk. Het draait om inkomsten niet om de gezondhrid van het dier.
Zelf heb ik wolfhonden. Zij krijgen ook wel brokken (nood breekt wet) masr halen veel meer voedingsstoffen uit de levende kippen, rauw ei met schaal, botten, hart, lever (alles rauw ja), de enkele slang en rat die zij vangen en wel eten. Zij krijgen geen snacks en mensenvoer. Hun spijsvertering verdraagt het domweg niet. Zij eten bij vlagen wel walnoten en fruit (moerbeien, aardbeien, rozenbottel, soms een aalbes en... bananenschil) dat scharrelen zij zelf op.
| 01:25 |
Volgens mij is dat diepvriesspul zoals pens en orgaanvlees en dergelijke heel gezond. Maar mensen willen dat gestink niet in huis. Honden zijn over het algemeen veel te dik idd. Over het algemeen geldt dat je de ribben niet mag kunnen zien maar je moet ze wel makkelijk kunnen voelen. Voor een hazewindhond, zoals ik bv. heb mag je de ribben zelfs licht kunnen zien. Dus de mijne is ook iets te dik maar dat scheelt nog niet zoveel. Zij krijgt vlees, wel uit blik dan. Brokken en daar varieer ik mee. En bijvoorbeeld soep, aardappels of brood er bij door. Soms ook boontjes. Maar vlees/brokken is altijd het grootste deel van haar menu. Een hond die sla, komkommer en perziken eet, heb ik nog nooit gezien, haha!
| 22:36 |
Vuile pens, hart, lever enz is gezond.. dat ingevroren is vaak ook met granen enz dus ook daar word je gefopt.
| 23:07 |
Meestal wordt je gefopt.
| 00:20 |
Honden zijn carnivoren en horen dus vlees te eten
| 21:39 |
In elk geval omnivoren, vlees hoort wel het grootste aandeel te zijn in hun voeding. Een 'vegan hond' is absurd en alleen omdat de mens dat graag wil. Fabrikanten maken daar gretig gebruik/misbruik van.
| 22:28 |
Dat gevoel kreeg ik bij de kateditie
| 14:09 |
O, was er hier op Yoors een artikel van dan?
| 14:52 |
meen dezelfde gvd blogger
| 16:42 |
Ik heb ook mijn twijfels erover. Bij ons thuis aten de honden gewoon met de pot mee, vandaar de uitdrukking "hond in de pot". Als je hond geen vlees meer krijgt dan zoekt hij of zij het wel (blijf ik uit de buurt) haha. Nee zonder te dollen ik denk dat we een beetje te ver gaan. Ik kom ook wel dieren tegen die grote problemen met voeding hebben, zoals darm, ontstoken tanden, nagel of hoef zijn toch de grootste problemen. Ook zet ik mijn vraagtekens bij het huidig voer van de fabrikanten zit er wel zoveel vlees in als men beweerd denk weer aan de E nummers, smaak verbeteraars en dergelijke zooi. Als een dier groente of fruit eet is er niets mis mee. Ze hebben niet speciaal vlees nodig, kijk wel of er voldoende voedingsstoffen in de maaltijd zit.
| 09:28 |
Met de pot mee is eigenlijk heel goed denk ik, bijv. soep of aardappels, boontjes, zelfs een beetje jus. Het lapje vlees ontbreekt dan meestal dus doe ik er wat natvoer door. We hebben waarschijnlijk geen idee wat er allemaal in hondenvoer mag zitten zonder dat het vermeldt wordt, ook die E-nummers idd. Waar ik vanuit ga is dat het in het beste geval gaat om het zgn. 'separator-vlees', niks mis mee op zich maar wat ik gehoord heb in de dierenwinkel is dat wat er over blijft van een dier; het karkas dus, vermalen wordt en gebruikt wordt voor in elk geval hondenvoer.
| 10:29 |
Honden en kattenvoer moet volgens de wet voor mensen consumeerbaar zijn. 
| 01:27 |
Ook een rare regel eigenlijk...
| 22:39 |
Het is wetenschappelijk aangetoond dat honden die met de pit mee eten langer leven dan honden die hondenbrok eten... rara
| 01:29 |
Ja, ik doe maar vanalles wat en waarvan ik weet dat het slecht is krijgt ze niet. Het verbaasd me trouwens niet wat jij zegt.
| 22:41 |
Als ze het goed doet is het goed
| 23:00 |
Ja, daarom ook.
| 00:21 |
Onze honden eten 99% veganistisch (enkel hun tussendoortje bestaat uit vlees). Toen ik Kato net adopteerde, had hij heel veel last van darmproblemen en gaf hij heel dikwijls over. Hij was graatmager en zag eruit zoals een arm straathondje in Spanje.
Nu eet hij voornamelijk rijst, quinoa, aardappelen, boontjes, wortelen, erwtjes, meloen, peren, appels en bananen (waar hij gek op is) en is hij niet alleen 3kg bijgekomen, maar zijn pels is glanzend, hij heeft meer energie en hij is het gelukkigste hondje dat ik ooit gezien heb!
Milla eet ook gewoon mee met Kato, krijgt wel een iets kleinere portie, omdat zij - in tegenstelling tot Kato - zeer gemakkelijk bijkomt ;)

Kortom dus: Milla en Kato zijn zéér gezond, gelukkig en zitten boordevol energie! En wij trouwens ook, sinds wij de stap naar een vegan lifestyle gemaakt hebben!
| 03:26 |
Inderdaad! :)  Ik snap niet waarom iedereen hier zo knettergek overdoet, terwijl ze er niets van afweten. Kato heeft een chronisch probleem met zijn darmen en de dierenarts heeft vanalles gegeven en aanbevolen maar hij viel enkel af, en at voortdurend zijn eigen poep op. Nu is Kato vegan en is hij er allemaal van af, ook hing in het begin zijn staartje halfstok of naar beneden en nu altijd in de lucht. Wij kennen ook iemand die in Canada professionele politiehonden trainer is geweest, en daar is het gelukkig al common sense dat honden geen droogvoer uit zakken krijgen. In droogvoer zit van vlees enkel de restjes die in het slachthuis op de grond zijn gevallen; van schadelijke stoffen zit er vooral asse in, waar ze darmkanker van krijgen.
Vlees is verslavend, daarom eten honden dit ook graag, zij bezitten over een zeer goed enzeem systeem en kunnen ook bijna tegen alles, wat niets heeft te maken met dat zij wel vlees moeten eten om te overleven, dokters (chirurgen) krijgen zelfs in hun opleiding niet eens te horen wat gezond eten inhoud, en weten dit dus zelfs ook niet; wist je dat : kanker niet kan overleven of ontstaan in een alkaline lichaam? En vlees is by the way acidic, eigenlijk alles waar je reclame voor ziet o_o
| 03:43 |
Tijs, niet 'iedereen' doet 'knettergek' en er 'niets vanaf weten' lijkt me ook wat overdreven. Jullie zijn expert? Er is niks mis mee om je af te vragen of je je hond ineens Vegan moet maken omdat 'wij' dat willen. Dat het bij Kato nodig is begrijp ik uit jullie reacties en nogmaals, ik juich dat alleen maar toe. 😊 Ook ik ben vóór dierenwelzijn dus dit is ook geen strijd wat mij betreft. We hebben waarschijnlijk hetzelfde doel voor ogen, namelijk gezonde en 'blije' honden..
| 11:36 |
Ik wil zeker niemand niet aanvallen! overdrijven om een punt kort en duidelijk te houden kan ik goed. Ik ga mij niet meer bezig houden met deze discussie, maar als mensen zelf het beste voor hun dier willen moetten ze wat resaerch doen naar mensen met jaren lange ervaring en zeker niet alles geloven wat de rest zegt.
❤️
| 14:26 |
Nee ik ook niet. Maar juist om discussies kort te houden zou ik zaken wat genuanceerder uitleggen. Maar goed, ieder 'z'n ding'. Jij hebt je punt gemaakt en ik ook en ja; ook ik wil hier niet te lang op doorgaan of in herhalingen vallen maar als er reacties komen beantwoord ik die natuurlijk wel. Mensen kunnen idd zelf research doen, met je eens. Enne... Een verschil van mening moet kunnen toch, haha! 😉❤️
| 14:46 |
Dat juich ik ook alleen maar toe; als een hond daar gezonder van wordt/zich beter voelt en niet meer ziek is, vooral doen natuurlijk. Alleen niet elke hond lust fruit of wortelen. En mensen die vegan zijn/worden juich ik ook alleen maar toe. Het voorkomt veel dierenleed. Maar wij kunnen die keuze zelf maken en een hond niet, die zijn afhankelijk van ons. Heel lang ging men er om ongetwijfeld logische reden vanuit dat een hond een vleeseter is. Als er een dierenarts iets roept of omdat het voor mensen een ideaal is om veganist te worden is dat voor mij niet reden genoeg om dat direct aan te nemen. Hier moeten we zorgvuldig zijn vind ik, eveneens om het dierenwelzijn. En daar is ook niks mis mee.
| 11:30 |
Ik lig hier strak van het lachen! 
Dat een mens veganistisch wil leven is tot daar aan toe, maar moet je hond daaraan meedoen?
In het artikel schrijft ze Omnivoor: plantaardig én dierlijk voedsel dus......
En voor zover mij bekend heeft een omnivoor beide nodig, anders waren ze wel herbivoor geworden....
| 01:24 |
Ja inderdaad, omnivoor is beiden, nog niet eens bij stilgestaan. 😊 Omnivoor zou misschien nog kunnen, ik geef m'n hond ook vaak wel boontjes door het eten of een plakje brood. Maar het grootste deel bestaat hier nog altijd uit vlees. Herbivoor lijkt me uitgesloten idd.
| 01:33 |
Vroeger bij mijn ouders thuis hadden we honden; er werd voor hen apart gekookt: vers vlees met groenten en koolhydraten er doorheen. Vetloos en zonder zout.
| 01:42 |
Ja, dat is het beste. Volgens mij zit hondenvoer vol zout. In een dierenwinkel zei de verkoper/eigenaar(?) mij dat bv. Frolic geen hondenvoer zou mogen heten. Hij verkoopt het nota bene zelf! Helaas zijn fabrikanten (nog) niet verplicht het zoutgehalte te vermelden.
| 01:57 |
Dat klinkt goed! Een weloverwogen diner voor de honden! Die hadden het heel goed, zo te horen.
| 03:14 |
Daarbij: een herbivoor heeft een heel ander gebit dan een omnivoor, en ook dan een carnivoor..... Een hond heeft een carnivoor-gebit! Dus........ wij zijn het eens ;-)
| 01:43 |
Kijk, zo snel lossen we dat hier op. 😂
| 01:58 |
Dat klopt, een hond is geen herbivoor, maar een omnivoor. En dat gaat niet over wat een dier nodig heeft, maar over wat het kan verteren.
| 03:13 |
Wat gek dat je hier 'strak van het lachen ligt', terwijl je op mijn artikel heel serieus en bewust reageerde. Hoe dan ook; omnivoor, herbivoor en carnivoor gaat niet over wat een dier nodig heeft, maar wat het lichaam kan verteren. Mensen zijn omnivoor, we hebben rechte tanden en hoektanden, en kunnen "alles" verteren; maar dat betekent niet dat we niet plantaardig kunnen leven. Dat blijkt dus ook te gelde voor honden.
| 03:13 |
Soms is een eerste reactie anders dan een tweede (iets meer doordachte). 
| 08:20 |
Ik ben niet geheel onbevooroordeeld, want irl ken in geen veganisten (ik zie ze alleen op Yoors voorbijkomen) laat staan veganisten die hun hond  vegan eten geven.😱
Op het artikel waar jij naar verwijst, ga ik bewust niet reageren. Ik doe mijn best om geen reacties te geven die onaardig kunnen overkomen, dus 'geen commentaar'.😁
| 01:19 |
Soms is een keuze om niet te reageren ook een goede keuze Soberana, die keuze maak ik soms ook wel. Dank voor je reactie! 😊
| 01:30 |
👍❤️
| 01:34 |
❤️
| 01:40 |
Ik zou het heel leuk vinden als je reageert, ook als het onaardig is. Daar kunnen we alleen maar van leren.
| 03:10 |
Het spijt me maar ik laat me daar niet toe verleiden.
Mijn reacties ZIJN nooit onaardig, maar kunnen op sommigen zo overkomen.
Recentelijk nog een aanvaring gehad met een 'nieuwe' hier op yoors. Zij had een blog geschreven met de titel 'feestmaaltijd'.
Als je bij 'new' begint te lezen, kun je niet zien in welke rubriek dat thuishoort. Ik klik er op in de veronderstelling dat het een culinair artikel betreft. Blijkt het een feestmaal te zijn voor haar slakken.
Ik reageer daarop met de vraag of ze volgende keer een foto gaat plaatsen van hondenbrokken (ze heeft ook honden).
Er is zelfs een nieuw blog geschreven, om mij uit te maken voor 'azijnzeiker, die geen eigen leven heeft' en kritiek te leveren op het feit dat ik 'niet onder mijn eigen naam' post en geen foto plaats.
Sinds die dag reageer ik minder en terughoudender.
| 06:59 |
Och jeetje wat flauw. Als je blogt heb je wel een beetje dikke huid nodig, zeker als je schrijft over onderwerpen als ik. Ik vind het jammer dat dat je is gebeurd. Dat zou niet moeten mogen. Ik wens je in ieder geval een prachtige dag.
| 08:07 |
Dank je wel voor je begrip. Ik wens jou ook een superfijne dag!
| 15:31 |
Lekker blijven reageren. Ik vind jouw mening/reactie wasrdevol. Zij zijn altijd onderbouwd en het zijn geen loze kreten. Ik zit hier niet om te horen wat ik al weet maar om iets nieuws/anders te horen. Dan heb ik weer wat om over na te denken en/of te schrijven. Met mij hoef je het niet eens te zijn.
| 23:12 |
Was jouw reactie aan Soberana of aan mij of... Maar in elk geval ben ik het met je eens. Sportief van je ook!
| 00:23 |
Soberana..  en iedereen die het leest.
| 12:20 |
😊
| 23:42 |
Tnx! Ik reageer zoals ik dat al deed bij jou en bij degenen die ik al wat langer 'ken'. Niets mis met verschillen in inzicht en discussies.
😄
| 02:02 |
Helemaal mee eens! Voir mij hoeft de eenheidsworst niet.
| 11:58 |
In NL lijkt mega-vega-worst de heersende norm te zijn. 😁
Vlees eten voor mens en dier is in NL het nieuwe roken.
Hier is alleen een deel van de 7e dags adventisten (merendeels van de Engelse eilanden) vegetarier, de overige '7th days' eten conform de joodse kashrut.
Veganisme is hier onbekend; wanneer ik vertel dat er in NL hele volksstammen zijn met striktere voedselwetten dan Joden, Moslims, Hindus en Ingles bij elkaar, denkt menigeen dat ik 'broodje-aap-verhalen' opdis.😁
| 19:58 |
Dat is ook wel zo. Maar als mensen hier vegetarisch, veganistisch zijn of in mijn geval wordt ik 'flexitariër' genoemd (als het beestje maar een naam heeft) juich ik dat wel toe. Puur omdat ik tegen die megastallen (nieuwe rage/voortschrijdend inzicht?!) ben en om dat ik het zo zielig vind, die stalbranden telkens, waarbij duizenden varkens of andere dieren levend verbranden. Ook de misstanden als in de slachterij in Tielt heeft mijn vleesconsumptie doen verlagen. Maar ik zal niemand veroordelen die vlees eet, wie ben ik... 😉 Maar dieren zoals bv. honden hebben gewoon vlees nodig. En dat ga ik ze dan ook niet afnemen. Dat geloof en snap ik wel hoor trouwens, dat uit andere landen/andere culturen er raar naar 'ons' gekeken wordt. 😏
| 00:18 |
Die megastallen zijn m.i. ontstaan vanwege pure hebzucht / geldhonger van de veehouderij (correct me if I'm wrong).
Evenals het veevervoer (beesten opeengepakt), het geautomatiseerde villen in slachterijen etc.
Hier eten wij vaker vis (zonder overbevissing) Er is maar 1 slachthuis: de kleinschalige veehouders gaan daar met een paar geiten of schapen of 1 varken naar toe en er wordt 'ouderwets' geslacht. Veelal wordt er ook achter op het erf geslacht (hoewel dat strikt genomen tegen de wet is).

Volgens historici waren er in Europa allang voor WO2 vegetariers (waartoe eventuele veganisten eveneens werden gerekend), dus toen er van megastallen en geautomatiseerde slachthuizen nog geen sprake was.

Ik weet dat jij niemand zal veroordelen die vlees eet, maar een groeiend aantal NLers doet dat wel.
| 01:33 |
Ja, ongetwijfeld speelt hebzucht een rol, alleen weet ik niet van wie. Ook de staat wil namelijk de kleine boer 'kapotmaken' en de grote moeten groter. Bij jullie gaat het er wat beter aan toe volgens mij; geen geautomatiseerde 'industrie'. Vegetariërs en veganisten zijn er idd wel al langer. Prima ook. Als men elkaar maar een beetje in zijn/haar waarde laat. Dat wil niet zeggen dat het doodgezwegen moet worden vind ik, het is altijd goed om naar elkaars argumenten te luisteren. Als het maar geen hetze wordt, net zoals met dat roken inderdaad. Iemand die rookt, zoals ik, wordt al vaak beschouwd als een paria.
| 02:19 |
Hier is geen ruimte en/of afzetgebied voor grootschalige veehouderijen: een oppervlakte zo groot als de provincie Utrecht met een inwonertal van 160duizend.
1 Nederlander heeft zijn eigen koe, voor de verse melk.
Ik ben evenals jij voor iedereen in zijn/haar waarde laten.
Volgens mij wordt het toch wel een hetze, net als het roken: binnenkort mag je zelfs op een open terras niet meer roken.😭
| 02:41 |
Dat geloof ik wel Soberana, dat er bij jullie weinig plaats over is zeg maar.
Soms snap ik niet waar ze hier mee bezig zijn. Dat roken is een verhaal apart. Waarschuwingen en gruwelijke foto's op rookwaar terwijl de staat  meewerkt aan de verslaving door de verslavende stof nicotine met opzet toe te laten voegen door de fabrikant. Voor beiden een win-win situatie. In een vliegtuig mag ook niet gerookt worden maar er worden wel sigaretten in verkocht... 😕
| 01:26 |
Wbt roken:
De schadelijkheid wordt m.i zwaar overdreven door de anti-rook lobby. Industriele uitstoot en uitlaatgassen zijn veel schadelijker. We kunnen (en willen) ook niet terug naar de tijd toen de meeste mensen op een keuterboerderij woonden en werkten en zich met paard en wagen verplaatsten. Toen werden ze ook niet ouder dan een jaar of 35.

Ik laat ieder jaar een longfoto maken: geen enkele arts wil geloven dat ik ca 20 sigaretten per dag rook en dat al sinds mijn 13e (ik ben 68). Mijn longen zien eruit als die van iemand die nauwelijks rookt.
Dit itt de mensen die in de buurt van de raffinaderij wonen: daar gaan er jaarlijks ca 16 dood aan de walm van die stinkfabriek.
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat er in vliegtuigen een rook- en een niet-rookgedeelte was. Nu maak ik vluchten langer dan 2 uur met een nicotinepleister.
Een tevreden roker is geen onruststoker!
| 02:08 |
Ja, ik weet het eigenlijk niet... Onder mijn rokende ooms en tantes zijn er veel (geweest) met COPD, beroertes/verstopping bloedvaten, COPD, kanker en een enkel geval van longkanker. Aan de andere kant; iedereen lijkt tegenwoordig kanker te krijgen en dat komt m.i. ook door voedsel en uitstoot door industrie. Dus niet roken geeft ook geen garantie's. Gelukkig zien jouw longen er dus goed uit en fijn dat je foto's kunt laten maken! ik vrees dat dat hier niet mag tenzij er een ernstig vermoeden is dat er wat mis is.

Goede tip, die nicotinepleister! ik loste het altijd op met een slaaptabletje, haha! En met je laatste quote ben ik het ook eens! 😉
| 13:03 |
De aanleg voor COPD, beroertes/verstopping bloedvaten en kanker is veelal familiair bepaald.
Of je dat wel of niet krijgt wordt getriggerd door uitstoot industrie en voedsel uit vergiftigde bodem.
Hier heeft iedereen recht op een medische check-up 1x per jaar, 60plussers 2x per jaar. Ik laat het algeheel bloedonderzoek wel iedere 6 maanden doen, maar longfoto's e.d. vind ik 1x per jaar genoeg.
Die nicotinepleister is idd beter dan een slaaptablet, zeker gezien de urenlange inchecktijden tegenwoordig. 😀
| 14:34 |
Ja dat is sowieso waar. En ook kernrampen als Tsjernobyl en Fukushima is volgens mij een oorzaak voor veel kankergevallen.

Dat is wel fijn, het recht op zo'n medische check-up. Alleen ik weet niet of ik alles zou willen weten (Struisvogel... ;-D) Een nicotinepleister is wel handiger idd. 😉
| 15:41 |
Die kernrampen idd! Aan de andere kant: als we hadden geleefd in tijden toen dat alles er nog niet was, zou ik er allang niet meer zijn (niemand werd zo oud). Jij zou met je bijna 42 jaar, net als mijn kinderen, een kromgewerkte, tandenloze bejaarde zijn.
Ik wil mbt mijn gezondheid altijd alles weten. 😀
| 16:18 |
Ja daar heb je ook gelijk in natuurlijk. Dat tandenloze klopt helaas wel al, haha! Of helaas... ik ben heel blij met m'n neptanden en -kiezen. Nooit meer pijn wat dat aangaat 😁
Goed dat je alles wilt weten mbt je gezondheid! Vind ik knap ook, dat je dat onder ogen wilt zien.
| 00:33 |
In vroeger tijden waren er geen tandartsen en gebitsprotheses. Tanden vielen toen uit door eenzijdige voeding (armoede) en ouderdom. (40plussers waren 2 eeuwen geleden heel oude mensen).😄
| 00:55 |
Dat is ook zo hoor. Als kind vond ik mensen van 40 ook al oud... 😉😁
| 00:05 |
😁
| 00:27 |
Dat kan ik mij goed voorstellen. Tegenwoordig wordt alles zwaar belast als zijnde ongezond. Sap en water inclusief maar ondertussen... op elk gebied draait Nederland door.
| 15:07 |
'....draait Nederland door.'  : is m.i. allang doorgedraaid!
'Ongezond' is het nieuwe calvinisme.😱
| 15:31 |
Zeker niks mis mee idd en uiteindelijk trekt toch een ieder zijn of haar eigen conclusies. 😊 Heftige discussies hou ik persoonlijk wat minder van maar komt ook zelden voor hier.
| 17:18 |
Mijn dochter is het wel maar vind artikel totaal nonzin
| 14:11 |
Niks mis mee toch? Het artikel vind ik ook ongeloofwaardig. Sowieso zou ik van meerdere bronnen willen horen wat wel en niet verstandig is. Maar het lijkt me raar dat nu ineens ontdekt is dat honden veganistisch kunnen leven. Dat staat haaks op wat ik zelf geloof in die zin, namelijk dat een hond vlees nodig heeft, van een wolf afstamt, nauwelijks groenten of fruit lust, enz.
| 14:51 |
Dat mag. Maar vanwege je gebrek aan argumentatie leg ik je feedback naast me neer. Ik zou alleen willen zeggen; een ieder heeft recht op z’n eigen mening, niet op z’n eigen feiten.
| 16:00 |
is dit tegen Klein of mij?
| 16:40 |
Tegen jou uiteraard, je bent de enige die zijn/haar mening niet beargumenteert.
| 16:55 |
Dat komt door mijn instelling bij lezen van dit soort blogs
| 17:12 |
Dat mag. Maar ik antwoordde eigenlijk op FrutselenindeMarge.
Feit is: Dat sinds mensenheugenis, honden vleeseters zijn. ik vind het vooral erg voor deze dieren dat je mijn feedback naast je neerlegt.
| 16:44 |
Nee zeker niet! Ik had het over Frutsel. Jij beargumenteert je mening en dat kan ik alleen maar enorm waarderen. En; ik heb geen honden, dus geen zorgen ;-).
| 16:55 |
O, ok. Excuus. Haha. 😂
| 19:12 |

private lease goedkoop
private lease goedkoop
Fun & Entertainment
prEiffeltoren
prEiffeltoren
Fashion & Lifestyle
Onderzoeken
Food & Drinks
Mosselen sofrito
Mosselen sofrito
Gezondheid & Geest
Vegan haren wassen
Vegan haren wassen
Dier, Tuin & Natuur
Kooikersplas Houten
 
×

Yoors


exit_to_app Inloggen